Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop merger (dandomain cms) fra SEO perspektiv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa, og undskyld på forhånd for anonymiteten.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig et par uvildige meninger om potentielle SEO-omkostninger ved at lægge mine 3 dandomain webshops sammen under den samme webshop (altså som forskellige sprog, i dandomains CMS).

Mine 3 webshops sælger direkte til forbrugeren, og jeg har ~2k produkter på siderne. Jeg er klar over diverse dataproblemer ved sammenlægningen, men efter en lille snak med dandomain, advarede de mig mod at lægge disse shops sammen, da jeg "ville miste en del SEO". Det har jeg ærligt talt svært ved at tage for gode varer, og jeg overvejer om jeg måske fik fat i deres salgsafdeling, snarere end deres tekniske support, hvis i forstår.

Det eneste SEO jeg umiddelbart kan forestille mig, at jeg ville miste, ville være diverse links fra eksterne sider, hvor mine mange produkter ville få nye URLs, som jo så ikke ville blive opdateret særligt pænt på de eksterne sider (da jeg ikke kontrollerer dem alle). Disse links ville dog ikke blive fjernet fra de eksterne sider, men "fejle" ved at redirecte til forsiden, snarere end til det udvalgte produkt.

Hvis du har nogen erfaring med sammenlægning af dandomain-shops, og særligt hvad det koster i SEO, så må du meget gerne skrive en linje eller to, fordi det kan (til tider) være svært at have tillid til dandomain. Jeg har oplevet, op til flere gange, at kaste intentionelt idiotiske testspørgsmål efter dem, og få total nonsens i bekræftende svar, snarere end at blive skudt ned med ærlighed.

Tak fordi du læste :)

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ntech:
Det eneste SEO jeg umiddelbart kan forestille mig, at jeg ville miste, ville være diverse links fra eksterne sider, hvor mine mange produkter ville få nye URLs, som jo så ikke ville blive opdateret særligt pænt på de eksterne sider (da jeg ikke kontrollerer dem alle). Disse links ville dog ikke blive fjernet fra de eksterne sider, men "fejle" ved at redirecte til forsiden, snarere end til det udvalgte produkt.

Det kan også være et stort problem at miste alle links (da disse i høj grad er med til at bestemme jeres placering i Google).

Det vigtige er bare at du husker at lave en "301 redirect" (en bestemt form for redirect) fra alle de gamle produkt sider. Andre problemer kan jeg ikke se at der burde være mht SEO.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)