Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når nogle laver indsigelser på betalinger?

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kender nemlig gamet  :)

@Trådstarter.. Tag det fra dem der har været der. Bid tænderne sammen, slå hånden ind i væggen, og indstil dig på at det her var første gang... Smil så, og giv den gas i din forretning, og sørg for at gemme til side til næste gang det sker. Du vil være en af de lykkelige få procent, hvis politiet løfter en finger for dig, så overvej hvor stort tabet er og om det overhovedet kan betale sig for dig i negative tanker og tvivl.

Der er præcis den samme risiko for tyveri, som folk med fysisk handel må bide i sig med tyverier i butikken.. der dækker forsikringen bare.. Du må æde den, plus tabet på varens anskaffelsespris oven i salgsprisen + plus gebyret fra nets + gebyret der stadig ligger på din gateway (så vidt jeg husker? - Morten?) + fragt prisen der er tabt + tiden med at få oprettet sagen hos politiet.

:)

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan da bare lade være med at bruge NETS og kræve folk sender dig en check eller kommer med kontanter, hvis du synes det lyder nemmere - Du kan også lade være med at levere før du har pengene sikret, men NIX du og nethandlen vil jo netop ha alle fordelene, og så må du også spise tudekiks når noget går galt, og enten gi op - eller - som jeg synes - Køre incasso vejen, som de dårlige betaler i den grad fortjener.

Det var da en spøjs indstilling og en mærkelig tone. Vi kunne også bare skifte over til naturalieøkonomi...

Du er vist ikke klar over, hvordan en transaktion ifm. nethandel fungerer. Når kunden betaler med kort, laves en authorize via betalingsgatewayen, f.eks. Quickpay. Det er en godkendelse af, at pengene er reserveret til shopejeren. Pengene må IKKE hæves før varen er afsendt. Varen er dermed netop afsendt når pengene er "sikret". Problemet er bare, at ved betaling med kort, bliver de først "sikre" 60 dage efter capture/hævning, da det er tidsfristen for indsigelse.

Så dit eksempel er en "catch 22" - du mener shopejeren først bør afsende sin vare efter de 60 dage, men shopejeren må ikke lave capture (hævning) før varen er sendt.

Men lad os da stoppe al handel og dermed al tuderi Wink

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaeh sådan er det at leve i et monopolistisk samfund, du kan ikke rigtig gøre noget ved udover at lave en konkurrent til NETS, også tage hævn den vej :-)

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
vil netop ha det let

Cookie:
komplicerde

Hm. Syntes jeg har hørt et ordsprog om, at feje for egen dør først... 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 08:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kunne være man skulle lave en oplysningsservice fra udlandet som de danske myndigheder ikke kan blande sig i og ganske enkelt liste kortssnydere med følgende info

Navn: Gert Kortsnyder

Kort: Visa- Dankort

Kortnummer: xxxx xxxx xxxx 3312

Svindelbeløb: 4444,44

uden at nævne hvor og hvad kunden har købt, men som kan anvendes som opslagsværk og senere måske integreres i en webshops betalingsdel.

 

Køb ren argan olie her

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Steffen Daleng:
Trådstarter.. Tag det fra dem der har været der. Bid tænderne sammen, slå hånden ind i væggen, og indstil dig på at det her var første gang... Smil så, og giv den gas i din forretning, og sørg for at gemme til side til næste gang det sker. Du vil være en af de lykkelige få procent, hvis politiet løfter en finger for dig, så overvej hvor stort tabet er og om det overhovedet kan betale sig for dig i negative tanker og tvivl.

Jeg er uenig. Hvis først man lader dette ske, så gør kunden det igen, over for andre webshop ejere.

Jeg vil derfor, som webshop ejer, gerne være den første til at sende en donation på 250 kr hvis du føre sagen mod kunden. Måske er der flere webshop ejere der kan se en ide i at få stoppet denne misbrug af systemet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Lykkebjerg:
Men det kunne være godt hvis quickpay osv epay osv lavede en service hvor man kunne anmelde disse kunder og der kunne ligge en bemærkning ved betaling med dette kreditkort men det må man nok ikke ifgl. Datatilsynet.

Done - vi har lavet en antifraud-service hvor merchants kan markere transaktioner og dermed kort som "svindel". Systemet analyserer alle transaktioner på kryds og tværs, hvilket i sidste ende resulterer i en "sandsynlighed" for om en given transaktion er svindelbehæftet. Jo flere som anvender systemet jo bedre "gætter det".

Vi har opfordret andre spillere i branchen til et samarbejde - det er klart at jo større datagrundlag jo bedre resultat. Men allerede i dag gætter systemet forbavsende godt.

vh

thomas jensen, quickpay

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med de andre indløsere hvad gør de i liggende sager eller hvad er deres regler. Kræver de også 250 ved liggende sager.

Her tænker jeg på Euroline eller Swedbank.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 354
Fra  QuickPay Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Kunne være man skulle lave en oplysningsservice fra udlandet som de danske myndigheder ikke kan blande sig i og ganske enkelt liste kortssnydere med følgende info

held og lykke :)

jeg har lige en url til dig jeg synes du skal læse inden du går i sving: https://www.pcisecuritystandards.org/

vh

thomas jensen

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal man også passe på at man ikke får skabt en konspirationsteori (!)

Den største "fjende" er jo oftest webkøbmanden selv, fordi man simpelthen mangler erfaring omkring det helt basale i forretningslivet.

Da købmanden i sin tid stod bag disken, fik han ideen til at udstille nogle varer egnet til impulskøb på disken, - og så skete det at nogle varer forsvandt når han vendte ryggen til for at hente ting på hylderne bag ham. Derfor lavede han et display med et fast antal, og så var det bare at regne profitten ud når displayet var tomt. Købt, stjålet, foræret væk = om forretningen var god eller ej var opgørelsen når displayet var tomt.

Hvis man frygter hele verdens brugere af kreditkort i en forretning hvor der ikke kan betales kontant, så er der kun ét godt råd, - find på noget andet at lave. Det er overhovedet ikke holdbart at betragte sine kunder som potentielle svindlere.

Hvis man mister for 1.000 kr. og det kan undgås ved at investere 500 kr. - så gør man det. Hvis man mister for 1.000 kr. og det koster 1500 kr. at komme det til livs - så lader man være. Simpelt.

Det er meget prisværdigt at ville gøre noget på branchens vegne, - men det er rent til grin. Det er dine konkurrenter og de griner hele vejen i banken hvis du har brugt 25.000 kr på en advokat der skulle afskrække nogen fra at begå det samme i deres butik.

Lad være med at være børnefornærmet, - hold udgifterne op imod indtægterne - du er vel professionel?

Michael

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)