Hej Alle! Jeg har brug for ekspert-råd i forbindelse med at bruge de sociale medier som facebook, twitter, Google+, LinkedIn osv. til at formidle et nyt væksthus på en uddannelsesinstitution som en ressource i forhold til både studerende og virksomheder? Tanken med væksthuset er at skabe miljøer hvor studerende kan udvikle nye ideer og koncepter sammen med erhvervslivet, og skabe nye jobmuligheder eller egne virksomheder. Nu har jeg søgt lidt herinde på Amino omkring emnet, og mit indtryk fra det jeg har fundet er at twitter ikke egner sig særlig godt til dette. I forhold til Facebook kan jeg forstå at det kræver en del arbejde, og at man skal afsætte en del ressourcer hvis man vil benytte det til at markedsføre sin virksomhed. Google+ er tilsyneladende fremtiden ifølge hvad jeg læser herinde. Er det rigtigt forstået? Jeg søger jeres ekspert-råd i forhold til denne udfordring. Håber I vil dele jeres erfaringer i forhold til det:-) |
Hejsa,
Det kan ikke stilles så firkantet op.
Alle sociale medier kræver dit engagement, og det kræver, at du ikke kun pusher (dvs. konstant sender reklamer m.m.). Du er nødt til at skabe noget relevant indhold, gå i dialog med dine tilhængere mv.
Du kan se og læse mere information om sociale medier her:
http://www.amino.dk/blogs/thomasbigum/default.aspx
http://www.ivaerk-tv.dk/category/sociale-medier/
http://www.kommunikationsforum.dk/artikler/kforum-100-ideer-til-sociale-medier
Det er et stort arbejde, at være aktiv på de sociale medier, men det betaler sig i sidste ende. Det gælder egentlig om, at gøre det til en naturlig del af ens hverdag, at man kommunikerer med tilhørerne. Husk, at autenticitet og relevans skal gennemsyre det hele.