Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad tænker du, når du ser dette logo?

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Min første tanke: Nationalisme/nazisme/vrede unge mænd.

Hvis logoet egentligt står for et løb vil jeg mene du har ramt langt ved siden af målet..

Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

The-shop.dk

Lige den tanke jeg fik og forsvandt fra siden igen i en vis fart.

Men heldigvis tog jeg grusomt fejl, og det er godt for trådstarteren.

Venlligst

René Buch

Venligst

René Buch

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

J. Deleuran:

jeg tænker:

dårlig stil, når man benytter et dødningehoved som effekt sammen med ordet race - (i meningen løb)

rammer ikke mig som målgruppe - når der er dødningehoved,

så jeg taber interessen for at finde ud af mere omkring det.

Men det kan faktisk også kobles som et arisk udtryk - og så er det jo direkte afskyeligt

Tak for dit input :) Det er altid svært at ramme alle målgrupper, og det er heller ikke min hensigt.

Og jeg forstår din pointe med det ariske udtryk, vil gerne lige aflive det med det samme: http://www.nordicrace.dk/

Bertil Boisen:

Jeg nægter simpelthen at tro på at en grafiker velovervejet har eksekveret dette logo...

Nike og adidas' logoer giver ikke direkte mening. Hvis du graver lidt dybere er der en mening med det, Nikes "Swoosh" signalerer jo en hel masse, og det er ikke bare noget deres grafikere bare satte sig ned og tænkte "Nu laver vi sgu et logo!" 1, 2, 3 WUPTI! Signal værdien i deres logoer er jo også kæmpe stor, det er noget man let husker :-)

Mvh.  Bertil Boisen.

Jeg har brugt langt tid på at udtænke et simpelt logo, så nej, han har ikke brugt mange minutter på det. Tror måske du skal se logoet sammen med hjemmesiden, for at dets simpelhed får sin rettighed :) http://www.nordicrace.dk/

Signalværdien? Det er da noget de har skabt sig gennem deres produkter :)

Hr. Buch:

hej

mit førstehåndsindtryk er .... uha en grum sider ...jeg går vidre

jeg har ingen ide om hvad der ligger bag men tror det er et eller andet med raceren dyrkelse (ikke positivt), og det er kun bedømt ud fra et ganske kort kig på logo / navn i ca 3-4 sek

Venligst

René Buch

PS: er spændt på det faktiske indhold

Det er præcis sådan ting jeg var bange for ville komme til udtryk, når logoet stod helt for sig selv, sort på hvidt.

Du kan se mit projekt her: http://www.nordicrace.dk/ 

Og tak for dit input!

Tilmeldt 8. May 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke umiddelbart firmaet.

Jeg kom allerførst til at tænke på Zulu Djævleræs, derefter en form for tøj firma eller noget alternativt. Dødningehovedet er meget stort, jeg blev lidt overrasket da jeg klikkede på linket, og det tog lidt tid før det gik op for mig hvad teksten var.

Super simpelt, måske endda lidt for simpelt. Der kunne godt være lidt mere dybde i logoet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas:

Hvad er dit førstehåndsindtryk?

Et meget amatøragtigt og uprodfessionelt fremstillet logo.  Det er altså ikke noget der sælger billetter.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt korrekt.

Nogle gange rammer man jo også som grafiker rigtigt i første huk, og har derfor i teorien også kun brugt 15 min. på et logo (dog arbejder man jo videre for at tjekke om andre løsninger er bedre, så det alligevel ender med et par timer, man man kan så finde ud af at første oplæg var bedst)

MEN - dette logo er ikke godt. Jeg får ikke den mindste lyst til at vide mere = logoet gør ikke det et logo skal.

Og så syntes jeg også at det er tydeligt at se at det bare lige er noget der er smækket sammen, er det overhovedet lavet i vektor format?

Mvh. Bertil Boisen.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Nu forstår jeg sammenhængen med det grumme hoved, det er i "Army" regi, og derfor er det symbol bredt andvendt i de kredse for at signalere vi er "hårde drenge", ufatteligt der er udsolgt, men det siger jo et eller andet om at produktet er i orden, men for fan der mangler en del på logoet, helt ærligt det kan gøres bedre, jeg tror enddda min 14 årige søn der på ingen måde er tegner kan fremstille noget der er mere sigende.

Mit bedste råd: NYT LOGO ..................... i en fandens fart

PS: det kommer meget bag på mig det er en dansk begivenhed - hvis du læser min edit i første indlæg.

Venligst

René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det gør det lidt bedre at se det i miljø..

- Men jeg føler bare ikke at grafikeren har tænkt nok over det, og de negative signaler det sender.

Og et logo skal jo også kunne tage sig godt ud alene.

Og husk på denne kritik er ikke bare for at kritisere, det er ment som en hjælp til dig, selvom det godt kan lyde lidt hårdt, men jeg syntes bare ikke man skal pakke tingene ind. :-)

Mvh. Bertil Boisen.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Moos Lindberg:
Min første tanke: Nationalisme/nazisme/vrede unge mænd.

Hvis logoet egentligt står for et løb vil jeg mene du har ramt langt ved siden af målet..

Det er nok min fejl at fremstille logoet i så stort format, og uden nogle form for kontekst at forholde sig til. jeg kan sagtens følge dig.

Jeg vil dog bede dig se logoet, i sammenspil med dets koncept: http://nordicrace.dk/

SuperJoe:

Jeg kender ikke umiddelbart firmaet.

Jeg kom allerførst til at tænke på Zulu Djævleræs, derefter en form for tøj firma eller noget alternativt. Dødningehovedet er meget stort, jeg blev lidt overrasket da jeg klikkede på linket, og det tog lidt tid før det gik op for mig hvad teksten var.

Super simpelt, måske endda lidt for simpelt. Der kunne godt være lidt mere dybde i logoet.

Tak for din synsvinkel :) og ja, det er bevidst det er så simpelt, min grafiker er ikke doven el.lign :D

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Et meget amatøragtigt og uprodfessionelt fremstillet logo.  Det er altså ikke noget der sælger billetter.

Det har nu udsolgt mit event, med 600 billetter. Men det jeg ønskede var at vide havde tankerne var omkring det koncept der lå bag logoet, og ikke selve opbygningen af logoet.

Bertil Boisen:

MEN - dette logo er ikke godt. Jeg får ikke den mindste lyst til at vide mere = logoet gør ikke det et logo skal.

Og så syntes jeg også at det er tydeligt at se at det bare lige er noget der er smækket sammen, er det overhovedet lavet i vektor format?

Mvh. Bertil Boisen.

En kort historie lang. Se min hjemmeside http://nordicrace.dk/ logoet skal ikke tage focus fra mit produkt, det er en af grunden til det er sp simpelt og rent. Det jeg gerne vil have svar på er: hvad siger logoet dig når det er taget ud af kontekst. Ikke om det grafiske arbejde bag.

på forhånd tak :)

Hr. Buch:

Hej igen

Nu forstår jeg sammenhængen med det grumme hoved, det er i "Army" regi, og derfor er det symbol bredt andvendt i de kredse for at signalere vi er "hårde drenge", ufatteligt der er udsolgt, men det siger jo et eller andet om at produktet er i orden, men for fan der mangler en del på logoet, helt ærligt det kan gøres bedre, jeg tror enddda min 14 årige søn der på ingen måde er tegner kan fremstille noget der er mere sigende.

Mit bedste råd: NYT LOGO ..................... i en fandens fart

PS: det kommer meget bag på mig det er en dansk begivenhed - hvis du læser min edit i første indlæg.

Venligst

René Buch

Jeg må lige referere til svaret herover. Altså logoet er lavet sp simpelt, og meget småt, fordi det ikke skal tage fokus fra mit produkt.

Håber det giver lidt mening :)

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)