Jeg må ærligt tilstå, at jeg har vanskeligt ved at se, at købte no cure no pay ydelser skulle være specielt risikofyldte. Hvis vi lige forestiller os en kunde, som poster kr. 10.000 i et traditionelt SEO projekt. Her kunne man jo også forestille sig, at alle de søgeord, der ville være de allerbedste søgeord for kunden, først hittede på side 2, 3, 4, 5 osv. hos Google – hvad har det så lige været værd? Ved no cure no pay har man som kunde trods alt sikret sig, hvis ydelsen forfalder, at man har fået noget af værdi.
|
Torben Brighs:Jeg må ærligt tilstå, at jeg har vanskeligt ved at se, at købte no cure no pay ydelser skulle være specielt risikofyldte.
Risikoen består, for kunden, i at det kan være meget svært at gennemskue eks. målsætningen i aftale.
Hvis alle folk, incl. SEO-leverandører, opfører sig pænt og ordentligt, så ville det være en optimal aftaleform, men sådan er verden desværre ikke.
Jeg har set eksempler på aftaler der blot lover at "din side kommer på side 1 på Google" - uden nærmere definerede søgeord - hvor meget værdi er der i det? Jeg har set kunder der betaler 6.000 om måneden fordi de ikke kunne gennemskue den aftale de havde lavet og nu præsentere leverandøren dem hver måned for dokumentation der viser at de har overholdt aftalen. "Nr. 1 på Google på en bestemt (dansk) søgeterm uden speciel konkurrence".
Torben Brighs:Ved no cure no pay har man som kunde trods alt sikret sig, hvis ydelsen forfalder, at man har fået noget af værdi.
Desværre er det ikke altid så perfekt, jeg har som sagt set flere eksempler hvor "cure" var værdiløs, men det udløste alligevel en "pay" :-)
Stor hilsen
/Brian