Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folk "låner" mine illustrationer og billeder uden tilladelse...

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har opdaget en ny funktion på google. Man kan nu oploade et billede og søge efter det på nettet. Derved har jeg fundet ud af, at mine illustrationer og billeder bliver brugt flittigt både her og der. Ingen har kontaktet mig om dette og fået tilladelse til at bruge dem.

Hvordan skal jeg forholde mig til dette?

Sende dem en regning?

Hvordan ville i gribe det an?

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Aars
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes du skal sende dem en faktura på det du ellers ville have taget for billedet og dertil lægge 100% i gebyr for uretmæssigt brug af billedet. Gør du det ikke så vil det være svært at tage penge næste gang.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sende dem en regning og give dem en deadline hvor de skal fjerne det inden.

Er det i Danmark eller udlandet, da det kan være sværere med udlandet.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Ophavsrets loven er helt klar på dette område. Det er misbrug og en lov overtrædelse.

Jeg har selv set mine billeder misbrugt flere steder og generelt har jeg til private sendt dem en høflig mail og gjort dem opmærksom på at de overtræder loven og brug af mine billeder koster penge. Alle har svaret hurtig og undskyldt, hvorefter de har fjernet det igen.

Firmaer har fået en henvendelse om at de har overtrådt loven, hvorefter jeg naturligvis har sendt en faktura.

Selvom lov overtrædelsen er den samme, så har jeg valgt kun at få firmaer til at betale for ulovlig brug. Især når private har svaret hurtigt tilbage. Jeg har ikke haft nogen problemer med at få firmaer til at betale og dette skyldes nok at loven er så klar at hvis man skal i retten, så er de helt sikker på at tabe sagen. Og jeg har erfaret at misbrug foregår alle steder. Jeg har været ude for at nogle af Danmarks allerstørste virksomheder har misbrugt mine billeder.

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 1078
Fra  Wellness Guiden - Selvstændig Herbalife forhandler Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er fuldt ud enig med Lars og Claus...

De skal betale ved kasse 1

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tilslutte mig koret om at du blot sender dem en mail eller et brev, hvor du gør opmærksom på situationen, samt en regning på beløbet + gebyr. Det er noget svineri at man tror at man kan bruge andre folks arbejde, uden at betale for det. Bare fordi det ikke er et fysisk produkt, betyder det ikke at man må bruge det som man lyster.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:

Jeg har opdaget en ny funktion på google. Man kan nu oploade et billede og søge efter det på nettet. Derved har jeg fundet ud af, at mine illustrationer og billeder bliver brugt flittigt både her og der. Ingen har kontaktet mig om dette og fået tilladelse til at bruge dem.

Hvordan skal jeg forholde mig til dette?

Sende dem en regning?

Hvordan ville i gribe det an?

Hej, har du et link til denne funktion ?

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle jeres svar. :-)
Så må jeg igang, med at kontakte diverse og det er da en del kan jeg se på det hele.
Tror jeg nupper Clauses fremgangsmåde, den lyder fair. Lidt blødt til de private og kontant til firmaerne.

Funktionen er enkel.
Gå ind på Googles billede side. Der er et lille kamarasymbol. Når man klikker på det, kan man uploade et billede og så finder google tilsvarende billeder.

Link til billedsiden:
http://www.google.dk/imghp?hl=da&tab=wi

Se mit eks.: Her.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Ringsted
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

@anders s

Du går ganske simpelt ind på "billede søge siden" på Google, ude i højre side af søgebjælken er der et lille kamera. 

Klikker du på det får du chancen for at uploade et billede og søge efter det...

Håber du kan bruge dette tip Smile

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Når, det sidste link kunne Amino ikke klarer, men det var også en lang adresse.

Interesserede kan kopiere adressen her:

https://www.google.dk/search?tbs=sbi:AMhZZiuWKlP_1KSZ42ik6DNLe4H8ohiW6XnDfhy6LfUL07WFyVPri5dpvxGGBSiFBcSPCFx64hGBFujTWkXaMJrRxth7MqORP6u8jRIgURQ3eHRkfD7db3BVujjpdzE_1meye6pB3G5ToMzyx3Bc2ro8VM4PqtHj8OLPputGFBbi6t3lJrpO8snwK2gyvQ89S2YxyMPJ1-cbmZk4PAye2juw8Z-CZNaAcPXh7Ohx41npGrAvrgrtjKN57bzYA_1TISpucc8x9qMGY2smomA6h6nabt7wxaHD1Azq3aqLIOSh14QRUgeM9qIgiNgrDv3HKrSEeRbtxKH_1OB4l0jVFhAxpO9MqX4OS77J7h4H-MWAYOV1sosOslR-lcizSAsEw5U3DZew2ybwUcwhfYu7NrJKqY32jak5yKPZFn1gdU8PZkkqM0tFuA_17JrKDb141zCNSeQ2uZPSVfG7GeTpa8SSElIb-gbPtnmYw2lJ1Bewurv_1DENstlDlStLr87nbhlvdZr0TyFkH466sI8o0s2nru5dD0SH8PIvhFoodPpwC-chhc9ArMF5OVfgiEMFoe8_1teOA0NCB1u115FElXNhHeWfxkMDLJq1-rRXkjTeBcy6NuV-o6Y9sk7HqoF9oOT8h1Fr13ODnVVPwYd9uB3cuk-OkgbZcZCQ5tAohc4wKpk2pQ3xccCUAp17v-nNldU3v2Yzw_1yPxLTECdjMRq-_1YpoAsZQ8RFgnA5mKxuxwI-R2p-V3yxlmtBXps74n6MKHoplGQdhT9e2Zwp8Folml434CsKrGxo7CcXQV8oO7tOykrisvVt0aVvNaTptEAWUvjMwr0u_1W4fdtnGAH_1Ek5NmnvUZtNwHRT57sUhfHGsXpbe8xIBr3_1uJMnFCOtxesi7KLuUGkPlAll6yt5DT6PtJsdCxqCCXZ9xXQff2VDaoRIJfJw-MgQyMDqQ11TDVH9vRRSAYgFhlEscLFtxrXBOm22GL8PmasPSzgyhvd6snOPDZh-np4XIdWjFCm1QDIiGb48FIb4vKcknrFgdOXlA-udQJAUfSeZ9fVfp4zRh7vVWF2cSIctelVY1aA91K4xNueKPVu9ymA6dem9xdKH3d77fatS6HpFrwIichlT18GGhaPqtkHNTH2b2fGGvMG83TiJhacGQLSK2yH1Zp6t95dF41xVmxqGRNq5eRS39RPgSQVbqKC4UMu112Nog3nzsqicFURRpU0Qmd57NQnvQoob0zQAJ7PeXYYshlLQaKgvBbaPCh65D0l4zvLte8U_18ON2ycrFl_1axQWalvSu8IPJjgKOKBLahLZoqyh0a9KirlXXlPWSI-38Ysbv4BVkSQyUx5Wpgof34P5V&=S%C3%B8g&num=100&hl=da&bih=672&biw=1280

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)