Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino'er! Jeg skal bruge jeres vejledning!

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 5. May 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Mit navn er Jeppe, jeg er 17 år og bosat i Valby, Jeg har luret en del på Amino det sidste års tid og Jeg har haft sagt til mig selv at jeg ville vente med at starte et iværksætter eventyr til jeg var blevet 18 og færdig med gymnasiet.

Men det er desværre sket at jeg har fået tilsendt mig en udmeldelse fra mit gymnasium. Denne udmeldelse er de i deres gode ret til at sende mig, da jeg ikke vil ligge skjul på at jeg har taget de 2 første år af gymnasiet tilbagelænet og med fødderne oppe. Jeg har haft ignorere flere advarsler, hvilket så førte til at jeg er blevet smidt ud.

Jeg har fra en tidlig alder af interesseret mig for innovation og iværksætteri. Jeg har tusind vis af idéer der flyver rundt i hovedet på mig, og som alle trække og kalder på at jeg skal føre dem ud i virkligheden.

Mit spørgsmål til jer, kære Amino'er er som følgende:

Hvad gør jeg nu? det er kommet som lidt af et chok at jeg blev smidt ud (Selvom jeg burde have set det komme), og jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre!

Skal jeg finde mig et 9-5 job og spare sammen til det eventyr der ligger forude, eller skal jeg bare kaste mig ud i det med det samme!? skal jeg prøve at tage en HF, selvom jeg ikke kan holde mig på skolebænken!?

Hvad gør jeg!? Alle råd og tips vil jeg tage til mig med stor glæde!

-Jeppe Rasmussen, en forvirret teenager!

Tilmeldt 7. Dec 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe,

Jeg er i nogenlunde samme situation som dig.  - Måske vi kan samarbejde?

Mit korte svar/råd til dig, er: " If you want it to happen, you should stop talking, and start doing. "

Jeg håber på det bedste for dig.

MrLeo

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jeppe,

Det er helt forståeligt, at det kom lidt som et chok for dig, selvom de røde advarselslamper havde blinket i lang tid. Det er fortid nu - du skal videre.

Når jeg læser mellem linjerne, så har du ikke synderligt meget lyst til at komme tilbage på skolebænken. Du skal kun tage en uddannelse, hvis du føler, at den kan tilføre dig noget af stor værdi, ellers spilder du din og deres tid.

Jeg vil anbefale dig, at du bruger noget af sommeren på at tænke grundigt over, hvilken idé, du vil realisere. Når du har fundet den rette idé, så skal du ikke se dig tilbage. Men husk! Iværksætteri er ikke en dans på roser.

Det er væsentligt hårdere end at gå i skole - til gengæld beskæftiger du dig med noget, som du har passion for i 24 timer hver dag.

Men bare så du er klar over det, så vil du møde en masse modgang som iværksætter. Men det hele er lektioner på vejen mod succes, og jo hurtigere du falder og rejser dig igen, jo hurtigere vil du finde essensen af, hvad der giver dig succes.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Jeppe

Jeg ser det helt uforståligt at du er droppet ud af Gym(nærmere smidt ud) hvis du ikke engang kan passe din skolegang, hvordan kan du så passe alt andet?

I mine øjne er du langt fra innovativ hvis du ikke kan blive på skole bænken, og jeg kender folk som er rigtig dovne og stadig blevet.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Angrybird:

Hej Jeppe

Jeg ser det helt uforståligt at du er droppet ud af Gym(nærmere smidt ud) hvis du ikke engang kan passe din skolegang, hvordan kan du så passe alt andet?

I mine øjne er du langt fra innovativ hvis du ikke kan blive på skole bænken, og jeg kender folk som er rigtig dovne og stadig blevet.

vh AB

Hvad har innovation at gøre med, om man brænder for at passe skolebænken? Jeg kender en del, som er droppet ud fra bl.a. HHx, der har fået stor succes som iværksættere. Jeg kan ikke rigtigt se din sammenligning.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Uddannnelse og faglige kvalifikationer er alfa og omega nu om dage, kæmp dig tilbage og få en uddannelse og så fokuser 100% på det, fx HF som du selv foreslår. Hvis du ikke har motivation til det, så vælg én af de mange flyvske ideer du har,  men det bliver en sej kamp uden uddannelse andet en folkeskolen. Du skal overveje meget nøje nu, om du resten af livet kun ønsker folkeskolen som højeste uddannelsesniveau.

Held og lykke med enten skolen eller projekterne.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Lohse:

Angrybird:

Hej Jeppe

Jeg ser det helt uforståligt at du er droppet ud af Gym(nærmere smidt ud) hvis du ikke engang kan passe din skolegang, hvordan kan du så passe alt andet?

I mine øjne er du langt fra innovativ hvis du ikke kan blive på skole bænken, og jeg kender folk som er rigtig dovne og stadig blevet.

vh AB

Hvad har innovation at gøre med, om man brænder for at passe skolebænken? Jeg kender en del, som er droppet ud fra bl.a. HHx, der har fået stor succes som iværksættere. Jeg kan ikke rigtigt se din sammenligning.

Bestemt men det er altså alfa omega med en uddannelse nu om dage og især hvis man kun er 17. Jeg ser ikke meget innovativt i at sidde der hjemme og fyre den af mens ens gym står og venter på en, gør du?

Bestemt kan man droppe ud af gym og være innovativ, men nu var det sådan at manden blev SMIDT ud, ergo han har fortaget sig et eller andet non-innovativt.

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Hinnerup
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 190
Fra  BilligtSlips.dk Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er fuldkommen enig med Angrybird - Hvordan vil du kunne klare, at være iværksætter når du bare stikker/lukker af, når der bare bliver stillet dig de mindste krav?
- Du ville da gå i chok den dag du skal aflægge årsrapport og indberette moms?

Der er mange fede ting ved at være selvstændig, men der er også en del trælse ting - og især hvis man er doven.

Jeg har to råd til dig - 1. Find dig en uddannelse indenfor noget du har interesse for. 2. Eller find dig et 8-16 job, hvor der ikke stilles for høje krav til dig, og hvor man ikke behøver at tage ansvar.

PS. 
Mange tak fordi du spildte nogle af vores skattepenge med fødderne på bordet.. 

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Greve:
- Du ville da gå i chok den dag du skal aflægge årsrapport og indberette moms?

Dagens grin, tak for det :) Haha

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Angrybird:

Casper Lohse:

Angrybird:

Hej Jeppe

Jeg ser det helt uforståligt at du er droppet ud af Gym(nærmere smidt ud) hvis du ikke engang kan passe din skolegang, hvordan kan du så passe alt andet?

I mine øjne er du langt fra innovativ hvis du ikke kan blive på skole bænken, og jeg kender folk som er rigtig dovne og stadig blevet.

vh AB

Hvad har innovation at gøre med, om man brænder for at passe skolebænken? Jeg kender en del, som er droppet ud fra bl.a. HHx, der har fået stor succes som iværksættere. Jeg kan ikke rigtigt se din sammenligning.

Bestemt men det er altså alfa omega med en uddannelse nu om dage og især hvis man kun er 17. Jeg ser ikke meget innovativt i at sidde der hjemme og fyre den af mens ens gym står og venter på en, gør du?

Bestemt kan man droppe ud af gym og være innovativ, men nu var det sådan at manden blev SMIDT ud, ergo han har fortaget sig et eller andet non-innovativt.

vh AB

Uddannelse er vigtigt for nogle - ikke alle.
Lad os lige slå fast, at ordet "innovation" betyder "nytænkning". Det er da netop innovation, at gå sine egne veje i stedet for at følge normerne. Der er da ingen, som siger, at eftersom drengen er blevet smidt ud, grundet dovenskab, så kan han ikke blive iværksætter?
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)