Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke franchise i Danmark holder?

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Er der nogle der har kenskab til de forskellige franchise i udlandet og ved hvilke kæder der klarer sig udemærket og måske ville have potentiale i Danmark? Selv tror jeg på Burger King og Pizza Hut, men der er jo mange andre.. har i haft nogle ideer mht. til mulige franchise herhjemme?

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på om du vil have mad eller ikke-mad produkter at gøre...

 
Det findes rigtigt mange madkoncepter i udlandet, som jeg ikke tror vil kunne fungere i Danmark!
 
/Brian
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er mig somend ligemeget, det var mere for at høre om folk har gjort sig nogle tanker om franchise, som jeg finder yders spændende. Kan du eventuelt komme med nogle eksempler og begrundelser??

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror bare at mange af disse udenlandske madkoncepter kræver en vis stordrift, før det kan løbe rundt!

 
Det er bare svært at opnå denne størrelse i lille Danmark...
 
Til gengæld synes jeg at der findes en del spændende koncepter indenfor blandt andet tøj og servicekoncepter.
Som blandt andet mail boxes, som er kommet til Danmark, det kræver bare en del af kunne give Post Danmark modstand, når de er så store på markedet!
 
 
Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg giver dig helt ret, tror det er svært at konkurre med Post Danmark, de ligger så tungt i folks bevisthed. Det er klart at der vil være en del problemer med at starte en ukendt franchise kæde i Danmark, i hvert fald skal der bruges en del marketings kroner. Tror bare imidlertidig at Burger King og Pizza Hut er meget kendte i Danmark til trods for at de ikke er mere udbredt, men jeg tar måske fejl ??

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

nej, jeg tror også at ihvertfald Burger King er temmelig kendte i Danmark, jeg ved ikke lige med Pizza Hut.

Men KFC er til gengæld slet ikke slået igennem herhjemme og findes kun meget få steder!
 
Til gengæld findes der jo rigtigt mange danske franchisesystemer, som folk ikke lige forbinder med franchise og som man skal tjene rigtigt gode penge på...
 
F.eks. Matas og diverse tøjmærker fra IC Company og Bestseller
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Jeg ville se lidt på markedsmulighederne. Det er ret vanskeligt at drive fastfood virksomhed i danmark. Årsagen er at lønningerne er ret høje, og der er mange konkurrenter som benytter sig af mere leer mindre grå økonomi. Det betyder at konkurrencen er skæv, idet et pizzaria er i stand til at undlade moms og a-skat hvorimod sorte penge er bandlyste i franchisesing.
 
Jeg ville se på nogle helt andre markeder, hvor fremtiden er mere interessant. Mail boxes som er omtalt synes jeg har et interessant potentiale. Tænk på hvor ringe servicen er i Post Dk, og at Post dk har lukket en del postkontorer.
 
Der er i øvrigt flere detail koncepter som er godt gennemarbejdet, og hvis i kigger lidt uden for de danske grænser er der mange interessante koncepter.
 
Endelig arbejder selv for et nyt dansk IT koncept som jeg mener har interessante muligheder.
 
Prøv at se på nogle udenlandske franchise portaler - der er masser at se på. I USA er der mere end 1900 franchisekoncepter.
 
God jul
 
Bo 
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Matas er ikke franchising - men en frivillig kæde.

 
Bo
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hold da op 1900 koncepter??

 
Det er helt vildt, hvilke krav stiller de amerikanske koncepter for at man evt. kunne blive master i dk/skandinavien?
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan der ikke sige noget meningsfuldt om. Det er lige så forskeligt på der er koncepter.

metoden er at finde det koncept man finder interessant - og så henvende sig.
 
Mange hilsner
 
Bo
Side 1 ud af 5 (48 indlæg)