Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til webshop/koncept omkring istandsættelse af lejemål

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her en ide jeg prøver at forfine lidt, og som jeg meget gerne vil have feedback/input til. I Danmark bliver der lavet en masse fraflytninger fra lejemål. I mange tilfælde vælger lejer selv at sætte lejemålet i stand, for få så meget depositum tilbage som muligt. Ideen her går på en intelligent webshop/service, som er 100% forfinet i den retning. Mine tanker umiddelbart:

Webshoppen bygger på samme ide, som en brugeroprettelse. På første side kunne eksempelvis være noget ala:

Maling
En nyistandsættelse af en lejlighed kræver naturligvis at den bliver malet. Husk at udlejer ganske lovligt kan specificerer hvilken maling du skal bruge, på hvilke overflader. Tjek eventuelt din lejekontrakt inden du går videre.

Herefter er der så forskellige bokse hvor brugeren kan skrive:

Jeg skal male X m2 vægge i farven Y, af mærket P.

Jeg skal male X m2 lofte i farven Y, af mærket P.

Jeg skal male X m2 døre i farven Y, af mærket P.

Jeg har intet kendskab til hvor mange mærker af maling der er, og hvor normalt det at udlejer specificerer hvilket mærker der skal bruges. Det vil muligvis kræve samarbejde med en større aktør på markedet, hvis man skal dække et bredt udvalg af mærker.

Anyway systemet udregner selv hvor mange liter af hver slags maling der skal købes, udfra brugerens input. Det kunne naturligvis være super cool, hvis man kunne sælge malingen i litermål, og på den måde sælge brugeren nøjagtig det brugeren har behov for, plus en ekstra margen på 10%. Umiddelbart vil det nok ikke kunne lade sig gøre, og alternativt er at systemet så vælger det minimum antal spande af hver slags maling, brugeren har behov for.

Resultatet er en produktside, som brugere selvfølgelig kan rette i. På denne produktside er det også muligt at købe anbefalede malerpensler, til de forskellige maleropgaver. Med et klik kan brugeren - fra denne interaktive produktside - klikke "Køb", hvorefter alle produkter ryger i kurven. Brugeren ryger herefter til næste side/step. Det kunne eksempelvis være tapetsering. Systemet skal igen gøre det nemt, ved at afdække brugerens behov for tapetsering. Næste punkt kunne eventuelt være lister, eller træ reparationer o.s.v. Slutteligt kunne der være et punkt der hed rengøring, hvor brugeren kan købe diverse rengøringsartikler, 

I forbindelse med istandsættelse af gulv, skal gulvet slibes. Her kunne en god service være at tilbyde brugeren leje af de nødvendige maskiner. Det er lidt mere kompliceret, da der er logistisk udfordring. Jeg ved ikke hvor meget sådanne maskiner vejer, og om det i det hele taget er muligt i praksis at lave fjernudlejning på den måde. Det kan muligvis lade sig gøre at leverer maskinerne til brugeren, men brugeren skal også have mulighed for at sende dem retur, også selvom brugeren ikke har en bil ti lat køre på posthuset i.

Hele humlen er at brugeren indtaster sit behov, på baggrund af en konkret problemstilling (istandsættelse af lejemål). Systemet finder så frem til de produkter brugeren har behov for. Ud over det skal brugeren have råd og vejledning til hvert enkelt step i denne istandsættelsesopgave. Produkterne er der, og behovet er der. I dag skal brugeren selv ud og finde de forskellige ting og sager der skal bruges til opgaven. Målet er at systemet skal kunne sælge brugeren en komplet pakke af materiale og arbejdsredskaber, som brugeren skal bruge til at istandsætte sit lejemål. 

Kom gerne med ideer & input.


Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er slet ikke dårlig! Jeg ved selv som udlejer at det er vigtigt at der bliver brugt ordenligt maling, og maling fra Jem & Fix og Bilka er efter min mening ikke godt nok. Både Prismæssigt men også kvalitet.


Det kunne helt sikkert være en skide god idé hvis man kunne lave en ordenlig Beregner samt gode tips & tricks til brugeren så det er så let som muligt for brugeren at handle og føle sig sikret samtidigt!

Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 77
Fra  Beckers Køge / Colorama Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg læser dit indlæg med stor interesse, da jeg har åbnet et combi center med maling fra et af de førende mærker. Jeg skal have lavet en 'webshop', men tænker ikke at det skal være en webshop i den traditionelle forstand. Men mere et opslagsværk så folk kan forberede sig hjemmefra, her tænker jeg mest på priser. Men den vinkel med forbrug af de forskellige produkter havde jeg ikke med, da jeg jo tænker at jeg som fagmand nok skal hjælpe med det. Men folk vil jo gerne hjælpe sig selv og være forberedt. Formler og dens slags er ikke meget kompliceret, men hvilken system ville være velegnet til dette tænker jeg.?

Det er en spændende idé, som jeg rigtig gerne vil være med til at sætte i søen? Der må være folk her på Amino som kan fortælle hvilke systemer der kunne være velegnet til dette?

Mvh

Henrik

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mine tanker omkring dette koncept 100% fokuseret mod dem der skal have sat et lejemål i stand. Jeg ved ikke noget som helst om fagligt maling og istandsættelse, og i de situationer ville det have været genialt for mig. Dels ender jeg altid med at køre flere gange fordi jeg glemmer / mangler et eller andet, og dels får jeg sjældent købt det rigtige. Ellers skal jeg ud i flere butikker og lede efter, det jeg mangler.

Sådan et system findes ikke out of the box, og skal derfor opbygges fra bunden. Det er meget tidskrævende, specielt hvis det skal laves rigtigt, intuitivt, brugevenligt, simpelt og med øje for mersalg. Kan man ramme det i et færdigt produkt, og få styr på alle de andre ubekendte variabler som der er nu, er jeg overbevist om man ender med en rigtig god forretning.

Det er et oplagt koncept at anbefale via mund-til-mund metoden, og det vil også være interessant for presse/blade at nævne/skrive/anbefale.

Fra cph
Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Din ide er god, men i lejeloven, kan udlejer ikke bestemme farven, hvis det bare er lavet håndværksmæssigt korrekt, så skal udlejer godkende det bare det er i lyse pastel farver, du kan udvide din ide med hjælp til beboerklagesager, altså hjælp til urimelige høje regninger fra boligselskaber/udlejere,

jeg har arbejdet som synsmand i over 15 år derfor kender jeg reglerne, men hvis du har spørgsmål står jeg til din rådighed, du kan også skrive til mig på mail koefoed@e-mail.dk

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

benny koefoed:

Din ide er god, men i lejeloven, kan udlejer ikke bestemme farven, hvis det bare er lavet håndværksmæssigt korrekt, så skal udlejer godkende det bare det er i lyse pastel farver, du kan udvide din ide med hjælp til beboerklagesager, altså hjælp til urimelige høje regninger fra boligselskaber/udlejere,

jeg har arbejdet som synsmand i over 15 år derfor kender jeg reglerne, men hvis du har spørgsmål står jeg til din rådighed, du kan også skrive til mig på mail koefoed@e-mail.dk

"Når du fraflytter dit lejemål, er du pligtig til at aflevere det i samme stand, som det var ved indflytningen. " 

Samme stand indgår vel at hvis vinduerne er malet med RAL 9010 så maler fraflytteren også med RAL 9010 efter Udlejers oplysning selvfølgelig. 


Hvis man kan tolke lejeloven sådanne at det ikke gælder hvilket farve lejligheden er afleveret i, så ved jeg snart ikke om jeg skal grine eller græde.

Og det giver mig endnu et incitament at jeg fortsat skal sørge for at jeg selv sætte mine lejligheder istand fremfor at fraflytter kan vælge hvilken hvid farve der skal males med samt kvaliteten af malingen.

Beklager offtopic :)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Sjov idé...

Angående maling ejer jeg malingo.dk og én ting står fast: Vælger du kvalitet når du maler, er det gennemsnitligt de samme m2 pr liter hele vejen rundt. Køb du billig maling i røverkøb eller det lokale byggemarked,er det naturligvis en anden sag.

Desuden er der påført et specifikt mærke som krav til beboerens istandsættelse. Der er maksimalt nævnt hvad væggen var malet med ved indflytning.

Slibning af gulv er mange steder ikke tilladt for beboer selv at give sig i kast med. Der skal fagfolk på opgaven. Det vil også være svært for dig at konkurrere med Silvan og Røverkøb hvad angår priser.

Jeg har arbejdet med flyttelejligheder via min virksomhed Holmblads i flere år, så jeg har set lidt af hvert. Din idé er for så vidt sjov og anderledes, men jeg tror du vil få mere end bare lidt svært ved at koble de mange udlejeres mærkelige regler sammen til et strømlinet system. Du skulle måske rådgive om lejers rettigheder i stedet ;-)

Venligst

Brian Phillip

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Medmindre lejligheden er totalt smadret, begynder lejer vel ikke at male vinduesrammer ved fraflytning?!

Udlejer har absolut ingen ret til at bestemme hvilken farve lejligheden skal afleveres i. Såfremt eksempelvis vægge afleveres i samme stand (og lyse farver), har udlejer ikke noget at komme efter.

Venligst

Brian Phillip

Fra cph
Tilmeldt 18. Jul 08
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Farven på væggen kan udlejer ikke blande sig i de kan skrive nok så mange gange i deres vedligeholedelsesreglementer at farven skal være den ene eller den anden farve, hvis det er en lys pastel farve godkender udlejer det, jeg har haft en sag hvor beboeren havde malet hele lejligheden solgul og i afdelingens vedligeholdelsesreglemet skkulle farven være modehvid, den solgule måtte vi acceptere, angående gulve kan man også selv istandsætte det skal bare være håndværksmæssig korrekt lavet, hvis udlejer ikke godkende det udførte arbejde skal man gå til beboerklagenævnet, det kan absolut godt betale sig at selv istandsætte sin lejlighed ved fraflytning, jeg har haft sager fra mellem 25000 til 150.000 kr for en lejlighed

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 789
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

25.000-150.000 lyder også til at være alvorlige sager. Som regel er vi nede i en gulvslibning eller maling af et par vægge, hvilket kan holdes på få tusinde.

Lige hvad angår din sag med "modehvid" i kontrakten. Der er ikke én specifik modehvid, den kan variere efter hvilken man vælger. Hvis de absolut vil forsøge at overtræde lovgivningen, burde de i det mindste være specifikke ;)

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)