Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke franchise i Danmark holder?

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

men fordi at vi drikker meget kaffe, betyder det jo ikke at vi vil købe det hos f.eks. Starbucks.

 
Disse kaffehuses priser er (efter min mening) noget voldsomme...
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var med til det stiftende Amino Nord netværk i aftes, som blev holdt hos LG der ejer en Chicago Roasthouse. Det er jo også et franchise koncept, og efter at have hørt mere om det, synes jeg at konceptet er genialt.

Herude på "landet" hvor jeg bor, er eneste mulighed for at få leveret mad, det lokale pizzaria. Og ærlig talt, så vil jeg hellere sætte tænderne i mørt oksekød, end nr. 37 med ekstra krydderi. Konceptet med at leverer god mad, uden at man nødvendigvis skal bestille 25 kuverter, er jeg faldet for. Jeg synes at Chicago Roasthouse er overset som take-away, og der burde være langt flere filialer - især her hvor jeg bor
 
mvh Carsten
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også at Chicago Roast er et godt koncept og har spist fra dem et par gange...

 
Deres problem er nok at hjemmesider, som just-eat.dk har godt fat i folk, når man skal have fat i noget nemt til aften...
Og selvom CR tilbyder gratis levering til min dør, så går de altså glip af nogle ordrer, ved ikke at være så "kendte"
 
/Brian
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/17/2006 11:01:34 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Jeg var med til det stiftende Amino Nord netværk i aftes, som blev holdt hos LG der ejer en Chicago Roasthouse. Det er jo også et franchise koncept, og efter at have hørt mere om det, synes jeg at konceptet er genialt.

Herude på ''landet'' hvor jeg bor, er eneste mulighed for at få leveret mad, det lokale pizzaria. Og ærlig talt, så vil jeg hellere sætte tænderne i mørt oksekød, end nr. 37 med ekstra krydderi. Konceptet med at leverer god mad, uden at man nødvendigvis skal bestille 25 kuverter, er jeg faldet for. Jeg synes at Chicago Roasthouse er overset som take-away, og der burde være langt flere filialer - især her hvor jeg bor
mvh Carsten

 
75 fir en omgang spareribs er absolut et forsøg værd, næste gang jeg bestiller ude fra. Det er kun en 20''er mere end en pizza... og ja. de er da efterhånden lidt idéforladte.
Jeg har ikke boet i Aalborg så længe, men jeg havde nu ikke hørt om dem før. Omvendt ligger der også noget kaldet Australian Barbecue - de får nok lidt goodwill pga. Mary.
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er indehaver af konceptet Australian Barbecue, og det er da rart at se, at vores koncept er bemærket af så fornemme mennesker som brugere af Amino debatten .
 
Jeg synes også denne debat om franchise er meget spændende, da vi går med planer om at åbne afdelinger flere steder i Danmark. Det er selvfølgelig en stor mundfuld at gennemføre, for det skal laves ordentligt fra starten af. Det er derfor dejligt at have nogle kompetente iværksættere som jer at sparre med.
 
Hvis der skulle være nogen, som har gode råd eller er interesserede kan i jo i første omgang slå et smut forbi vores hjemmeside, australian.dk. Jeg er åben for ideer mv. Jeg kan træffes direkte på mail info@australian.dk, eller vi kan debattere her på Amino.
 
Og så lige en ros til initiativtagerne til Amino- SUPER!
 
 
Med venlig hilsen
 
Anders
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :
>fornemme mennesker som brugere af Amino debatten .
Der er skam også kunder i blandt - jeg snakkede med dig, da vi skulle have leveret 10 kuverter til en indflytterfest.
 
>det skal laves ordentligt fra starten af. Det er derfor dejligt at
>have nogle kompetente iværksættere som jer at sparre med.
Jeres menukort og materiale, samt biler og bygninger ser utrolig flotte, professionelle og indbydende ud - det kan I sikkert lynhurtigt videreføre til andre byer. Håndteringen af ordren efterlader også et indtryk af, at I har styr på det og det nok skal komme frem som aftalt.
 
Følgende er bare et gæt, jeg kender jer jo ikke så godt: Halter det lidt med at klarer udbringningen? Jeg har efterhånden set jer annoncere efter nye chauffører med egen bil en del gange - det virker umiddelbart som et træls problem at skulle bruge sin tid på løbende.
 
Hvis du får brug for en, uden egen bil, kunne jeg da godt bruge et deltidsjob :)
- Men det er hvis Off Topic.
 
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Tak for de rosende ord ang. konceptet. Vi er faktisk også selv ret stolte over resultatet, og synes det afspejler konceptet godt. En seriøs, kompetent og dynamisk ung virksomhed, som kunden kan stole på.
 
Problemet med at finde chauffører er nok, at jeg er meget kritisk, når jeg udvælger. De er jo trods alt det sidste led i servicelinien, og skal gerne efterlade et positivt indtryk hos kunden.
 
Vi vil også gerne have unge chauffører, og der er faktisk mange af dem, der ikke har bil. Jeg har pt. ikke problemer med at finde kvalificerede emner, der ikke har bil selv
 
 
Med venlig hilsen
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders

 
Jeg synes også at jeres koncept ser temmelig spændende ud!
Hvordan har I tænkt jer at udbrede konceptet?
Vil I selv åbne nogle flere butikker eller skal resten åbnes via franchise?
 
/Brian
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brian.

Det er planen, at åbne nye butikker via franchise, da det er meget svært at drive en sådan forretning uden selv at være i forretningen på daglig basis. Det problem ville blive løst med ansvarsbevidste, energiske franchisetagere.
 
Det er mht. udviklingen af franchise vi løber ind i lidt problemer, fordi vi er på næsten bar bund. Selve konceptet og markedsføring kan vi sagtens udvikle, da vi har meget stor erfaring indenfor dette område. Franchsedelen vil selvfølgelig også blive løst, men her skal der nok noget konsulentbistand til.
 
 
Med venlig hilsen
 
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kan du da bare komme an - jeg har arbejdet med franchising i 15 år, herunder 10 som direktør i McDonald''s. I dag arbejder jeg dels som konsulent indenfor franchising og dels med et koncept som jeg har fra Australien. Ikke reataurant, men et chokolade koncept.

Du er velkommen til at kontakte mig, læs evt. mere på www.franchisepartner.dk
 
mange hils
 
Bo Zoffmann
Side 3 ud af 5 (48 indlæg)