Køb et Amino Sponsorlink
Kan man indføje i en almindlig lejekontrakt, at lejeren f.eks. ikke kan opsiges inden et vist antal år eller måske aldrig? Uanset om ejendommen evt. skulle blive solgt.
Kan man ligeså indføje en max. husleje gældende samme antal år, evt. med en fastsat prisstigning?Og i såfald hvordan skal det evt. formuleres og placeres i lejekontrakten?
På forhånd tak for al hjælp
Privatperson eller erhvervslejekontrakt?
/Banditten
De kan købes færdige i en boghandel... :)
Banditten: Privatperson eller erhvervslejekontrakt? /Banditten
Privat
Jeg købte min i en boghandel, og den er officiel der er alt på så der ikke er noget man glemmer, kostede vist 29,95 eller sådan noget
lejekontrakt kan hentes gratis på nettet jeg kan dog ikke lige huske hvor. og der er en paragraf hvor man kan tilføje lidt ekstra prøv google den kan sikkert finde den
Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk
smartlåse: Jeg købte min i en boghandel, og den er officiel der er alt på så der ikke er noget man glemmer, kostede vist 29,95 eller sådan noget
Det er ikke en lejekontrakt jeg mangler, men svar på om det man skrive ekstra ind i den, at den f.eks. er uopsigelig fra lejers side, og evt. et fastlagt huslejeloft eller lignenede.
Og om dette stadig holder ved et ejerskifte af ejendom
Hej,
Er det en tidsbegrænset lejekontrakt kan udlejer ikke opsige lejer i hele perioden. Er det en tidsubegrænset lejekontrakt har udlejer muligheden for at benytte § 83 i lejeloven om 1 års opsigelse såfremt at han selv vil ind og bo i lejemålet. Dette gælder dog ikke ved en ejerlejlighed som han/hun ikke har beboet - hvilket vil være tilfældet ved en senere salg (ny ejer = ny udlejer).
Hvis der skal være lejeforhøjelse i kontrakten, skal der laves trappelejestigning hvor man benytter en fast procent til stigning. Beregningen skal du sætte ind i kontraktens § 11.
Husk at gøre op med dig selv om det er en tidsbegrænset kontrakt eller tidsubegrænset inden du laver den.
Mvh. Christina Lindsgren/Botilleje
Hej Brian.
Man kan sagtens indføre at lejer har uopsigelighed i en årrække, men dog ikke at lejer aldrig kan opsige lejligheden.
Du skal placere dette i lejekontraktens § 11, se eventuelt lidt inspiration her
En max husleje giver ikke så megen mening, hvis du er udlejer, og i det hele taget er huslejefastsættelse en meget kompliceret størrelse.
Dog kan du, hvis lejligheden hører under det lejedes værdi indføre en trappelejeklausul i lejekontraktens § 11, hvor huslejen stiger med x antal kr. hvert år.
Du kan læse lidt mere om det her
mho.olsen: Hej Brian. Man kan sagtens indføre at lejer har uopsigelighed i en årrække, men dog ikke at lejer aldrig kan opsige lejligheden. Du skal placere dette i lejekontraktens § 11, se eventuelt lidt inspiration her En max husleje giver ikke så megen mening, hvis du er udlejer, og i det hele taget er huslejefastsættelse en meget kompliceret størrelse. Dog kan du, hvis lejligheden hører under det lejedes værdi indføre en trappelejeklausul i lejekontraktens § 11, hvor huslejen stiger med x antal kr. hvert år. Du kan læse lidt mere om det her
Mange tak