Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino'er! Jeg skal bruge jeres vejledning!

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fitness Udstyr:
Hvis jeg var dig ville jeg få en håndværker uddannelse så du kan få noget erfaring med noget der interesserer dig og så få skolen lidt på afstand. 

God ide, men det er også hårde tider. Man skal huske at også være skabt til at være håndværker eller kan man få det svært. Men ja det er en kanon måde at tjene penge på.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Da jeg selv var 17, var jeg langtfra klar over hvilke evner jeg besad, hvilke mål jeg skulle forfølge etc. Gymnasiet var fantastisk for mig, da det blev katalysator for en udvikling - jeg mødte anderledes mennesker og fik brugbart input. Selve uddannelsen betragter jeg som alment-dannende - hvilket jo ikke er så tosset.

Mit råd er, at du skal trække stikket ud, for at lære dig selv bedre at kende (ud og rejs, og mød verden. Bliv modnet). Arbejd dig igennem verden, bogstaveligt alt. Få erfaring. Og bliv bedre til at mærke efter, hvad du virkeligt kan li', hvad der giver mening for dig - og hvad du IKKE kan lide/acceptere, og hvad der ikke giver mening for dig.

Det bør være pejlemærker fremad i dit liv. Du vil så også opdage at dine prioriteringer ændrer sig - det kaldes udvikling og erfaring.

Held og lykke...

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:

Hej Jeppe,

Det er helt forståeligt, at det kom lidt som et chok for dig, selvom de røde advarselslamper havde blinket i lang tid. Det er fortid nu - du skal videre.

Når jeg læser mellem linjerne, så har du ikke synderligt meget lyst til at komme tilbage på skolebænken. Du skal kun tage en uddannelse, hvis du føler, at den kan tilføre dig noget af stor værdi, ellers spilder du din og deres tid.

Jeg vil anbefale dig, at du bruger noget af sommeren på at tænke grundigt over, hvilken idé, du vil realisere. Når du har fundet den rette idé, så skal du ikke se dig tilbage. Men husk! Iværksætteri er ikke en dans på roser.

Det er væsentligt hårdere end at gå i skole - til gengæld beskæftiger du dig med noget, som du har passion for i 24 timer hver dag.

Men bare så du er klar over det, så vil du møde en masse modgang som iværksætter. Men det hele er lektioner på vejen mod succes, og jo hurtigere du falder og rejser dig igen, jo hurtigere vil du finde essensen af, hvad der giver dig succes.

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv! Thumbs up for det til Casper og pøj pøj med alt til Jeppe.

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er da en meget pudsig opfattelse at have; - kan man ikke blive andet kan man da altid blive iværksætter Wink

Det er sikkert meget fint hvis man får lidt cafépenge ud af et projekt med en hjemmeside eller to, men når taxameteret tikker for alvor vil man hurtigt finde ud af at penge ikke vokser på træerne. Som en anden sportsmand støder man simpelthen på en mur, - hertil og ikke længere - og alt hvad man skal opnå derudover er hårdt arbejde. Meget hårdt!

Men du kan jo tage en lille iværksættertest? Fortæl at du nu vil til at bidrage til hjemmets økonomi, ved at betale for kost og logi svarende til SU-satsen. Hvis ikke du kan det, er det aftalen at du starter i skolen igen til august. Det er jo kun den 5.maj idag - så der er 25 dage tilbage til den 1.ste. Står man tidligt op og arbejder igennem kan man samle flasker nok, og tager man to avisruter kan det også nås. Så det er slet ikke nogen umulig opgave. Selvfølgelig er der også nemmere måder at tjene penge på - men kan du noget?

Har du nosser nok til at prøve testen - vil du finde ud af, at det med at gå i skole ikke er så slemt endda. Måske kunne det endda virke tillokkende, i forhold til det andet.

Du har så iøvrigt ikke to-tre år at slappe af i. Når du bliver 18 - og ikke har et arbejde - skal du på "kommunen". Du kan jo ikke nasse på dit hjem hele livet. Her vil du få valget mellem at arbejde hele dagen i "et projekt" til det 1/2 af SU-satsen, - eller at påbegynde en uddannelse.

Får du et arbejde, - så vil du som 30-35 årig opleve at en 22 årig nyuddannet CBS gut kommer og fortæller dig hvordan du skal holde på din skovl. Eller, at det er slut med at medbringe leverpostejmadder i madpakken, - fordi du nu skal spise figenpålæg for at "optimere" din arbejdsindsats. Som ufaglært arbejder vil du ikke have så mange jobs at vælge mellem, - og så må du bide tænderne sammen. Til gutten er forduftet, en en ny tosse kommer og fortæller dig at du godt kan glemme alt hvad du har lært. For nu......

De mennesker som har gjort karriere uden uddannelse har haft noget at slås med, - og har måtte tage mange tæsk undervejs - og det tror jeg slet ikke du har nosser til. Så havde du været igang længe inden du var blevet smidt ud.......

Så, få fødderne ned at bordet og se at få tilmeldt dig en uddannelse, eller start forfra på den gamle....

Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dukkemageren:
Har du nosser nok til at prøve testen - vil du finde ud af, at det med at gå i skole ikke er så slemt endda. Måske kunne det endda virke tillokkende, i forhold til det andet.

I got balls of steel!

Det er fandme skrevet så det satte sig nosserne, det er så rigtigt som det er skrevet! Jeg er 15, og siger det der det er mere end rigtigt i dagens Danmark! Tænk nu hvis dit iværksætter projekt gik konkurs, du manglede penge og alt muligt andet? Ville det ikke være rart og ha noget og gå tilbage til Jeppe?

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

@Jeppe

Find noget arbejde og tjen lidt penge hjem. Smid nogle af pengene til side, så du har lidt, hvis/når du bestemmer dig for at starte noget - uden lidt kapital i baglommen vil du slet ikke have en chance som iværksætter.

Find den idé du brænder mest for; det er fint nok med masser af ideer, men umuligt at tjene penge på dem alle - især på samme tid.

Derefter Just Go For It!

Du vil støde på en masse udfordringer, lige fra regnskab til website, men er alt sammen noget du sagtens kan lære - ellers spørg her på amino :-)

Uddannelse er skam fint nok, men er ikke for Alle. Senere i dit liv har du måske lysten igen til at sidde på bænken, hvor du så kan oprette nye mål.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

find noget du utrætteligt vil lave dag og nat og aldrig bliver træt af og som du er god til eller har den vildste motivation at lære det kan næsten være alt hvad det skal være og du skal ikke tænke på penge for nærmeste i alt er der penge vis har en motivation i det og vil lære og blive bedre og gerne siger til sig selv man vil blive den bedste .

derved spørg dig selv hvad kan du bedste lide at lave så lav det og sats 110% på det og lig alt din energi i det lykkes og se en gang når gør ting 110% og husker de ekstra 10% som man ikke vidste man havde  der lå skjult i en da man lavet det man mest er motiveret i mod så sker der ting og sager

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)