Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino'er! Jeg skal bruge jeres vejledning!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:
Der er da ingen, som siger, at eftersom drengen er blevet smidt ud, grundet dovenskab, så kan han ikke blive iværksætter?

Ork nej overhovdet ikke. Så dit bedste råd til denne unge mand er at sige "yes fuck skolen, og se hvor dit liv så føre hen?"

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper, du har fuldstændig ret, manden kan sagtens blive iværksætter.

Men livet som uværksætter er både det hårdeste der findes, og det mest usikre der findes,
de fleste nystartede virksomheder lukker som bestemt igen.
Og med kun folkeskole som højeste niveau, er der intet at falde tilbage på jobmarkedet, og det er LIVET ud.

Jeg kan kun på det kraftigste anbefale, at han finder en uddannelse og fokuserer 100% på at gennemføre det.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Angrybird:

Casper Lohse:
Der er da ingen, som siger, at eftersom drengen er blevet smidt ud, grundet dovenskab, så kan han ikke blive iværksætter?

Ork nej overhovdet ikke. Så dit bedste råd til denne unge mand er at sige "yes fuck skolen, og se hvor dit liv så føre hen?"

vh AB

Jeg har tidligere fortalt, hvad jeg synes, at Jeppe bør gøre. Nemlig, at bruge noget tid på at overveje sin fremtid. Hvis han ikke føler, at nogen anden uddannelse kan tilføre ham værdi, så bør han søge alternativer.

Hvis han har mange ideer, så bør han sætte sig ned og tænke grundigt over, hvilken idé, som vil være den bedste at udvikle på. Som jeg tidligere har skrevet, er iværksætteri ingen dans på roser, men du får aldrig succes, hvis du ikke tager action.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er med på uddannelsesholdet.
Du kan ikke forvente at kunne gå gennem livet tilbagelænet og med fødderne oppe.

Du har brug for at finde motivation for at gøre noget godt for dig selv.
Måske har du brug for hjælp til afklaring af dine fremtidsønsker.
Denne hjælp burde kunne findes på en produktionsskole eller på dit lokale jobcenter, men desværre lyder det på rygterne som om, der er mere fokus på at tilpasse dig til en kasse end at afklare dine behov.
Men du kan jo være heldig at få fat på én af de medarbejdere, som arbejder seriøst med udvikling af unge mennesker.

Du er nødt til at forholde dig åbent til de input, som "systemets" folk kommer med til dig. Og du er nødt til at gøre en indsats for at komme op på hesten igen. Du slipper ikke for at arbejde hårdt med at opstille mål. Og du slipper ikke for at arbejde hårdt for at nå de første af dine mål.

For mange år siden, da jeg selv gik i 2.g., var jeg tæt på samme situation (jeg meldte mig bare selv ud, før jeg blev smidt ud). Da jeg erkendte, at jeg ikke kunne rette op på den slappe måde, jeg var gået til gymnasiet på, besluttede jeg at tage HF i stedet. Jeg satte mig et karakermål som krævede en fornuftig og realistisk indsats af mig, og jeg kom efterfølgende til rigtig mange af timerne. Jeg afleverede desuden mine opgaver og lod mig vejlede af lærerne.
Jeg gik ud med skolens næsthøjeste snit - så det kan altså lade sig gøre.

Men nøglen er motivation.

Du skal finde din motivation - op opstille dine mål ud fra den.

God vind.

Slaget er ikke tabt.

Venlig hilsen

Hans

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint fint lyt til Casper Lohse :)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Frydenborg Hansen:

Casper, du har fuldstændig ret, manden kan sagtens blive iværksætter.

Men livet som uværksætter er både det hårdeste der findes, og det mest usikre der findes,
de fleste nystartede virksomheder lukker som bestemt igen.
Og med kun folkeskole som højeste niveau, er der intet at falde tilbage på jobmarkedet, og det er LIVET ud.

Jeg kan kun på det kraftigste anbefale, at han finder en uddannelse og fokuserer 100% på at gennemføre det.

Helt fair, at jeg får noget modspil i denne diskussion. Jeg ved godt, at mine holdninger ikke stemmer overens med det, som flertallet mener.

Men jeg synes ikke, at man bare skal tage en uddannelse for at have noget stående på et papir. Man skal gøre det, fordi man brænder 100 % for det og fordi, det kan skabe en levevej.

Gennem iværksætteri kan du skabe din egen karriere uden at være afhængig af andre, men som jeg har været inde på, er det en lang og sej kamp.

Jeppe er stadig kun 17 år, så hvis han starter med iværksætteri i det små, og så pludselig falder over en uddannelse, som tiltaler ham, så vil der jo stadig være grobund for at hoppe på den, og så arbejde med sin virksomhed efter skoletiden.

Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange svar

Jeg har det selv sådan at jeg er 17 år så derfor kan jeg godt bruge 2-3 år af mit liv på at prøve nogen af de ting jeg brænder for.

Skolebænken vil jo stadig være der for mig hvis det er at alt andet fejler, eller at jeg for lyst til at tage den.

- Igen, mange tak for alle de svar der er kommet!

- Jeppe

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Udmærket input, Hans. Motivation er nemlig altafgørende.

Tog du HF hurtigst muligt efterfølgende - eller ventede du et års tid?

Jeg tror, at Jeppe har brug for en periode, hvor han tænker grundigt over sin fremtid.

Jeg kender nogen, der ikke har lyttet til deres indre stemme, og derfor er sprunget fra uddannelse til uddannelse. Det bliver man endnu mere frustreret over, så man skal virkelig tænke sig grundigt om.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:

Tog du HF hurtigst muligt efterfølgende - eller ventede du et års tid?

For mig var det rigtige at gå i gang med det samme.
Jeg tror, alternativet ville have været at gå dybere ind i at dyrke nogle mindre heldige bekendtskaber, som jeg plejede omgang med... som man siger...

Men Jeppe-knægten må selv mærke efter, hvad der er det rigtige for ham - helt enig.

Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg få en håndværker uddannelse så du kan få noget erfaring med noget der interesserer dig og så få skolen lidt på afstand. 

Opbyg noget erfaring, tjen nogle penge og start så sideløbende op som iværksætter ved siden af dit job.

Du kan også tage en HF men jeg tror ikke du er klar endnu - jeg er 37 og er først blevet klar nu og jeg er top motiveret - jeg har flere håndværker uddannelser bag mig da jeg elsker at skabe noget med hænderne - men nu er lysten kommet og jobsene hænger ikke på træerne så videreuddannelse blev en løsning for mig, men tilgengæld åbner det op for alle de uddannelser som jeg ikke har kunnet kommet i nærheden af før,da skole altid har været mega kedeligt for mig.

Ingeniør er bestemt en kreativ og boglig uddannelse og går rigtig godt sammen med drømmen om at blive iværksætter, bare for at nævne et eksempel som du ikke kan komme i nærheden af uden en afsluttet skole. Men det boglige og teori skal være på plads før du rigtig kan udfolde dine ideer som iværksætter, da du pludselig får et arsenal af våben du frit kan vælge imellem, når du skal skyde din virksomhed igang.

Desuden skal du være forberedt på at man nemt kan fejle mange gange inden man får succes så tag dig god tid og opbyg erfaringer du kan bruge til hvert nyt projekt du kommer igang med, indtil du får succes.

Du har tiden for dig :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)