Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Job i USA

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har et ønske om at flytte til Californien, nærmere bestemt LA eller San Francisco og håber at der er nogle herinde der har erfaring med jobsøgning i Nordamerika og måske endda i Californien.

Jeg er færdiguddannet økonom (cand. merc. i Finansiering) om et par måneder og har et par års erfaring som aktiehandler i en bank. Jeg er naturligvis klar over at USA er et af de sværeste lande at få job og visum til som udlændinge og jeg har derfor brug for gode råd til hvordan jeg griber det an på den smarteste måde.

Der er mange jobs online, men et stort antal kræver at man allerede har et Green Card. Håber der er nogle med gode idéer. På forhånd tak.

Vh

Joe :)

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Måske du kunne prøve at undersøge hvilke danske virksomheder der har filialer i LA/SF og så prøve at søge ad den vej. Eller måske prøve at få et trainee job, for det vil nok kunne give dig et uddannelsesvisum, som helt klart er nemmere at få. Så kan du jo altid efterfølgende forsøge at få virksomheden til at sponsorere et visum.

Mvh Carsten

Fra Odense N
Tilmeldt 30. Mar 11
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg har samme problem som "Trader Joe", har lidt af min familie som bor i USA og har fået tilbudt at bo hos dem også finde et job. Mit tilbud lyder at jeg må blive boede i 1-2år, men hvordan får man godkendt sit ophold i så lang tid? Hvor skal man søge? Hvordan foregår det?

Håber at nogle kloge hoveder her på Amino kan give mig nogle gode råd og hjælpe.

Venlig hilsen/best regards:
Niluan - Nikolaj Lund Andreasen
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv samme drømme og for mig virker E2 visum umiddelbart mest realistisk for mig men andre modeller med udstationering osv. er vidst også realistiske..

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)