Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Giv mig sparket (i gang med blog)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe ønsket mig en blog, men jeg kredser stadig som katten omkring den varme grød. Jeg hænger i bremsen og kommer ingen steder, for nok har jeg noget på hjerte, og skrive tror jeg også jeg kan, men hvordan hunnan får jeg hul? Hvad vil være godt for mig? Jeg kan ikke skelne mellem fordele og ulemper, så der sker ikke en dyt.

Mit mål er ikke at lave et ekstra salgsvindue til min køreskole, men nærmere et rum hvor jeg kan fyre meninger, holdninger og oplysninger af i en lind strøm. Emnet er trafik, færdselskultur, færdselssikkerhed og mere i den genre. Skulle det så kaste lidt goodwill af på min køreskole, vil jeg ikke sige nej tak til det, selvom det ikke er drivkraften ift. at lave bloggen. Denne evt. fordel vil jeg godt have tænkt ind i mit valg af hvordan bloggen er skruet sammen.

Jeg kan oprette en blog på min hjemmeside, og hvad vil der så være af fordele/ulemper? Jeg kunne også oprette en særskilt blog, med hvilke fordele/ulemper? En evt. særskilt løsning, hvad skulle det så være?  Jeg går ud fra, der også er en løsning, jeg slet ikke har tænkt på. Plz - giv mig sparket der får mig ud af røret.


Fra Odense
Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 60
Fra  Pineswine Clothing I/S Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til fordele ved at have blog på din hjemmeside: 

Det gør dig til en person frem for en sælger! du ytrer dine meninger og hvis folk synes om de meninger og holdninger du ytrer er der større mulighed for at de vælger netop din køreskole..

jeg så en fin video på et tidspunkt med en amerikaner, der havde forelæsning omkring at folk og mennesker ikke køber produkter af personer, men at man køber "grunden" til at de sælger deres produkter - og med en blog kan du jo snildt komme med indspark til, hvorfor du har en køreskole, hvorfor du synes at det er spændende osv - så vil folk købe din ide frem for dit produkt og det trækker...

Blot mine tanker.

de bedste hilsner Daniel Bay.

Medejer af Pineswine Clothing I/S: www.pineswine.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville satse på eget side at bloggen ligger, det vil jeg mene giver bedste

vis du har et unikt godt domæne og gerne med lidt back links derved støtter din siden , kan det godt være fordele at adskille det , vil jeg mene

korrekt som den anden skriver vis folk synes du skriver godt og har nogle gode meninger og selvfølgelige en god viden om køreskoler så er det noget folk afgjort kan blive en vigtigt faktor vis de skal vælge dig eller en anden , så ville jeg vælge den der skriver bedste og det kan jo udmærket være dig vis du bare skriver godt

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at du holder blog og webside adskilt.

På bloggen kan du lufte meninger - og nogle vil måske være uenig i disse, og vil så ikke frekventere din hjemmeside. Andre vil være enige, og tilskyndes til at besøge hjemmesiden.

Så er der dem, der blot besøger hjemmesiden, uden kendskab til bloggen: hvis hjemmesiden er forholdsvis neutral, så vil dine holdninger (som jo ligger i bloggen) ikke frastøde...

Så ved at holde hjemmeside og meninger lidt adskilt, kan bloggen trække besøgende til hjemmesiden...

Lidt uklart formuleret, men håber du kan fange essensen...

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper Sommer:
Lidt uklart formuleret, men håber du kan fange essensen...

Mindre uklart end det jeg nu har skrevet og slettet 5 gange - fordi jeg ikke kunne formulere det. Du nævner det, jeg er lidt ræd for at komme til, ved at have blog på hjemmesiden. Hvis det skal være min ærlige mening, jeg skriver (og det skal det) så er det ikke sikkert det bliver de rene salgstaler - set med de 17 3/4åriges øjne.

Ved nærmere eftertanke - det er faktisk ikke min køreskole der skal have en blog. Det er mig - som mig - der ønsker mig en blog.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone Ginnerup:

Jesper Sommer:
Lidt uklart formuleret, men håber du kan fange essensen...

Mindre uklart end det jeg nu har skrevet og slettet 5 gange - fordi jeg ikke kunne formulere det. Du nævner det, jeg er lidt ræd for at komme til, ved at have blog på hjemmesiden. Hvis det skal være min ærlige mening, jeg skriver (og det skal det) så er det ikke sikkert det bliver de rene salgstaler - set med de 17 3/4åriges øjne.

Ved nærmere eftertanke - det er faktisk ikke min køreskole der skal have en blog. Det er mig - som mig - der ønsker mig en blog.

vis det er en personlig blog ville jeg klart ligge det på eget domæne og der skrive om min egen mening og hvad der sker til hverdag , jeg tror jeg har forstået dig korrekt nu.

ps. dog en nyheds blog ville jeg ligge på din hjemmeside , ligge viden ud der hvad sker i branchen meget neutral skrive der prøv holde det meget målrettet mod viden der

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:
og hvad der sker til hverdag
- ja personlig, men ikke privat. Jeg har ikke i tankerne, at skrive når jeg er blevet klippet eller har fået en ny vaskemaskine eller hundehvalp.Jeg vil holde mig til emnerne.

Nyhederne (småtingsafdelingen) fra køreskolen regner jeg med at holde på facebook. Det faglige og salgsmæssige regner jeg med at holde på hjemmesiden - - og hvis jeg forstår Jer ret, hælder I mest til, at jeg skal lade bloggen være en enhed for sig?

Det giver sådan set god mening. Næste step bliver så at sætte mig ind i hvad, hvor og hvordan. Det er fedt at jeg først skal møde kl. 16 :-)

Jeg håber I kan fornemme, at jeg er glad for input, så hvis der bliver sendt et par gode idéer denne vej, så tak tak :-)

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone,

Jeg sparker dig gerne - men det ved du vel?! Smile

Der er både fordele og ulemper ved at have bloggen sammen med dit alm. website. Nogle af ulemperne synes jeg allerede er belyst i tråden - og en tydelig fordel er selvfølgelig, at en god blog kan være med til at trække noget trafik til dit site.

Men da jeg jo ved, at du ikke er bange for at lufte dine meninger og da jeg også gætter på, at du nok ikke helt vil holde dig til færdselstavler og bremselængder, tænker jeg, at en separat blog nok er det bedste i dit tilfælde! Smile

Der er selvfølgelig også muligheden med to blogs!!! Smile Det er faktisk det vi/jeg har valgt. Hos Systemservice fik vi fornylig nyt website med blog. Men her holder vi os udelukkende til at skrive om branche/firmarelatede emner. På min egen blog (kenneth-wellin.dk), som jeg lige har "åbnet" for nogle få dage siden, har jeg så mere frit spil, til at lufte mine egne meninger og beskæftige mig med emner som ikke altid 100% har med mit daglige arbejde at gøre.

Men vigtigst af alt: Bare se at komme igang!!

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth - - BINGO

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville nok starte med en separat blog - bl.a. af de årsager der er nævnt her.

Og så har du jo i princippet også selv givet svaret: Det er dig der vil have en blog - ikke køreskolen.

Ved at holde dem separat kan du potentielt også have lidt reklamer på bloggen - i form af afilliate-annoncer, og i nogen af indlæggene kunne du jo linke til køreskolen, hvilket vil give lidt link-juice.

Skulle du så få blod på tanden og få den idé, at køreskolen også skal have en blog - så er det jo bare oprette en blog der også. ;-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)