Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal kinesere billig løn for at lave link building. Smart?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Er blevet anbefalet en side af en ven hvor man kan betale kinesere og andre en meget billig timeløn for at sidde og lave en helt masse links til ens shop.

Frygter at det kan have en skidt konsekvens hvis alle disse links kommer fra gamle/inaktive forums osv. Eller andre skadelige former for links jeg ikke kender for den sags skyld.

Nogen der ved noget om dette?  Jeg er super meget i tvivl.

På forhånd totusind tak :)

Christian

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter lige med på denne ;)

Ejer og driver: Triito.dk - Anmeldelser af danske webshops og produkter!

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian:

Hej aminoer.

Er blevet anbefalet en side af en ven hvor man kan betale kinesere og andre en meget billig timeløn for at sidde og lave en helt masse links til ens shop.

Frygter at det kan have en skidt konsekvens hvis alle disse links kommer fra gamle/inaktive forums osv. Eller andre skadelige former for links jeg ikke kender for den sags skyld.

Nogen der ved noget om dette?  Jeg er super meget i tvivl.

På forhånd totusind tak :)

Christian

Det er nok en RIGTIG dårlig idé og penge lige ud af vinduet ..

Søg hellere selv om at få nogle links til din side hos diverse danske websider der opererer i din niche.

Hoopz - alt om basketball!

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvorfor er det en dårlig ide?   Bare fordi det er penge ud af vinduet, eller kan det være skadeligt?

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian:
Men hvorfor er det en dårlig ide?   Bare fordi det er penge ud af vinduet, eller kan det være skadeligt?

Tror nok at Google skal blive rimelig træt af du har 1000 links fra alle mulige spam sites, så ja det kan med høj sandsynliighed være skadeligt for dig!

Hoopz - alt om basketball!

Tilmeldt 19. Aug 10
Indlæg ialt: 503
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Gør det nu bare ordentligt fra starten af, alle de der gråzone ting kan og vil højst sandsynlig gøre mere skade end gavn. Byg fornuftige links til din side, ja det tager tid, men så er det også kvalitet!
 

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Havde det været for et år siden, så var det volumen, volumen og volumen af links. Spammy eller ej - det virkede. Nu er billedet lidt mere nuanceret. En lang række ejere har fået mails med advarsler eller har fået en straf. Derudover er værdien af artikeldatabaser, press releases, directory submission osv. blevet nedgraderet - de har simpelthen ikke den samme værdi som tidligere. 

Der synes at være en tendens til, at de links som virkelig virker er fra links fra samme kategori, som du selv tilhører. F.eks. en blog om dit emne, sider med samme type indhold som linker til dig eller relevante forum. Derudover bliver sociale medier, youtube osv. også rangeret højere nu. 

Faktisk følges de to typer af links ad. Desto flere gode links du har - desto flere dårlige links kan dit website have uden at få en penalty. 

Derudover kommer sprogrelevansen fra et link. Et link fra et kinesisk site vil ikke have den store værdi (hvis nogen) til en dansk web-shop. Hvis du derimod har et engelsksproget website og du også ønsker besøgende fra Kina, så kan det være en god ide.

Fra Kbh
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 216
Fra  C&C Detail I/S Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker mange gange for svaret. Dybt taknemmelig for det.

Så må jeg se om jeg kan finde ud af at overtale nogle webshops til at linke til mig..

køb snørebånd på snøre-bånd.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Dec 11
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christian:

Takker mange gange for svaret. Dybt taknemmelig for det.

Så må jeg se om jeg kan finde ud af at overtale nogle webshops til at linke til mig..

Bliver nok svært at få andre webshops til at linke til din shop.. Men blogs og hjemmesider skal du helt sikkert forsøge at få nogle links fra.

Hoopz - alt om basketball!

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 3 person

Jeg kan da give mit eget besyv med her baseret på mine egne erfaringer.

Jeg har opdaget, at det absolut INTET har af betydning hvilket sprog de sider jeg har links fra har.

Jeg har for 99% vedkommende ikke danske links til mine sites og af de danske sider jeg har, så er der flere der ligger top3 og et par stykker #1. Du kan sagtens ranke et site #1 baseret på ikke danske links. PR værdi, nofollow/dofollow, anker tekst osv. er det udslagsgivende.

Nu får jeg sikkert en røvfuld af 1 stjerner for at komme med sådan en kommentar af folk som hellere vil gøre det dansk og enten gøre det hele selv eller betale 300 kr. i timen, men det er som sagt mine erfaringer. Inden der gives 1 stjerne kunne jeg godt tænke mig at se et bevis for, at det jeg siger er forkert. 

Det kan desuden anbefales at sprede sine aktiviteter ud på bl.a. social bookmarking, artikel submission, blog kommentarer osv. Du ønsker ikke at ligge alle dine æg i én kurv. Med Googles konstante forsøg på, at komme linkbuilding til livs, så kan det være rigtig farligt at være afhængig af én linkkilde. Det fik rigtig mange brugere af private blog netværk at føle for ikke så længe siden.

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)