Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der fortrydelsesret hos DanaWeb?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Men egentlig tror jeg ikke jeg KAN eller MÅ skrive under på den aftale, da jeg jo ikke er ejer af firmaet eller har fuldmagt til at tage beslutninger..

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:49 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

superflyer:

Men egentlig tror jeg ikke jeg KAN eller MÅ skrive under på den aftale, da jeg jo ikke er ejer af firmaet eller har fuldmagt til at tage beslutninger..

hvorfor har du så været til møde med firmaet  !!!!!!!

Fra Kolding
Tilmeldt 4. May 10
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 21:54 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er sgu en dårlig undskyldning "superflyer"

At du vælger og skrive under på en aftale som du bagefter fortryder, for derefter at komme med undskyldinger for om du kan eller må, holder simpelthen ikke.

Ring til Dem og forklarer at du/I har fortrudt. Hvis De acceptere det, er det jo fint, hvis ikke så fanger bordet altså.

Og en anden gang burde du måske lige trække vejret engang mere og sove på noget, istedet for at skrive under på aftaler/kontrakter du ikke er sikker på.

Mvh Kim

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 22:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Og i tilfældet at "bordet fanger", så blot husk at opsige kontrakten 3 måneder før kontrakten udløber (husk at sende opsigelsen rekommanderet).

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:05 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset om du har stillingsfuldmagt eller ej til at handle på firmaets vegne, hæfter du selv for aftalen jf. Aftaleloven, idet det må antages at Danaweb var i god tro, om, at du havde fuldmagt til at handle på firmaets vegne. Om du har handlet udenfor din legitimation eller fuldmagt vil jeg ikke gå nærmere ind i, men udgangspunktet er, at du selv hæfter for det.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig rolig, det var jo ikke bevidst. Jeg driver firmaet, men er ikke ejer, og det er sjældent at jeg er til møder hvor jeg skal underskrive noget og er jeg har jeg en fuldmagt med. Det havde jeg fuldstændig glemt i denne situation. Men jeg fortalte dem hvordan det hang sammen, at det ikke var mig der var ejer af firmaet.

Det er først i dag det har slået mig, at det måske ikke er bindende så. Og så kunne det evt bruges som et hul ud, hvis jeg ønsker det. Ellers er det da også en reel bekymring jeg har, hvis jeg vælger at gå ind i aftalen - om jeg har skrevet under på noget påp falsk baggrund. Det vil jeg jo heller ikke. Det var simpelthen en forglemmelse.

Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, jammen det er godt at vide, da jeg også har været nervøs for om det kunne blive opfattet som bedrag eller noget.

Men nu vidste de godt at jeg ikke var ejer.

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan med fordel læse aftaleloven igennem. Du kan se på §§10 og 25
https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=82218

Mon ikke det kan tolkes således, at modparten var klar over, at du ikke var ejer af firmaet, men at der blev givet indtryk af, at du havde stillingsfuldmagt efter §10 til at handle på firmaets vegne? - Om du er ejer eller ej har ingen betydning, så længe modparten er i god tro om at du har fuldmagt til at handle på firmaets vegne.

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Philippines
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 252
Fra  Brand a Game / DasmaDesign Skrevet kl. 22:14 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ud over så kunne det jo også sagtens ske, at I er ganske tilfredse med dem, selv om "nogen har hørt noget fra nogen".

Jeg har selv siddet som telefonsælger af webdesign for et andet firma, hvor vi kæmpede "mod dem"; og ja vi slog dem som regel på prisdelen i mange tilfælde, men talte også tit med folk, der var yderst tilfreds med dem.

Og deres design fejler absolut ikke noget.

Web design kr. 5 mio. Se profil eller hop til .....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 22:15 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

superflyer:

Rolig rolig, det var jo ikke bevidst. Jeg driver firmaet, men er ikke ejer, og det er sjældent at jeg er til møder hvor jeg skal underskrive noget og er jeg har jeg en fuldmagt med. Det havde jeg fuldstændig glemt i denne situation. Men jeg fortalte dem hvordan det hang sammen, at det ikke var mig der var ejer af firmaet.

Det er først i dag det har slået mig, at det måske ikke er bindende så. Og så kunne det evt bruges som et hul ud, hvis jeg ønsker det. Ellers er det da også en reel bekymring jeg har, hvis jeg vælger at gå ind i aftalen - om jeg har skrevet under på noget påp falsk baggrund. Det vil jeg jo heller ikke. Det var simpelthen en forglemmelse.

Du er fanget med bukserne nede, og har ikke check på hvad du laver,

Hvis det var en handel hos mig og du løber fra den. på den måde, ville jeg blive ked af det

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)