Affiliate koder - Side 2 - Amino.dk
i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Affiliate marketing hjælp & gode råd"

Affiliate koder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
Amino-karma 111
Tilmeldt 27. jun 11
Indlæg ialt: 31

Skrevet 09-05-2012 kl. 20:10

Hej aminoer.

Jeg vil lige høre, om der er nogen, som ved, hvordan man laver sine egne affiliate koder, og hvordan man herefter sporer dem?

Det hele skal handle om, at jeg og et par venner gerne vil starte en hjemmeside med affiliate bannere/ alm. tekst links. Derfor vil vi gerne være i stand til, hvis vi skal kontakte nogle virksomheder, at tilbyde dem at lave dem en affiliate kode, så de er i stand til at se, hvor mange besøgende de får fra os, samtidig med at de også kan se, hvor meget de får solgt. Vi vil selvfølgelig også gerne selv kunne følge med i, hvor meget der bliver omsat.

Håber der kommer nogle gode svar og på forhånd tak. :)

Amino-karma 1.678
Fra København
Tilmeldt 24. jan 12
Indlæg ialt: 385

Laust
Skrevet 09-05-2012 kl. 21:10

Det er ikke direkte affiliate links du laver, men du kan jo spore trafik via utm koder. Du kan læse mere i denne artikel under "Link tagging"

http://www.lens10.com.au/blog/item/34-how-to-track-roi-for-social-media-activities

Amino-karma 111
Tilmeldt 27. jun 11

Michael
Skrevet 10-05-2012 kl. 16:15

Tak for det hurtige svar.

Men hvad så når det omhandler en konto? Det vil sige, hvis begge parter skal kunne holde øje med indkomsten?

Amino-karma 3.978
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. apr 11
Indlæg ialt: 793

Philip Mahler
Fra SPAMfighter ApS
Skrevet 10-05-2012 kl. 16:24

Så skal du have opbygget et system til at håndtere dette.

Amino-karma 2.258
Fra Esbjerg
Tilmeldt 6. okt 11
Indlæg ialt: 559

Kevin Ørskov
Skrevet 10-05-2012 kl. 16:38

Jeg vil helt klart anbefale dig at tilmelde dig nogle affiliate netværk i stedet for... det er meget nemmere og netværkene kan det du søger. Det er helt sikkert det værd ;-)

Tjek et af mine projekter, hvor du kan finde billigt kreatin pulver

Amino-karma 111
Tilmeldt 27. jun 11

Michael
Skrevet 10-05-2012 kl. 16:57

Takker igen for de hurtige svar, dejligt at vide, der er nogle, som vil hjælpe :)

Hjemmesiden skal mest af alt omhandle udlejning af diverse ting, fra sommerhuse til kostumer. Derfor skal det helst ikke være ting, der direkte bliver solgt, men derimod udlejet fra et firma. De fleste affiliate netværker tilbyder vel mest af alt ting, der kan sælges og ikke udlejes, eller tager jeg felj?

Amino-karma 2.461
Fra Kolding
Tilmeldt 30. aug 07
Indlæg ialt: 526

Bjarke Klüwer
Fra BitnoCom
Skrevet 10-05-2012 kl. 18:56

bimmer47:
De fleste affiliate netværker tilbyder vel mest af alt ting, der kan sælges og ikke udlejes, eller tager jeg felj?

At tracke udlejning salg foregår på samme måde og der er derfor mange affiliatenetværk der både har f.eks. biludlejningsfirmaer og sommerhusudlejningsfirmaer som kunder. Men du har ret i at affiliatenetværk har flest kampagner med salg end med udlejning, men det er fordi der er flere transaktioner der involverer salg end udlejning.

Jeg vil også stærkt anbefale, at du starter med at benytte dig af andre affiliatenetværk, end at prøve at starte dit eget - ihvertfald lige nu, hvor det ikke lader til, at du har den store erfaring med det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)

RSS-feed