Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan planlægger du din tid?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Et simpelt spørgsmål, men hvad gør du?

1. Bliver mundlam, fornærmet, rødmer og går helt i baglås

2. Bladrer febrilsk 100 gule sedler igennem - uden at finde den, du tror har betydning

3. Siger bare ja, ja, for måske senere at aflyse

4. Slår op i din trykte TimeSystem, hvor du har alt

5. Slår op i en elektronisk kalender (Outlook ell. andet)

Dette var spørgsmålet, jeg havde tænkt mig at stille. Men hvis man har ondt i planlægningen, er det måske ikke så smart at udstille det her på Amino.

Så i stedet vil jeg bede dig give en kommentar til en elektronisk personal planner jeg har udviklet, hvor du både kan indlægge aftaler og opgaver med et enkelt museklik, vedhæfte vilkårlige filer oma., samtidigt med at du har det velkendte udseende fra en trykt kalender, som jeg ihvertfald savner ved mange elektroniske løsninger.

Her et lille for-kig:

1. Hvad er dit umiddelbare indtryk: ville du gerne have og bruge sådan en?

2. Mener du, det er håbløst, fordi den kører under Windows, eller har du andre kommentarer?

Planneren kan hentes i en gratis prøveversion, der giver mulighed for at oprette 50 aftaler/opgaver.

Om ikke andet kan du bruge den til at se månefaser og solop- og nedgang i forhold til præcis hvor på kloden, du befinder dig.

Det tager ca. 20 sekunder at download'e og installere den.

PS: På fanebladet Mål & Vægt kan du iøvrigt se, hvad en skrupel er for en størrelse.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William

Jeg kan ikke undvære koblingen mellem mail og kalender. Det at kunne gemme en mail som en kalenderbegivenhed er essentielt for mig.
Dit screenshot ser fint ud, men jeg kan ikke rigtig se, hvor du overgår Outlook.

Venlig hilsen

Hans

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans. Tak for kommentar.

Man kan vedhæfte vilkårlige filtyper til både aftaler og opgaver, og dermed også e-mails.

Dog vil det kræve, at man lige gemmer e-mail'en fra outlook som .eml-fil. Disse kunne man f. eks. lægge i en mappe kaldet ..\emails\.

Men jeg vil gerne gøre opmærksom på, at dette er en planner, og ikke blot en kalender som så mange andre.

Dermed kan man altså planlægge opgaver ud i fremtiden, som endnu ikke er blevet til en fast aftale.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

vigtigt for mig at vis skulle være bedre at det giver alarm ved vis får 2 beskeder der ligger oven på hinanden da de fleste svar over mail og derved automastisk ligger det i dens ordne kunne en løsning hvor begge kan samarbejde enkelt være en løsning , jeg får mail alarm der 2 oven på hinanden , jeg får besked automatisk nogle dage før aftalen og på dagen det kunne hjælpe min hverdag at ligge alt over igen er et stort arbejde i sær vis man tænker du bliver en succes som iværksættere så har du mange aftaler og meget at holde styr på ellers ville jeg bare bruge Outlook alt det med vedhæfte sende over igen går tid og man opdager senere man har dobbelt vis programmet i nuet kan se det ville det fungere ideelt for mig

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael.

Jeg har haft kraftige overvejelser vedr. integration t. kalenderdelen i Outlook.

At integrere direkte med e-mails er nok ikke muligt, da en del af disse jo ikke nødvendigtvis bliver til aftaler.

Som det er nu, kan du gemme relevante e-mails i .eml-format og tilknytte disse til aftaler, hvor du sætter alarm på.

Når du senere klikker på en .eml-fil i bilagsoversigten for en aftale, startes Outlook automatisk - er det ikke noget værd?

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

William:

Hej Mikael.

Jeg har haft kraftige overvejelser vedr. integration t. kalenderdelen i Outlook.

At integrere direkte med e-mails er nok ikke muligt, da en del af disse jo ikke nødvendigtvis bliver til aftaler.

Som det er nu, kan du gemme relevante e-mails i .eml-format og tilknytte disse til aftaler, hvor du sætter alarm på.

Når du senere klikker på en .eml-fil i bilagsoversigten for en aftale, startes Outlook automatisk - er det ikke noget værd?

man sletter jo aftaler mail der ikke bliver til aftaler og når en mail nu kommer samme tid kunne det ikke lade sig gøre lave en alarm der kommer aftaler samme tidspunkt , men det er meste fordi jeg ønsker kunne svare noget hurtigere til kunderne om man har tid eller ej

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael.

Hvis du hele tiden har kalenderen kørende og du får en ny e-mail, kan du jo se i kalenderen, hvornår du har tid og så svare kunden.

Der behøver vel ikke være en integration ml. planneren og Outlook af den grund?

Når du har lavet en aftale med en kunde, og gerne vil gemme e-mail'en som reference, kan du gemme den som .eml-fil og vedhæfte den aftalen WPP.

Har jeg forstået dig rigtigt, eller er det noget andet, du ønsker?

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kraftig fornemmelse af, at folk generelt sætter lighedstegn mellem det at notere aftaler i en kalender og det at planlægge sin tid.

Dette er efter min mening en stor misforståelse. Kommende opgaver kan godt "sættes i bås" og dermed løses struktureret.

For at det ikke skal blive for luftigt, har jeg tilføjet et konkret eksempel på hjemmesiden.

Er det forståeligt nok?

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

William:

Hej Mikael.

Hvis du hele tiden har kalenderen kørende og du får en ny e-mail, kan du jo se i kalenderen, hvornår du har tid og så svare kunden.

Der behøver vel ikke være en integration ml. planneren og Outlook af den grund?

Når du har lavet en aftale med en kunde, og gerne vil gemme e-mail'en som reference, kan du gemme den som .eml-fil og vedhæfte den aftalen WPP.

Har jeg forstået dig rigtigt, eller er det noget andet, du ønsker?

er det så bare at klikke og kopier så er aftalen over i programmet ?

hvordan kommer alarm kan man godt sætte den både til alarm 2 dage før og er alle helligdage danske i kalender der mener jeg man kan derved hurtigt se det en ikke normal hverdag for tit er der mange ting på helligdage for mange mennesker der tænkes især vis man bruger offentlige transport man bliver også lige ved de dage mange har aftaler familien de dage så man bliver lige en ekstra gang opmærksom på det er sådan en dag   

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Helsingør
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 142
Fra  Williams edb Aps Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikael.

Det er næsten så nemt, som du forventer.

Først: Ja, alle helligdage er danske og vises tydeligt med rød dato og navn på helligdagen.

I din Outlook vælger du Gem som... og skriver navnet på filen. Det er vel nemmest, hvis du gemmer e-mails i en mappe c:\emails\ f. eks.

I din kalender kan du derefter tilføje e-mail'en som bilag.

For yderligere beskrivelse er det nok nemmere, hvis du selv lige prøver at download'e programmet og lave manøvren.

Det burde ikke tage mere end højst 1 minut at hente og installere programmet. Der er fuld brugervejledning til og du kan gratis oprette 50 aftaler og/eller opgaver.

Download WBlog - en gratis ASP.Net Blog engine. Version 2 nu frigivet.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)