Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

no follow på affiliate links?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Remydk:

Inden du begynder at rode med det skal du nok lige læse det her: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66355


 



Hej

Især dette afsnit er vigtigt:

"When a redirect link is embedded in JavaScript, the search engine indexes the original page rather than following the link, whereas users are taken to the redirect target. Like cloaking, this practice is deceptive because it displays different content to users and to Googlebot, and can take a visitor somewhere other than where they intended to go."

Mvh. Ken
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sølund:

Juicen løber stadig ud af siden ved nofollow :-)

Ikke enig, steg mange positioner på flere søgeord, da jeg satte no follow på mine udgående links

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Schultz:
Remydk:

Inden du begynder at rode med det skal du nok lige læse det her: http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66355



Hej

Især dette afsnit er vigtigt:

"When a redirect link is embedded in JavaScript, the search engine indexes the original page rather than following the link, whereas users are taken to the redirect target. Like cloaking, this practice is deceptive because it displays different content to users and to Googlebot, and can take a visitor somewhere other than where they intended to go."

Mvh. Ken

jeg leder heller ikke efter måder at skjule noget på, det er bare vigtigt for mig at prøve at oparbejde PR selvom det er en affiliate side med mange udgående links.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fitness Udstyr:

Jesper Sølund:

Juicen løber stadig ud af siden ved nofollow :-)

Ikke enig, steg mange positioner på flere søgeord, da jeg satte no follow på mine udgående links

Jamen så bliv du ved med at tro på det :D

Faktum er dog at linkjuice fordeles på alle links på en side. Når der sættes nofollow på, giver linket ikke værdi til siden der linkes til, men linkjuicen fordeles stadig.

At du stiger efter at have sat nofollow på dine links er ikke ensbetydende med at linkjuice ikke fordeles på alle links på en side, for det gør de.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Fitness Udstyr:

Jesper Sølund:

Juicen løber stadig ud af siden ved nofollow :-)

Ikke enig, steg mange positioner på flere søgeord, da jeg satte no follow på mine udgående links

Jamen så bliv du ved med at tro på det :D

Faktum er dog at linkjuice fordeles på alle links på en side. Når der sættes nofollow på, giver linket ikke værdi til siden der linkes til, men linkjuicen fordeles stadig.

At du stiger efter at have sat nofollow på dine links er ikke ensbetydende med at linkjuice ikke fordeles på alle links på en side, for det gør de.

Tror vi snakker om to forskellige ting som udgangspunkt - det er også fint nok at give link value, bare min pagerank bibeholdes og eftersom udgående links bliver lavere med no follow går backlink ligningen for pagerank den rigtige retning.

 At der er link value der går ud af siden er ok for mig, det essentielle jeg går op i er at bevare pagerank.

Jeg prøver heller ikke at holde noget hemmeligt for google ved at camouflere at det er en affiliate, for mange af mine links er ikke affiliate(fitness-udstyr.dk), da de besøgende skal præsenteres for alle produkter fra forskellige webshops med andre priser, nogle dyrere, andre billigere, men i sidste ende for at give overblikket som værdi.

Men fakta er at ved at sætte no follow på kan man se en direkte positiv effekt på positioner, deraf må man udlede at der bliver sendt mindre juice ud! Positionerne stiger ikke pga google bliver narret til at tro det ikke er affiliate links eller noget i den retning da mange af mine links som sagt er ikke affiliates, emn almindelige links.

Da der går temmelig mange links ud end der går ind har jeg sat no follow på for at bevare link juicen og det virker for mine sider :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fitness Udstyr:
Men fakta er at ved at sætte no follow på kan man se en direkte positiv effekt på positioner, deraf må man udlede at der bliver sendt mindre juice ud!

Det er godt du ikke er videnskabsmand :) Altså du sætter nofollow på og ser dine rankings stige og automatisk går du ud fra at det er fordi der bevares linkjuice/pagerank uden overhovedet at overveje om der er andre forklaringer (?).

Hvis du skulle kunne antage det, skulle Google kun ranke i forhold til pagerank, men da der er 200 andre faktorer kan du altså ikke på det grundlag komme frem til årsag og sammenhæng. Du laver en handling og årsagen til resultatet antager du så bare uden videre, uden at se på andre af de faktorer Google bedømmer en side på. Det er en lille smule mere kompliceret end det :)

Du kan tage et kig på denne artikel: http://dk.grosen.com/blog/canonical-sculpting.html

Citat:

Efter Googles ændringer er det nu sådan, at alle links – med og uden nofollow, intene som eksterne – tæller med i beregningen af, hvor meget PageRank hvert link på en side sender videre. Så selvom 5 af dem er med rel-canonical, så er beregningen over hvor meget PageRank hvert link sender videre 4/10 = 0,4 PageRank – MEN – det er kun follow-links, der sender PageRank videre. Her har vi så 5 follows-links, der hver sender 0,4 PageRank videre og det giver samlet 5 * 0,4 = 2 PageRank. Man har altså her smidt 4-2 = 2 PageRank ud af vinduet.

Du kan blive ved med at fastholde din fejlagtige antagelse, men det bliver den ikke rigtig af.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Fitness Udstyr:
Men fakta er at ved at sætte no follow på kan man se en direkte positiv effekt på positioner, deraf må man udlede at der bliver sendt mindre juice ud!

Det er godt du ikke er videnskabsmand :) Altså du sætter nofollow på og ser dine rankings stige og automatisk går du ud fra at det er fordi der bevares linkjuice/pagerank uden overhovedet at overveje om der er andre forklaringer (?).

Hvis du skulle kunne antage det, skulle Google kun ranke i forhold til pagerank, men da der er 200 andre faktorer kan du altså ikke på det grundlag komme frem til årsag og sammenhæng. Du laver en handling og årsagen til resultatet antager du så bare uden videre, uden at se på andre af de faktorer Google bedømmer en side på. Det er en lille smule mere kompliceret end det :)

Du kan tage et kig på denne artikel: http://dk.grosen.com/blog/canonical-sculpting.html

Citat:

Efter Googles ændringer er det nu sådan, at alle links – med og uden nofollow, intene som eksterne – tæller med i beregningen af, hvor meget PageRank hvert link på en side sender videre. Så selvom 5 af dem er med rel-canonical, så er beregningen over hvor meget PageRank hvert link sender videre 4/10 = 0,4 PageRank – MEN – det er kun follow-links, der sender PageRank videre. Her har vi så 5 follows-links, der hver sender 0,4 PageRank videre og det giver samlet 5 * 0,4 = 2 PageRank. Man har altså her smidt 4-2 = 2 PageRank ud af vinduet.

Du kan blive ved med at fastholde din fejlagtige antagelse, men det bliver den ikke rigtig af.

Ja mindre juice bliver der ikke sendt ud, fin artikel :) Men syntes den modsiger sig selv, først så siger den at alle links, interne som eksterne+no follow og follow sender pagerank videre, derefter siger den at kun follow links sender pagerank videre, hmm.

Som jeg forstår det, så læser jeg det som at alle links, med og uden no follow, interne som eksterne, AFGIVER pagerank som: pagerank/antal links= mistet pagerank fra den aktuelle side

endvidere

at kun follow links giver modtageren link værdi

deraf må man udlede at ved at sætte nofollow på sine affiliate links giver man ikke affiliatepartnere værdi til at komme op i positioner og på den måde forstærker sine egne positioner selvom man dog mister juice på den aktuelle side som man linker fra, selv med no follow tag.

man kan så undre sig over hvor den mistede pagerank som man afgiver bliver af, da modtageren ikke får værdien da der er no follow på?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

men dette eksempel omhandler page rank sculpting, links internt for at opnå pagerank på andre sider eller omfordeling af page rank og ikke om pagerank rlateret til ekstern linkbuilding, google ser åbenbart anderledes på pagerank sculpting og det vi snakker om

Thomas Frost:

Citat:

Efter Googles ændringer er det nu sådan, at alle links – med og uden nofollow, intene......

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Fitness Udstyr:

men dette eksempel omhandler page rank sculpting, links internt for at opnå pagerank på andre sider eller omfordeling af page rank og ikke om pagerank rlateret til ekstern linkbuilding, google ser åbenbart anderledes på pagerank sculpting og det vi snakker om

Thomas Frost:

Citat:

Efter Googles ændringer er det nu sådan, at alle links – med og uden nofollow, intene......

Du fik vist klippet det citat lidt for kort Smile:

Efter Googles ændringer er det nu sådan, at alle links – med og uden nofollow, intene som eksterne – tæller med i beregningen af, hvor meget PageRank hvert link på en side sender videre.

Hvis du skal finde noget der støtter din lille teori skal du tilbage til før 2009, i dag er det som Grosen Friis skriver.

Må jeg tillade mig at spørge hvorfor du bliver ved med at fremføre noget åbenlyst forkert, når der er kilder der klart viser du tager fejl? Er du så fast besluttet på at selvom Google bruger mere end 200 signaler, så kan du uden videre konkludere at pagerank er den eneste grund til din side stiger i ranking når du sætter nofollow på? Kan det slet ikke tænkes at der kan være andre forklaringer, er det helt udelukket for dig?

Kan du eventuelt finde en eneste seriøs kilde efter 2009 der støtter din teori?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du læser mit forrige indlæg kan du se at jeg er enig i at man afgiver linkjuice, men at man ikke giver linkjuice til modtager ved brug af no follow :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)