Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når nogle laver indsigelser på betalinger?

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey aminoer,

Hvad er mulighederne egentlig når man får et brev fra NETS om at de hæver penge fra ens konto fordi en kunde har gjort indsigelse om at de ikke har lavet en ordre i ens webbutik?

for en måned siden fik vi en ordre i webbutikken hvor vi først snakkede med kunden fordi vi ikke havde det ene af produkterne de havde bestilt, så de ville gerne have noget andet.

Vi sendte produkterne og har nu fået et brev fra NETs om at der er gjort indsigelse fra kortholder om denne ordre. De har så hævet pengene på vores konto samt et indsigelsesgebyr på 250 kr.

Når jeg tjekker navn og adresse som vi sendte produkterne til er det også samme navn på adressen der er registreringer på i telefonbogen.

Kan det passe at NETS bare kan trække pengene tilbage og pålægge et gebyr på 250 kr. når produkterne er sendt og modtaget af kunden, og hvis så, hvad gør man så?

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja desværre så gør de bare dette der var også en med fysisk butik hvor Nordea flere gange trak menge retur for de kunden ikke havde dækning på sin konto og de produkter butikken solgte lå over 4000 som man er gangeret når man har en chip terminal.

Ja de fleste net butikker kunne nok hurtig lukke hvis alle kunder gjorde dette. Nogle gange er det for nemt at være kunde.

Man kan anmelde det til politi ellers er det civil søgsmål.

Og der er nok ikke mange som bruget tid på dette så. Det er tabt og videre og så slap "svindleren igen"

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:

Kan det passe at NETS bare kan trække pengene tilbage og pålægge et gebyr på 250 kr. når produkterne er sendt og modtaget af kunden, og hvis så, hvad gør man så?

Ja desværre er systemet sådan...

Det eneste du kan gøre, er at kigge ud af vinduet og se at solen skinner, og derefter smile af at betalingssystemerne er totalt fucked up, hvor bankerne ingen ansvar tager, kun når de skal have statsstøtte...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, NETS kan uden videre trække penge plus gebyr fra din konto, hvis  kortholder gør indsigelse på grund af stjålet kort/misbrug af kort.  


Da du har adressen på den person som har modtaget produkterne, så kan du starte med at  kontakte vedkommende og bede ham sende varene tilbage indenfor en bestemt tidsfrist, hvorefter du vil anmelde ham til politiet.


Dernæst tag kontakt til NETS og giv dem adressen på modtager, og spørg evt. hvilke tiltag de har tænkt sig at gøre i sagen.


Jeg synes også, at du under alle omstændigheder skal melde sagen til politiet, medmindre at NETS gør det, hvilket jeg dog tvivler på.


Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig om NETS har anmodet dig om oplysninger vedr. transaktionen? Som shopejer sidder du jo inde med informationer om IP-nr. og i dit tilfælde også adresse på modtageren som uretmæssigt har erhvervet dine produkter.

Fra Rødovre
Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 339
Fra  Salon Nyah-Beauty Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

De bad ikke om noget.

Sendte bare brev om at der havde været en indsigelse fra kortholder og at de trak pengene tilbage plus 250 kr. i gebyr. Brevet modtog vi på dagen de trak pengene.

 

Jeg vil prøve at skrive til kunden og derefter tage kontakt til politiet, hvis de vil gøre noget ved det.

Det er jo trods alt indenfor danmark. Både kortet som var dankort og modtager ar produkterne.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 148
Fra  NemTilmeld.dk Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

T-Nielsen:

Ja, NETS kan uden videre trække penge plus gebyr fra din konto, hvis  kortholder gør indsigelse på grund af stjålet kort/misbrug af kort.  


Da du har adressen på den person som har modtaget produkterne, så kan du starte med at  kontakte vedkommende og bede ham sende varene tilbage indenfor en bestemt tidsfrist, hvorefter du vil anmelde ham til politiet.

Jeg er enig i dette. Hvis kunden ikke vil returnere varen må du sende dem en rykker for betaling.

Derefter bliver det så en inkassosag med dertil hørende retssag hvis kunden ikke accepterer du har et tilgodehavende.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,8 stjerner givet af 6 person

Tudekiks at vente bankerne tager tabet. Nethandel har den risiko og alle vil netop ha det let og sikkert for kunderne. Man vil ikke selv lave komplicerde procedurer med ordrebekræftelser osv, men mener banken skal dække.
Du har kundens adresse og kort og alt, og den står så på inkasso hvis ikke varen returneres. Omkostningerne må man indregne i det generelle
Surt, men mere surt hvis man altid skulle sikre sig med bekræftelser frem og tilbage, eller penge før varer
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

hej thomas

ja - det er dødsygt - øv.

jeg har også været turen igennem.

startede med at politianmelde, og derefter retssag som jeg naturligvis "vandt"

kunden er derimod rimelig ligeglad og betaler ikke.

Derefter en tur i fogedretten med kunden, hvor han blot på tro og love erklærer at han ikke har nogle værdier - og selvfølgelig derfor ikke kan betale - og varerne er i mit tilfælde spist..

Så en masse besvær for ingenting :(

Men uanset synes jeg da de skal anmeldes, så det ikke bliver det rene tag selv bord.

 

Og hvem ved - måske en dag han kommer til penge - så vidt jeg husker kan man anmelde kunden igen inden for en 10 årig tidsfrist.

 

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Pedersen:
Jeg vil prøve at skrive til kunden og derefter tage kontakt til politiet, hvis de vil gøre noget ved det.

Held og lykke med det. Jeg synes det er værd at forfølge af to grunde:

For det første er det dybt urimeligt, at shopejere skal finde sig i, at NETS tørrer den af på dem, og derefter ikke foretager sig yderligere.  Oveni det, får man så et smæk over nalderne til 250,- blot fordi man passer sin forretning.

Jeg har aldrig hørt om - eller oplevet - at NETS har taget kontakt til shopejer mhbl. på at få informationer om transaktionen, så der kan efterforskes i hvorvidt der er tale om tyveri, misbrug, eller svindel. Det synes jeg er dybt underligt. Der er trods alt tale om et kriminelt forhold, i og med at kortholder erklærer, at hans kort er blevet stjålet/misbrugt.

For det andet: Jeg har selv engang oplevet det samme som du, og fik et identisk brev fra NETS. Da det drejede sig om et mindre beløb, valgte jeg at lade det passere, som andre her i tråden også har rådet dig til.  Desværre blev dette tilsyneladende tolket af svindleren som en opfordring til at shoppe grundigt igennem i min webshop, og derefter gøre indsigelse hos NETS.

3 gange havde vedkommende held til at få sine penge tilbageført, og hver gang måtte jeg betale 250 dask i gebyr.

Der var tale om et digitalt produkt til download, så jeg havde ikke nogen fysisk adresse på synderen, men jeg kunne se på IPadressen, at det var en dansker. Jeg er endda ret sikker på, at det VAR den retmæssige ejer af kortet, som af uvisse årsager valgte at "fortryde" sit køb på denne  måde, og med NETS' velsignelse.

NETS vil rigtig gerne have gang i forretningen på nettet, og fingrene i en procentdel af din omsætning, men vil åbentlyst ikke tage noget ansvar, når det kommer til korttyveri og svindel. Jeg mener der er en stor gråzone på det område, som skal belyses.

Fra Akureyri
Tilmeldt 20. Aug 11
Indlæg ialt: 144
Fra  Original Iceland Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Et newbie spørgsmål...

Kan kunden altid ansøge om at få pengene tilbage fra NETS, uanset om webshoppen har NETS tilknyttet webshoppen, bruger PayPal eller noget helt tredje? Eller er alle kort i Danmark/Skandinavien automatisk administreret af NETS og derfor kan man altid lave en indsigelse? 

Jeg har ikke en webshop nu men arbejder på det, og det er da en af de ting, der kunne være gode at vide noget om.

Med venlig hilsen

Kristinn Berg Gunnarsson

Bamboo Revolution - Originale, stilrene bambusure

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)