Twitter er ikke udbredt nok, til at det giver mening at buldre derind, for at finde den jævne dansker.
Brug twitter personligt, og ikke med en virksomhedskonto, af følgende grunde:
1) du lærer det at kende
2) det er hverken et B2B eller et B2C medie - det er people to people. Folk vil helst møde mennesker, og ikke virksomheder
3) personer lærer dig at kende
4) folk køber af folk de kender
5) folk her i verden der anbefaler produkter og virksomheder svarer oftest på "Er der nogen der kender en der..." det kan være dit navn der kommer i svaret her, men først skal du networke.
Fra twitter kender jeg selv en fyr der sælger dyner. En fyr der sælger kondomer. En fotograf. En arbejdsløs dygtig reklamepige. Masser af seo og webfolk. Også folk der ved noget om sociale medier (som jeg anbefaler til journalister når jeg ikke selv kan), en håndfuld musikere og en håndfuld komikere. En advokat.
Any day of the week vil jeg nævne disse personer, hvis du spørger: "Bigum, kender du en der..."
.. og når rigtig mange af mine telefonsamtaler starter med at modparten siger "Jeg skal bruge en der ved noget om Facebook, og jeg har hørt det er dig..." så ved jeg at karmabalancen gør mig gavn.
(Det kalder jeg ROI af sociale medier)
For at få plads i folks bevidsthed, så du kan blive anbefalet, skal du knytte relationer, og bruge twitter til at fastholde dem. Ikke for at sælge, men fordi mennesker godt kan lide at tale med folk der har fælles interesser. Det bør du også kunne, for det ligger i vores instinkter som flokdyr.
Hvis ikke du har tid, lyst eller orker at sludre med andre om dine interesser, så bliver twitter nok en nul-bon.
Twitter kan også bruges til kundeservice m.m. men det er en anden snak synes jeg. Her handler det om hvordan iværksætter-Peter kan få sin virksomhed til at gro - ved at networke. Social networke.
My $0.02
:-)