Altså det kan da umiddelbart godt undre mig at der ikke allerede ligger en Starbucks i alle provinsbyer i DK?????
Ja, det ville da passe mig mere end almindeligt godt hvis jeg havde en Starbucks ude foran min dør
Efter sigende er de ikke interesserede i Danmark endnu
Da Københavns Lufthavn for et par måneder siden udsendte følgende pressemeddelelse: http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Nyheder/2006/HMSHost.htm, gik spekulationerne ellers straks på om det mon var Starbucks der var på vej. Det er da også svært at se hvordan passagen "Nyt internationalt cafékoncept – et af verdens førende gourmetkaffe brands introduceres for første gang i Skandinavien." Hvilke førende internationale gourmetkaffe-brands findes ellers ikke i Skandinavien endnu???
Først omkring kaffen, så er vi kun nummer 2 i verden. Nummer 1 er Finland!
Omkring franchisekoncepter så er der et godt koncept, hvor franchiset er ledig i Tyskland. Det here HotelExpress som er et Norsk firma de er knyttet til rigtig mange hoteller i verden. Har hørt lidt omkring ham der har det i Danmark, og har tjener svine mange penge
Det kunderne køber er et medlemsskab i et år. Dette giver dig ret til at få 50% rabat på de hoteller som er tilknyttet. Se mere på dette link:
Hvis jeg havde pengene på stående fod var jeg hoppet på Dunkin' Donuts kæden fra usa, hvilket er en meget meget stor og populær kæde derovre.
Og den har potentialet til at byde på noget, som ikke allerede bliver udbudt i samme stil i Danmark, plus at hvis man valgte at sige ja tak til dette franchise vil du blive den første i Danmark. :)
Jeg tror umiddelbart ikke altid det vil være en fordel at være den første til at starte franchiset op i Danmark. Hvis du tager f.eks. Dunkin' Donuts så vil det sikkert kræve et meget større indskud. Jeg kan huske jeg engang kiggede på Crispy Cream Donuts, og der krævede de at man havde omkring 2-3 millioner for at få lov til at starte et franchise. Desuden vil franchiset muligvis ikke være så kendt på det danske marked, og siden du i starten ville være den eneste franchise tager, er det ikke sikkert de ville ofre så meget på reklamer.