Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect, men med samme sidetitel i adresselinje?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu fandt jeg et praktisk eksempel fra forleden, da der var en på Amino, som undrede sig over ikke at findes på Google. Hans site er bare et frameset. Han har ikke fået rettet op på det endnu, så der kan du se hvordan det fungerer i praksis og med kildekode.

Jeg ville dog nok angive DOC TYPE til at være frameset, men kunden skulle have en vægtig grund, for at jeg ville gå med på det:

http://www.amino.dk/forums/t/160994.aspx 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Nu fandt jeg et praktisk eksempel fra forleden, da der var en på Amino, som undrede sig over ikke at findes på Google. Hans site er bare et frameset. Han har ikke fået rettet op på det endnu, så der kan du se hvordan det fungerer i praksis og med kildekode.

Jeg ville dog nok angive DOC TYPE til at være frameset, men kunden skulle have en vægtig grund, for at jeg ville gå med på det:

http://www.amino.dk/forums/t/160994.aspx 

Det er præcist det samme, der skal ske her, men har intet med Google, at gøre, men derimod, at de nok ikke synes den anden titel ser smart ud i sidetitlen. Det bliver sidste opgave for kunden, så den vil jeg gerne have lavet. Men åbenbart ikke umiddelbart så enkelt kan jeg forstå?

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Det er præcist det samme, der skal ske her, men har intet med Google, at gøre, men derimod, at de nok ikke synes den anden titel ser smart ud i sidetitlen. Det bliver sidste opgave for kunden, så den vil jeg gerne have lavet. Men åbenbart ikke umiddelbart så enkelt kan jeg forstå?


Så var det jo titlen, der skulle ændres. 

Det er pæresimpelt at udføre. Det eneste vanskelige er at overbevise mig om at det er alt andet end en dårlig idé, men ja, jeg kender jo ikke din kundes situation :-)

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Det er pæresimpelt at udføre

Hvordan?

Gita Street:
Det eneste vanskelige er at overbevise mig om at det er alt andet end en dårlig idé, men ja, jeg kender jo ikke din kundes situation :-)

Jeg er så meget enig med dig, og har forsøgt at overbevise vedkommende. Det værste er sgu, at nuværende side ligger rigtig pænt i Google...

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:
Jeg er så meget enig med dig, og har forsøgt at overbevise vedkommende. Det værste er sgu, at nuværende side ligger rigtig pænt i Google...


Den med at lave title tag om til det samme som på forsiden gælder kun hvis det ikke er på samme domæne

Nå, men jeg skal ikke gøre mig for klog, da jeg ikke kender problemstillingerne. Jeg kender dog vist de fleste tekniske muligheder og problemstillinger. 

Hvis hans side ligger pænt i Google er det vel meningen han vil beholde det + indholdet, og man så skal kunne klikke på noget andet, hvor der så vises en URL fra en anden side. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:
Hvis hans side ligger pænt i Google er det vel meningen han vil beholde det + indholdet, og man så skal kunne klikke på noget andet, hvor der så vises en URL fra en anden side. 

Nej, logikken er væk her. Han har lavet en gratis hjemmeside, da han ikke orkede Joomla!. Men han vil jo så ikke have at brugerne skal kunne se det, så når de går ind på det sædvanlige domæne skal dette viderestille til den nye side, men sidetitlen skal bibeholdes, dvs. den skal være det samme som den side, der er viderestillet FRA, også når brugerne surfer videre på den nye side.

Ja, vi er fuldt enige om det irrationelle heri, men jeg har forsøgt at forklare, men forgæves...Så nu vil jeg bare helst have denne sag ud af verdenen...

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, ja, der kan jeg i hvert fald godt forstå dig. 

Men de to første foreslog frame og iframe.

Dem der ejer det domæne med den side, der bliver framet kan dog godt vælge at forhindre nogen i at gøre det, men det finder du ud af når du forsøger. Det kan også være at de først gør det, hvis de opdager det. Hvis de bliver rigtigt ondsindede over det, kan de let sætte noget skadeligt op på de sider. 

 

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)