Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der fortrydelsesret hos DanaWeb?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 22:19 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber du kommer ud af aftalen! Har selv haft kunder der har været ved DanaWeb som skiftede til mig, og de fortæller om urimelige priser på de mindste rettelser og tilføjelser som blev ved med at stige.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:20 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

superflyer:

Men egentlig tror jeg ikke jeg KAN eller MÅ skrive under på den aftale, da jeg jo ikke er ejer af firmaet eller har fuldmagt til at tage beslutninger..

Som andre skriver hænger du på den indgåede aftale, uanset hvilke krumspring du forsøger dig med.

De laver for nogle et hæderligt stykke arbejde og prisen på 3-400 som de tager pr. md. er vel også ok. Alle kan lave alt billigere og bedre, men nogle er bedst tjent med at lade andre lave tingene og så nyde arbejde og knokle videre med det man er bedst til.

Men få den tanke ud af dit baghoved, at du bare kan løbe fra en aftale der hvor modparten er i god tro, den kommer du ikke langt med.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det har du ret i og det er heller ikke fedt.

Men er de bondefangere og snyder og svindler, så ville det være rart at kunne trække sig i denne situation så jeg ikke bliver en af de mange der sidder fast i deres spind. Om det er baggrund af min egen fejl eller ej.

Jeg er normalt oprigtig i forretninger, og kunne ikke finde på at snyde ærlige forretningsdrivere som du selv.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:30 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

superflyer:

Ja det har du ret i og det er heller ikke fedt.

Men er de bondefangere og snyder og svindler, så ville det være rart at kunne trække sig i denne situation så jeg ikke bliver en af de mange der sidder fast i deres spind. Om det er baggrund af min egen fejl eller ej.

Jeg er normalt oprigtig i forretninger, og kunne ikke finde på at snyde ærlige forretningsdrivere som du selv.

Hvad siger deres betingelser? Har du ikke bundet dig for 2 år?

Tænk hellere i hvad du skal udrette i forretningens dagligdag end de måske 6.000 som det koster over 2 år. Det er jo meget enkelt, I har indgået en aftale i hvilken de leverer en ydelse og for hvilken du betaler et beløb. Hvis ikke de leverer ydelsen, så kan du med rette opsige aftalen, ligesom de kan tvinge dig til at betale for den fulde aftales overholdelse hvis ikke du af dig selv betaler.

Men ring til dem i morgen hvis du har fortrudt, og hvis de accepterer ophævelsen af aftalen, så bekræft det pr. e-mail med info om hvem du har snakket med og tidspunkt. Men gør dig selv den tjenste at lade være med at nedgøre dig selv ved at snakke om fuldmagter og andre ligegyldige ting, for det er ikke relevant.

Måske du kan blive overrasket.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 23:33 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Kald mig bare kedelig, men jeg tror nu ikke der er mange ønsker fra Danawebs side om at snyde sine kunder bevidst. Der er en grund til at de er hvor de er idag.

Til gengæld har de en ekstrem stor markedsanddel, og selv med meget lav utilfredshedsprocent, vil det jo stadig betyde mange utilfredse kunder når man HAR mange kunder.

Ja hvis du har 1000 ordrer om året, og har en 99% kundetilfredshed (hvilket man jo må sige er godt) så har man 10 pisse sure kunder om året. - Er det godt eller dårligt?

Men igen. Jeg kender ikke deres tal, men der er vel heller ingen grund til at gøre tingene værre end de er, bare fordi man har været en klovn og sagt ja til noget man så senere fortryder. Det prøver de fleste af os vel.

Hvorfor kontakter du ikke bare din kontaktperson og siger det som det er og taler med dem?. Du har fortrudt, og at det ikke er til nogen gavn for nogle af jer at fortsætte et samarbejde. Så kan du jo tage stilling til derfra om de er fair eller ej - eller i kan få talt ordentligt om de ting du er usikker på.

Man kan måske så forvente at de vil have nogle udgifter dækket ind for annulleringen af handlen igen, da de jo sikkert har brugt en masse tid og ressourcer på det.. Det ville i hvert fald være "delvist" fornuftigt af dem.

Men nu er her et indlæg, der ligger synligt på nettet og for Google, hvor Danaweb og en masse negative ord går igen de første 10 gange.

Alt sammen fordi du har fortrudt en aftale du har indgået - og hvad var det de havde gjort forkert for at fortjene det?

- Jeg ville blive ked af det, hvis du havde kontaktet mig og så fortrød vores aftale -  og jeg så dagen efter kunne se mit firmanavn og ordet "svindler og Snyd" i et indlæg og på Google, alt sammen fordi du havde fortrudt. - Meget ked af det.

Hvis du vil have et uvildigt kig på situationen, så stik mig et kald i morgen, så fortæller jeg dig om det er en god løsning eller ej. (Og nej, du får på intet tidspunkt et salgspitch, kun svar på dine spørgsmål fra anden side, med erfaringen til at kunne rådgive dig i om det er godt eller ej) 

Men at oprette det her indlæg, med alle disse negative ord om dem.. Det er sgu lidt synd, og spreder bare dårlige vibes om deres forretning, uden de har fortjent det.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

superflyer:

Men egentlig tror jeg ikke jeg KAN eller MÅ skrive under på den aftale, da jeg jo ikke er ejer af firmaet eller har fuldmagt til at tage beslutninger..

Det er på sin vis lige meget, hvis du har givet indtryk overfor DanaWeb at du repræsentere virksomheden, så har De deres på det rene, i tilfælde af at din far ikke vil godkende aftalen, så er det dig personligt der hænger på det økonomiske vedr. aftalen.
Aftaleloven § 25.

Mads Madsen

Tilmeldt 27. Mar 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er 5 dages opsigelsesfrist, sælgerne fjerner blot denne info fra kontrakterne.

De plejer at være til at tale med.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 22:39 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

WTF ... hvordan kan dette være den mest læste debat ... som der står i den nyhedsmail der lige er kommet ... Skype-Wondering ?

Men ... de tjener da nok penge: http://www.proff.dk/firma/danaweb-as/herlev/information-og-kommunikation/13543513-3/

Fra Vrøgum
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 22
Fra  www.opti-mal.dk Skrevet kl. 07:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Har efterhånden læst op til flere debatter omkring folk som har fortrudt en eller anden indgået aftale, hvorvidt man kan bakke ud og slippe for betaling, på trods af underskrevet kontrakt o.a. Personligt vil jeg mene at hvis man har lavet en aftale omkring salg af ydelse og klienten/ kunden fortryder, så ville jeg da ingen interesse have i at presse en kontrakt ned i hovedet på vedkommende og forlange betaling alligevel. I min verden er det lidt et antiklimaks-salg. Alle kan vel fortryde, og der kan jo være mange årsager, sælgeren kan jo til tider godt være en supersælger, man næsten ikke kan sige nej til, har måske prøvet flere gange under samtalen/mødet og ender alligevel op med at acceptere. Hvem har ikke prøvet en sælger som bare ikke kan forstå et nej....

Den situation man var i, da man underskrev kontrakten, kan have ændret sig, måske økonomien fra den ene dag til den anden, har gjort så man gør bedre i at vente lidt med at lave den planlagte investering. Der kan i bund og grund være tusinde årsager. Det kan godt være der er brugt noget tid på at hale kontrakten i land, og ja der er da nederen hvis kunden fortryder, men der er vel andre kunder derude.

Riv da sådan en kontrakt i stykker og kom videre i teksten. En som har fortrudt og får knaldet kontrakten oven i hovedet og skal betale, vil aldrig anbefale dette firma til nogen som helst og altid tale om firmaet i negative vendinger, til alle som gider høre på det.

bare min mening. God søndag til alle.

Mvh Kenny A S Nielsen

Opti-Mal ApS 

Fra Ballerup
Tilmeldt 2. Sep 13
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:04 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har 14 dages fortrydelsesret og jeg ville virkelig passe meget på det firma. De er kendt for at binde deres kunder til dem på hænder og fødder. Desuden skrev JP om dem og der var et urmager firma i Ålborg Ørsnes Guld og Sølv hvor Danaweb havde mistet deres data men ville ikke erstatte det. Først da de gik i retten og fik medhold i deres sag betalte Danaweb en erstatning.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)