Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke franchise i Danmark holder?

Side 2 ud af 5 (48 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

det er okay...

 
Men det betyder vel også at hvis man finder et område, som man synes er interessant, så er det bare om at få gang i google og finde et koncept, man synes holder...
 
Man behøver jo ikke opfinde den dybe tallerken flere gange!
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, jeg tror at Burger King har de forretninger i Danmark, som de har brug for...

Men det kan selvfølgelig heller ikke koste mere end en opringning til dem og finde ud af om de mangler en frisk franchisetager!

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
hehe nej men man skal vidst være 24 og det er jeg ikke helt endnu, så går bare i drømmen. Problemet er jo ikke ikke om de mangler en, det skal gerne være noget som man kan tjene penge på også

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 
Der er masser af koncepter, som i øjeblikket forsøges introduceret i DK. Både catering, kaffebarer (Starbuck''s, o.lign) og forskellige nonfood forretninger. Dansk/norske Sonofon har jo også franchise.. Se deres website.
 
Hvis man vil komme i betragtning, til et koncept der ikke er introduceret, så skal man principielt "købe" konceptet som masterfranchise-tager. Det koster vel afhængeigt af type og Brand mellem 500.000 og 2.500.000. for at købe rettighederne. Derudover skal man etablere forretninger, mv. Alt i alt er det ret omkostningsfludt at starte op, og Danmark er, som jeg ser det, lidt provensielt i forhold til mange af de koncepter vi kender fra "Over There...
 
Det smarteste hvis man vil ind i den verden, må abslout være at kopiere et godt udenlandsk koncpet, som man kanstå inde for selv, og så udvikle det til et nationalt Brand.
 
Det ville jeg nok gøre, hvis jeg kiggede i den retning. Hvad siger i andre ??
 
/Ole
 
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder umidelbart rigtigt, men så taler vi ikke om kr. 500.000 til 2.500.000, hvis du skal udvikle et brand er der tale om helt andre penge. Det er i øvrigt ikke rigtigt at man skal starte som master franchisetager - der er flere koncepter som åbner med enkelt franchisetagere og så udvikler markedet på den måde.

Det er det interessante ved franchissing at der er ikke en vej/måde at gøre tingene på. Det er også derfor det nu og da er vanskeligt. Hvis du entrerer med et koncept er det utroligt vigtigt at få et klart billed af hvad det er du får for dine penge, og hvad der forventes at du investerer. Til gængæld er det klart den billigste, og mest sikre vej til at blive selvstændig på. Endelig skal det tilføjes at de fleste franchisesystemener sikrer at deres franchisetagere bliver oplært i mange relevante elementer i det at lede virksomhed, så franchising er ligeledes meget lærerigt.
 
God vind
 
Bo Zoffmann
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilke franchisekoncepter fra udlandet tror I har mulighed for at slå igennem i Danmark i de kommende år?
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil være helt umuligt at give et fornuftigt svar på. Der er 1900 + USA franchisekoncepter og hertil skal lægges europæiske og specielt Australske koncepter. Din krystalkugle er så god som min, men der er systemer i stort set samtlige brancher.

Mange hilsenr
 
Bo
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Altså det kan da umiddelbart godt undre mig at der ikke allerede ligger en Starbucks i alle provinsbyer i DK?????
 
 
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg mener at have læst at Danskerne er nogle af de mest kaffekonsumerende mennesker i verden...
Side 2 ud af 5 (48 indlæg)