Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bombardement af spam kommentarer....

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliver de her dage mere eller mindre bombarderet med spam kommentarer på en af mine WP sider, til trods for at Akismet er aktiveret. Er der nogen herinde der kan anbefale en anden måde at holde det nede på? Kan se at flere at IP adresserne er gengangere, men de kommer jo fra flere forskellige. Nogle er på engelsk mens andre er forsøgt formuleret på et yderst dårligt dansk med tal istedet for æ, ø og å.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Går de igennem som pending eller ligger de bare i spammappen?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Har sat alle kommentarer til, så de skal godkendes af mig manuelt inden de vises på siden - heldigvis, men det er dog alligevel lettere frustrerende at logge ind og se der pludselig ligger over 100 nye kommentarer, der på ingen måde har nogen relevans for indholdet af de pågældende indlæg Smile

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm... jeg har en del, som alle kommer fra samme udbyder "arin.net"

Bare en lille irritation, men alligevel...

Tonny

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

ARIN er ikke en udbyder som sådan. De udbyder kun IP adresser til de amerikanske udbydere. ARIN.net er det amerikanske svar på det Europæiske RIPE.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kiggede lige ind igen og opdagede så til mindre overraskelse at der lå 20 nye... Fatter ikke det pludselige boom der er kommet. Begyndte først her for et par dage siden. Et af dem lyder eksempelvis sådan her:

Ogse5 mig ogse5 mig, jeg vil gerne eje alt teknikhurlumhej der fenids. Det ligger me5ske til familien, men at ve6re lidt nf8rdet :) I ne6ste uge er det ne6sten juleaften, der er le6nge le6nge til..Ha en dejlig dag

Jo ikke ligefrem velskreven dansk Smile Kan næsten ikke passe at der ikke kan gøres et eller andet for at forhindre dem.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 18. Apr 08
Indlæg ialt: 251
Fra  Skjoldby & Co ApS Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Men for at svare på Allans spørgsmål, så burde de ryge i spam mappen hvis ellers Akismet er rigtigt opsat. Har du været inde og angive din nøgle under Plugins > Akismet-indstillinger?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Skjoldby:

ARIN er ikke en udbyder som sådan. De udbyder kun IP adresser til de amerikanske udbydere. ARIN.net er det amerikanske svar på det Europæiske RIPE.

Takker for infoYes

Irriterende er de trods alt!

Tonny

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

De ender også i spam mappen, synes bare stadig det er trist at skulle sidde der og slette dem - gider ikke have dem liggende når det blot er spam :)

Under indstillinger under Akismet står nøglen som gyldig og har netop kørt en netværkstest der gik fint igennem, så forstår ikke hvad det er der sker. Forhåbentlig noget der passerer engang snarest.

 

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hvis askimet er sat korrekt op og du alligevel modtager den mængde spam. Så er her en løsning som kan fjerne det sidste. (kræver lidt teknisk / programmering viden)

I dit tema opretter du til kommentar feltet et tekstfelt og styler den sådan: <input type="text" value="" name="MyName" style="display:none;" />

Derefter skal du i den PHP fil som modtage en kommentar (kan ikke lige huske navnet på den) 

lave dette:

if(!empty($_POST['MyName'])) {

die();

}

lige efter <?php tagget.

Hvad gør det?

Det gør at hvis en udfylder feltet NyName så stopper den simpelthen med at gøre noget.. Det er så effektivt som det kan blive, fordi du har stylet den med "display:hidden" så kan almindelige brugere ikke se den og de fleste spambots ser den som et almindeligt tekstfelt da de kun søger efter input type hidden når de ser efter anti spam.

90% af mit spam er væk udelukkende på grund af sådan et felt på en af mine blog's.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)