Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

No cure no pay SEO

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når jeg har lavet denne type aftaler, så har det været baseret på rank-tracker google rank i USA. Men det kan defineres, da det afhænger af hvor ens marked er. Det er dog bare lige at sætte flueben i et dokument, som efterfølgende bliver en del af kravspecifikationen. 

Jeg bed mærke i et tidligere indlæg fra dig, hvor du skriver, at placeringer ikke længere er en reel option. Hvis det ikke er det, så har jeg virkelig svært ved at se, at der skulle være et marked som SEO-konsulent længere, for så er værdien forsvundet for kunderne. Men det kan godt være, at markedet virkelig er blevet så uforsigeligt med Penguin. 

Nu skal jeg nok lade være med at koge mere suppe på no-cure-no-pay Stick out tongue

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som udgangspunkt må såvel den, der udfører SEO-arbejdet som kunden have en interesse i at projektet lykkes. Dit rædselsscenarie kan selvfølgelig forekomme, men er nok mest på det teoretiske plan. Er uheldet ude kan backup måske komme på tale!

Thomas Rosenstand:
Lad mig høre, hvordan du vil håndtere et scenarie, hvor et SEO firma arbejder på et site på no cure no pay, og bedst som resultaterne (hvad de så end er aftalt til at være) begynder at rulle ind, foretager kunden omlægninger på sitet, der bomber hele projektet tilbage til udgangspunktet (eller endnu længere væk)? Hvem skal betale for det?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Jeg synes at dem, der ikke tror på os der har mange års erfaringer med denne type aftaler bare skal kaste sig ud i en rank-baseret No Cure No Pay aftale. Så kan I jo komme tilbage om nogle måneder og fortælle hvordan det gik galt - på samme måde, som det er sket mange gange før her på Amino.

Man kan naturligvis også vælge at lytte på de erfaringer der er, og så lade være, men det kan jeg godt se, at nogle synes er kedeligt :)

Faktum er og bliver, at No Cure No Pay aftaler, der baseres på rankings næsten altid ender med at parterne bliver enormt sure på hinanden, og køberen føler sig snydt. Det skyldes bl.a. at rankins ikke er en objektiv faktor, mda søgeresultater i stigende grad er personificeret. Det betyder ikke at rankings ikke er vigtige. Det betyder bare, at de ikke kan måles objektivt, og verificeres, og derfor er det et forbandet ankerpunkt for en aftale om afregning.

Derudover er der det problem, at rankings i sig selv ikke nødvendigvis skaber omsætning. Om hvis aftalen er for kortsigtet vil man i praksis tvinge SEO'eren til at bruge metoder, som øger risikoen for senere problemer.

Og der er mange flere gode argumenter. Men som sagt, jeg fornemmer, at der er nogle som bare ikke synes argumenter og erfaring er så spændende - så held og lykke til med jer :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:
Nej, jeg kan godt se, at det kan misbruges, hvis en konsulent plaster det hele til med H1 eller begynder at lave narrestreger med hvid tekst på hvid baggrund. Det er selvfølgelig ikke hensigtsmæssigt.

Så er det heller ikke så let at lave aftalerne, tro mig hvis du ikke får defineret det hele i kontrakten, så møder du en der bruger det.

Thomas Sørensen:
Jeg ville aldrig gå ind i en aftale uden en exit-mulighed. Hvad hvis SEO-fyren har taget opgaven uden at tage det seriøst? Så er jeg bundet til den samme person/firma i x-antal måneder uden mulighed for at komme ud af kontrakten

Jep, og han er "tvunget til" at bruge mange timer på at få dig til tops og så hopper du ud af aftalen når du har betalt første rate. Tro mig, hvis hullet er der, så bliver det brugt.

Thomas Sørensen:
En exit kan være begrundet i f.eks. ugentlige/månedlige rapporter over aktiviteter. At der er aftalt x-antal links per uge, at der er aftalt x-antal timer på intern SEO eller lignende. Det kunne også være performancebaseret på ranking

Ja det kunne være baseret på mange ting - netop derfor bliver hele kontraktdelen også meget kompleks - jeg kan ikke se at du er uenig, jeg synes egentlig dine egne argumenter/eksempler belyser det meget godt.

/Brian

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror den eneste årsag til "No cure, no pay" vælges, er pga modellen er let at forstå -og meget ofte udbredes betalingen over mange måneder.
Det er jo iværksætter venligt og giver mulighed for en let indstigning som nyudklækket seokunde.

Jeg mener heller ikke at ranking på nogen måde bør være udslagsgivende i en "No cure, no pay". Teoretisk skal man ud i konverterings måling - men på flere niveauer, da et lead jo ikke bare er et lead. (gensalg jada jada).

Og her er igen problemer - hvad med alle de kunder der ringer en ordre ind ?





17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 4. May 12
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas J

det er ikke for at være smart nedgøre din side man hvad bruger man din side til og hvad bruger du den til???

http://www.bredbaandmobilt.dk/   

Med venlig hilsen

Per H

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Bredbaandmobilt.dk er kun et af mange mange sites jeg har.

Formålet er ikke at lave et flot design - men at tjene penge.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Korsør
Tilmeldt 16. Jan 11
Indlæg ialt: 508
Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke, hvor du har dine erfaringer fra, men jeg har da efterhånden lavet nogle opgaver efter princippet, og det har aldrig givet anledning til problemer.

Aftalerne har i al sin enkelhed gået ud på, at få en hjemmeside til at hitte på side 1 på Google.dk med forskellige søgeord.  Diverse ændringer er løbende blevet aftalt. Meget enkelt og fuldstændigt problemfrit – der hersker ingen tvivl om, hvorvidt opgaven er fuldført eller ej. 

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg synes at dem, der ikke tror på os der har mange års erfaringer med denne type aftaler bare skal kaste sig ud i en rank-baseret No Cure No Pay aftale. Så kan I jo komme tilbage om nogle måneder og fortælle hvordan det gik galt - på samme måde, som det er sket mange gange før her på Amino.

Man kan naturligvis også vælge at lytte på de erfaringer der er, og så lade være, men det kan jeg godt se, at nogle synes er kedeligt :)

Faktum er og bliver, at No Cure No Pay aftaler, der baseres på rankings næsten altid ender med at parterne bliver enormt sure på hinanden, og køberen føler sig snydt.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Torben Brighs:

Jeg ved ikke, hvor du har dine erfaringer fra, men jeg har da efterhånden lavet nogle opgaver efter princippet, og det har aldrig givet anledning til problemer.

Aftalerne har i al sin enkelhed gået ud på, at få en hjemmeside til at hitte på side 1 på Google.dk med forskellige søgeord.  Diverse ændringer er løbende blevet aftalt. Meget enkelt og fuldstændigt problemfrit – der hersker ingen tvivl om, hvorvidt opgaven er fuldført eller ej. 

Jeg er helt enig. Jeg har som køber også indgået flere aftaler om no-cure-no-pay indenfor SEO og det er gået helt fint. Men det er svært, hvis det væsentligste argument man hører er at man ikke har erfaring og bør lytte til dem som ved bedre. Det minder mig om argumentation i 3. klasse fra den stærke dreng, som ikke længere har noget interessant at sige og er bange for at miste sin position. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Sørensen:
Jeg er helt enig. Jeg har som køber også indgået flere aftaler om no-cure-no-pay indenfor SEO og det er gået helt fint. Men det er svært, hvis det væsentligste argument man hører er at man ikke har erfaring og bør lytte til dem som ved bedre. Det minder mig om argumentation i 3. klasse fra den stærke dreng, som ikke længere har noget interessant at sige og er bange for at miste sin position. 

Problemet er at man betaler for en ydelse nu og her som skal give resultat nu og her, og dermed er der en del der sælger efter no cure no pay, som laver noget forfærdeligt kortsigtet arbejde.

At der er nogen der laver et godt stykke arbejde ændrer ikke på risikomomenterne ved den type aftaler.

Der er ingen der siger alle den slags aftaler er dårlige, blot at der er en vis risiko ved at aflønne folk for kortsigtede resultater indenfor et felt hvor man bør tænke flere år ud i fremtiden når man arbejder.

Det kan der vel i virkeligheden ikke være så stor uenighed om.

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)