Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop, Magento eller Wordpress webshop?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg skal til at starte en webshop og er meget i tvivl om, hvilken webshop løsning jeg skal vælge. Jeg har læst en del indlæg, men på den baggrund er jeg bare blevet endnu mere forvirret.:)

Jeg overvejer de tre ovennævnte løsninger, da man hører godt om dem. Min webshop kommer ikke til at have mange produkter i starten, cirka 3-4 varekategorier med omkring 20 produkter i alt, men der kommer lidt flere senere hen. 

Jeg går efter en webshop, der er nem at opsætte og vedligeholde, og hvor det er nemt at tilføje produkter, blogs, evt. video og gerne one click check out.

Hvad anbefaler I og hvorfor?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Kristinn Berg Gunnarsson

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Fra Aabenraa
Tilmeldt 27. May 11
Indlæg ialt: 96
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej kristinn.

Det er svært at råde dig, der er mange faktorer i spil når man skal vælge system.

Indledningsvis skal man måske spørge dig om dit projekt er noget du tror vil generere en "ordentlig" omsætning på sigt, eller det er et projekt som måske bare skal give lidt ekstra til huslejen. Hvad er dit formål? er det noget du vil kunne komme til at leve af, eller er det, igen, noget der kan give et tilskud.

Magento indeholder en lang række funktioner, rapportmuligheder m.v. som kan gøre dit liv lettere, hvis du skal drive en shop med et vist flow.

Til gengæld er Magento dyrere at opsætte, og selvom der findes mange udvidelsesmuligheder, som blogs m.m, er det sjældent at man selv har den tekniske indsigt til at kunne implementere dem.

Indholdsmæssigt kan alle arbejde med Magento, udfordringen kommer når man skal have tilføjet ny funktionalitet, så er det at det bliver en smule udfordrende.

Så hvis du vil have en lille og nem shop, er det måske ikke Magento du skal kigge på. Hvis du vil have en shop med udvidelsesmuligheder på sigt, er det måske billigere (i det lange løb) at bruge lidt penge på Magento fra starten.

Så det det afhænger lidt af hvad du har af planer og muligheder, hvis du vil høre mere om Magento, er du selvfølgelig velkommen til at ringe eller srkive.

Mvh Lars

Dette er ikke længere en aktiv profil. Ønsker du kontakt med Confero, så tjek www.confero.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kristinn Berg Gunnarsson:
Hvad anbefaler I og hvorfor?

Prestashop.

Mange tilgængelige temaer, feks. på templatemonster.com og installation af et tema koster 50 usd. Så du er i gang for under 1000 med en shop inkl. design.

Der skal dog så installeres en sprogpakke og måske andre småændringer som du måtte ønske som du så kan betale dig fra.

Magento er for besværligt og jeg tror mere på PS i fremtiden. WP er ligemeget, da der ikke tilnærmelsesvis laves samme mængde plug-ins til det system.

Køb ren argan olie her

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Der laves da maange flere plugins til WP end til PS!!!

Som jeg ser det:

Presta er fantastisk nemt at bruge og redigere i. Har selv to shops og det virker bare + super hjælpeforum.

Magento har jeg ingen erfaring med, men det virker lidt mere indviklet.

Wordpress er super til bloging, mens Presta er klart bedst til shopping.

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg vil sige PrestaShop du skal lave din hjemmeside i for det er nemt og byg i og det er nemt og styre. Jeg har prøvet mange webshop sytemer. Vil sige PrestaShop eller opencart det er de to som jeg vil sige af alle dem der er der :D

Hilsen Mike Nielsen

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så med hensyn til SEO hvilken shop løsning klare sig bedst ?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruno Høiberg:

Hvad så med hensyn til SEO hvilken shop løsning klare sig bedst ?

Jeg er ikke SEO ekspert på nå nogen måde, men jeg tror det er ligemeget om det er Magento eller Presta, de er nok begge lige gode, der er massere af muligheder, og som det påpeges er Presta meget nem at arbejde i.

Nu er det jo ikke shoppen alene der skal bære SEO arbejdet, da jeg forstår mange andre parametre spiller ind, hvorfor det nok er en god idé at købe Rosenstands bøger om SEO på http://www.seo-lex.dk/ og Martin Thorborgs E-Pusher, så er man meget godt i gang.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Nielsen:
Der laves da maange flere plugins til WP end til PS!!!

Der laves mange flere shop plug-ins til WP i forhold til Prestashop? ... I guess not..

Køb ren argan olie her

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 12
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
shoppen alene der skal bære SEO arbejdet

 

Det giver jeg dig ret i, og det er indholdet, på siden og den linkbuilding der laves til siden der er gældene. Opsætningen af alt seo arbejdet er modul tillæg til standart modulerne, og skal bare lige sige personligt syntes jeg at Prestashop er super at arbejde med. Wordpress bruger jeg også selv, til blog siden, på min side.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Please take a look at this video I made for you,

http://your-virtual-ninja.dk//phill/save/Introduction_to_WordPress_as_a_webshop.swf

It shows you a little bit about WordPress, and some options of using WordPress as a webshop.

I hope it helps a little, I would be happy to give you some advice, if you have any questions about WordPress shop..

  I also have a Magento webshop,

but my trouble with that was the I can't make any of the  design changes myself...

I couldn't even set up a split test easily...

here is what my clients say: http://www.your-virtual-ninja.com/testimonials

Hvis du føler til hold tilbage pga. det engelske sprog, skal du vide at jeg FORSTÅR ALT DANSK.
Jeg har blot valgt at skrive på mit modersmål, for at udtrykke mig bedst.
Jeg glæder mig til at høre fra dig :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)