Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp en amino iværksætter igang

Side 18 ud af 18 (180 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg lige skimmet hele tråden igennem..

LeChatNoir - Har du bare et eller andet man kan se hvis man ønsker at smide 100kr i din retning? En eller anden form for reference, som gør man får lyst til at støtte dig og give dig mod på lidt mere?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Simon,

Jeg forstår heller ikke hvad du skulle have ødelagt og hvad du skulle undskylde for?

(Jeg har tilladt mig at sende dig en privat mail) ..........

 du behøver ikke på nogen måder at føle dig forpligtet til at svare - men har du lyst og brug for at tale om det  er du velkommen !

 (jeg kan være en god lytter! )

Bedste hilsner & tanker

Ann

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Simon R:

Jeg er ingen helgen, langt fra, jeg er snarere det absolut modsatte, men.. jeg har sagt det før, uanset mit udgangspunkt, backup eller ej, så ændrer dette ikke noget.

Kan godt se i føler jer forrådt, men.. det ÆNDRER ikke noget - I har stadigt, uanset at jeg har været ligeglad med alt, i alt for lang tid, STADIGT, OGSÅ været med til at ændre det udgangspunkt - forstår?

Hej Simon

Mig bekendt er der ingen der føler sig forrådt her.

Tag det roligt. Man kan kun ændre grundlæggende ting i sit liv i det tempo som man selv kan holde til. Hvis man overgearer, falder man sammen. Måske gik du for hårdt til oprydningen igår ?

Selvfølgelig er du ingen helgen Devil - men hvem tør påstå at være det ?

Tror de fleste af os, har lavet så mange dumheder i vores liv, at der kunne skrives et helt leksikon om det Tongue Tied

kom tilbage i kampen og så finder vi løsningen på evt. probs undervejs - okay ?

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Svaret på spørgsmålet "Hvad undskylder du for" er ret enkelt.

Jeg havde dårlig samvittighed, simpelthen.

- I har givet så meget. Meget meget meget mere end jeg nogensinde havde turde drømme om da jeg åbnede min mail på andendagen af det her, og jeg føler med det et kæmpe kæmpe ansvar, og en pligt, og lyst, til at holde jer informeret om hvor jeres omsorg fører mig hen.

Imidlertid var jeg skide bekymret, fordi jeg.. well.. når jeg tænker over det, så er det så enkelt som ”know them by the fruit of their labour” - og selv om jeg har sået ufatteligt mange dårlige kim igennem de sidste par år, så er det så enkelt som, at jeg med det her "har flået hele den gamle mark op” og er i gang med en solid beplantning, denne gang med bæredygtig afgrøde.

Det er Ca. det. Den indsigt kommer imidlertid ikke fra dag ét, heller ikke selv om man arbejder for den – 10 år med hærg og ligegyldighed sætter sig, og jeg var ganske enkelt i tvivl om mine bevæggrunde - Problemet er at jeg har en lang fortid, som jeg også skrev, med at leve fra hånden til munden, med alt hvad det indbærer, også at se stort på andres økonomi, ( Jeg har aldrig været der hvor jeg decideret stjal, men der er et sæt hurtiglån og noget privat gæld der skal ryddes af vejen som arbejdet udvikler sig. ) og jeg frygtede ganske enkelt mine dæmoner i de sidste par posts.

Den tvivl, med al den godhed jeg har set og modtaget her, drev mig ganske enkelt til vanvid i øjeblikke. Jeg er skizofren, som det er etableret, og jeg er yderligere satans ensom, og oven i det midt i en kæmpe forandring - under sådanne omstændigheder vokser små ting sig ganske enkelt ufatteligt store og derfor har jeg reageret som jeg har – underlige posts Mv.

Angst for at blive vejet for let, og well.. jeg var sikker på at jeg ikke var værdig til jeres omsorg og interesse - en slags sadomasochistisk svingen med pisken over min egen ryg fordi, som Ann sagde i sin korrespondance, ”det er nemt at vide hvad man har, men ikke hvad man får”.- Jeg har ganske enkelt har været i lidelse så længe, at jeg nok holder fast i den, af ganske elementær tryghed.

Sygt eller ej.

Konklutionen er imidlertid, at uanset, at jeg MÅSKE ikke havde betalt de penge tilbage HVIS jeg var knækket på det, OG det var endt med et privat lån, overhovedet ikke er relevant for hverken mig eller jer eller nogen anden end GUD ( der måske har en version af virkeligheden liggende hvor tingene var gået anderledes ) og derfor overhovedet ikke har sin beretigelse noget som helst andet sted end de mørkeste kroge af mit sind, specielt fordi det der faktisk ER sket, er at jeg er kommet i gang, har fået muligheder, der ikke var der før, og jeg former min fremtid, hver eneste dag, netop med udgangspunkt i dem, og den vilje der startede den første post.

Det glemmer man bare klokken 04:30 - 20 minuter over psykose, og jeg undskylder, med rette denne gang, for drama i den forbindelse.

Ud over det, så kører det her – Martin godkendte oplægget, og jeg venter på hans retursvar med mit forslag til de nærmere detaljer, og så har jeg fået yderligere endnu en opgave, denne gang fra uventet kant, men.. det bringer det samlede total på på 5, plus det løse de næste par uger – Ikke bare fremskridt, men rent faktisk nok til jeg kan kalde det arbejde og bygge en rutine.

Oprydningen har forresten været på hold i dag pga. hold i ryggen – jeg har sovet dårligt – det er typisk, men det skal fanme ikke være for nemt heller lol.

Anyways tak for at læse, og all the best.


Simon



Ps. Ann spurgte om det var et problem med "om jeg havde soldet pengene op" og dertil må jeg svare, som jeg svarede hende: Alle de donerede penge er havnet 90 - 95% - elementære fornødenheder under rejserne fratrukket - til foto, eller elementer der støtter det: Kamera, linse, transport, visitkort, og en sengeramme. ( mit hjem skal være præsentabelt, billederne bliver lavet her, så jeg tog mig friheden. ).

Pengene er havnet direkte i fundamentet til min fremtid, intet mindre.

S.

Ps. Tusind Tak til Ann for interesse - det klarede tankerne - Pics on the house når du har tid :) :)

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 05:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile

Bare lige for at undgå at noget evt. kan misforstås :

Så har jeg på intet tidspunkt været i tvivl om at du har købt fotoudstyr for pengene.

Uden at komme nærmere ind på  vores gode private snak i går ellers

 - så skrev jeg vist selv noget i retning af '' HVIS SÅ du var kommet til at solde pengene op til andet ....... 

altså  udelukkende et hypotetisk spørgsmål og i et sammenhæng hvor jeg netop syntes at det var vigtigt at understrege, at du på ingen måder  behøver at føle dig så tynget af at have modtage en indsamlingpenge fra velmenende mennesker, at det oveni alt det andet du går og skal få til at køre, skal blive en byrde der skaber panikfølelse om  hvorvidt du kan leve op til det osv osv. 

.......

Tag det med ro- og som du selv siger  godt ved - tag tingene som de kommer, gør det bedste du kan,  og i det tempo som du føler er bedst for dig! 

Ingen kræver heller at du skal være perfekt - for hvem er det ??? 

Smile

og så også  ps til dig - Virkelig så lidt Simon, og selv tak for snakken -  du er altid velkommen til at skrive igen hvis du kan bruge det til noget.

og hey ... mht. 'Pics on the house!

tusind tak- jeg kunne måske godt bruge et 'fortryllet' billede hvor du skkkert kan manipulere et smuk foto he he!  Cool

God dag til alle

ann



 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Tilmeldt 8. Apr 10
Indlæg ialt: 76
Fra  Grønborg Revision Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Simon R:
Angst for at blive vejet for let, og well.. jeg var sikker på at jeg ikke var værdig til jeres omsorg og interess

He he - det er sgu det mest normale du har skrevet i hele forløbet Big Smile - du er bare offer for vores STORE kulturarv JANTELOVEN. Zip it!

Glem det. Jeg tror alle herinde har givet uden tanke på om hvordan beløbet bliver brugt og uden tanke på hvordan du forvalter det fremover. Ellers havde folk skrevet en hel masse om der ikke skulle stilles betingelser/krav o.s.v. o.s.v. - MEN det er IKKE tilfældet.

Alt hvad du har gjort derefter, herunder dine indlæg, har været ren bonus for os andre.

Du skal ikke undskylde - Intet talent, uden drama Big Smile - sådan er det ofte. Du har været åben om din sygdom. Det giver jo frihed og albuerum, ikke ?

Lev livet og udnyt dit åbenlyse talent.

Jeg vil også gerne have dig til at lave lidt opgaver til mig, men vil gerne vente til der er faldet lidt ro på og du har fået styret dine første opgaver igennem.

Tom vil jo også gerne eksportere dig til Jylland - men heldigvis må man jo ikke cykle over Storebæltsbroen Smile

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Simon

Tak for dit svar vedr. din undskyldning - i mine øjne har du bare intet at undskylde for. Jeg har ikke smidt kr. 300,- i bøssen for at det skulle gælde som en livsbillet til dit liv og din gøren og laden. Jeg har givet pengene, fordi du havde brug for dem. Jeg har aldrig tidligere stødt på noget, som jeg ville støtte på den måde, men en gave er og bliver en gave uanset hvilken grund man har til at give den.

Det har lige været mors dag og for mine 3 dejlige unger tog jeg spenderebukserne på og købte Sumnmerbird-chokolade for kr. 210,- til deres mor. Hun blev rigtig glad, men når chokoladen er spist og emballagen rammer vores skraldespand, så er de penge væk og det var så det. I dit tilfælde har et næsten tilsvarende beløb jo mere langtrækkende og positive effekte. Jeg skal ikke have en Fars Dag-gave til gengæld og jeg skal heller ikke have noget til gengæld fra dig. Jeg ønsker dig alt det bedste i livet og som Steffen skrev, så er det bare ren bonus, at du skriver om dine resultater og oprydning osv. Der er ingen, der har krav på noget som helst fra dig - udover dine nye kunder selvfølgelig....!

Jeg vil ikke røre mere i dén gryde, men hvis du af og til føler, at du er havnet i en suppedas eller et cirkus, som du vist selv beskrev det, så luk for pokker de gardiner ned og gør det, du gør, når du får en nedtur... og kom så stærk ud igen. Du er jo tydeligvis et intelligent menneske med stor indsigt i din egen situation, og det skal nok være en styrke og en løftestang for dig til at gennemføre dette projekt og komme ud i lidt mere solskin end længe, men du må aldrig føle, at du svigter nogen herinde. Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen at bidragyderne herindefra har nogen forventning om noget.

Med ønsket om en dag med flere skridt frem end tilbage...

Michael

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 116
Fra  Livingplus Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Fokus Administration:

Jeg vil ikke røre mere i dén gryde, men hvis du af og til føler, at du er havnet i en suppedas eller et cirkus, som du vist selv beskrev det, så luk for pokker de gardiner ned og gør det, du gør, når du får en nedtur... og kom så stærk ud igen. Du er jo tydeligvis et intelligent menneske med stor indsigt i din egen situation, og det skal nok være en styrke og en løftestang for dig til at gennemføre dette projekt og komme ud i lidt mere solskin end længe, men du må aldrig føle, at du svigter nogen herinde. Jeg tror simpelthen ikke på, at nogen at bidragyderne herindefra har nogen forventning om noget.

Med ønsket om en dag med flere skridt frem end tilbage...

Michael

Yes

 Livingplus Interiør.  www.livingplus.dk

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hey Amino!

Først og fremmest, tak for alle jeres svar, og specielt dig Fokus :) Jeg må svare til det, at det reelt er den første følelse af omsorg jeg har haft i årevis der er fuldstændigt blottet for kommunekærlighed og "pligt", hvilket også er årsagen til min ( dårlige ) måde at håndtere det hele på.

Det har været en afsindigt stor oplevelse at skulle forholde sig til, og længere er den bare ikke.

Samtidig er det også en af de absolut største faktorer, uanset om det er en tilsigtet effekt af jeres tanker og bidrag, at jeg, når de sidste ressourcer er ved at være brugt for dagen, stadig står med følelsen: I wanna earn this.

Med det in mente så vil jeg give en update om udviklingen indtil videre:

For det første, Oprydningen, og det er ikke en oprydning, det er en rengøring der skralder 3-4 års sump ned til sidste støvfnug, er ved at være gennemført - jeg regner med at have et "Ajax hjem" engang sent i morgen nat.

Ryd stien, og begynd rejsen.

For det andet,og meget vigtigt, jeg har snakket med SKAT i dag, og det ligner, ud fra samtaler med to sagsbehandlere, at den skat, og det skal stadig defineres om der er en, der måtte være ved donationen, tilfalder mig, 100% - og igen, det er ikke sikkert der er en, det kan være den falder inden under regler der går fuldstændigt fri, siden der er undtagelser for det i loven.

Ok, det var det praktiske, Mht. til fremtiden er der følgende ting i værk: Jeg arbejder, bortset fra en længere pause om 20 minuter, på at forberede en hasteskrivelse til min sagsbehandler.

Det er sådan, at der den første januar næste år indføres en ny lov i Kbh, hvis eneste formål det er at få pensionister i selvstændig virksomhed.

En kæmpe kæmpe kæmpe mulighed, og, i min ydmyge mening, et fantastisk kudos fra statens side, såvel som en stor indsigt i vilkårene.

Reelt betyder det at jeg har mulighed for, med den rette forberedelse, at kunne optage et lån, UDEN om min kreditværdighed, som i forvejen er ikke eksisterende, og dermed komme ordentligt i gang.

Dette er Ikke et forsøg på at fremprovokere flere penge må jeg skynde mig at sige, inden det går helt galt.

Sagen er den, og igen, det er fakts, oplysning, ikke en indirekte forespørgsel, at jeg, siden tråden har udviklet sig, er nået frem til den konklusion at når studiet er på sit fulde virke, vil det have stået i omkring 25.000,- i alt. Et kæmpe beløb, og dermed en massiv udfordring, men en udfordring jeg KAN løfte, men men kun over tid, hvilket er ok - slowgoing, fargoing. ( og jeg er ikke mere hæmmet end at jeg kan levere, med det nuværende udstyr i alle tilfælde. punktum. )

Hvad så, kan man spørge? endnu flere falske forudsætninger? Og nej, tvært om, det er sådan, og igen, tro mig, jeg lukrerer IKKE på staten af Vilje, men af decidereret nød ( mine valg, min hovedpine. ) men planen er, og det er sådan det har udviklet sig, at jeg vil starte på Fatamorgana. Skolén for billedkunst i danmark. - husker du den? den bedste af de bedste? 100- hvis ikke tusindvis af ansøgere, og jeg kom ind 3 gange?

Anwyays, deres optagelse ligger den første juni, og jeg har dermed.. pisse ham-rende travlt med at få både overbevist min sagsbehandler om det fornuftige i det projekt, samt at hun får clearing fra sine overordnede til at godkende projektet. 

Nuvel, det er altsammen meget fint, og meget roddet, men.. summa summarum - Jeg arbejder PT. på at dygtiggøre mig endnu mere over de næste fire måneder, og dermed skabe grobund for den clearing, der kan løfte mig direkte ud som selvstændig efter endt kursus - et iværksætter kursus, og mere undervisning og bedre reskaber over en bred kam - alt sammen ved hjælp af dette det tiltag. 

En ordning jeg, må jeg sige, specielt over den sidste uges tid, og de sidste 8, jeg er sikker på jeg bliver en succes historie for, med al ydmyghed of respekt.

Der ud over har jeg bygget Hjemmeside ( Den ses her: http://wwww.wix.com/lechatnoir/lcn  - mangler en masse redigering, og priserne er retningslinjer - for ikke at sige drømme - som udgangspunkt, men det er ihvertfald en præsentation til at starte med - når det hele bølger, så kører der en bedre version. ) 

Visitkortene ( og en masse andet accessories ) er på vej.

og jeg har fået købt domænet www.lechatnoir.dk 

og sidst men ikke mindst jeg slettede ALLE mine overspringshandlinger fra computeren her til morges -  ikke én eneste tidsluger er tilbage, der KUN foto orienteret software på maskinen nu - nye tider. =) 

Med andre ord, tingene triller, stille og roligt, og jeg er ved at finde et leje i den rigtige retning :)

Lang update, men læste du hertil, så er der bonus - skriv "Amino" i en mail til min addresse på hjemmesiden, og der er 50% rabat til en serie portrætter, med fuld pakke ( dog ikke prints, da jeg reelt ikke har en maskine der kan levere det i ordentlig kvalitet endnu ) 

Det var det, tak for at læse, og god vind - jeg skriver når der er en update på alt det her.

Pas på jer :)

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simon R:

Først og fremmest, tak for alle jeres svar, og specielt dig Fokus :) Jeg må svare til det, at det reelt er den første følelse af omsorg jeg har haft i årevis der er fuldstændigt blottet for kommunekærlighed og "pligt", hvilket også er årsagen til min ( dårlige ) måde at håndtere det hele på.

Velbekomme og tak for den meget positive update. Dejligt at læse....

Michael

Side 18 ud af 18 (180 indlæg)