Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække headset fra i skat? (høreapparat)

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo samme princip ;) er det noget der bruges i firmaet (og hører under småsager) trækkes det fra.

Som jeg sagde: Du betaler skat af overskuddet i dit firma. Overskud = indkomst - udgifter.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt selv at tjene pengene til det, men er det et en model der skal være ekstra dimisioneret, når du f.eks. bruge teleslyngen i høreapparatet til den funktion, kan du efter ansøgning til kommune faktisk få den bevilliget som hjælpemiddel. - De modeller koster fra 800 til 1800,-..  Du skal være meget opmærksom på at der ikke er støj ind i din FM/tele-funktion. Og det er ikke altid at de billige modeller kan klare det.

Jeg benytter selv en blue-tooth model høretlf. med mikrofon til som jeg fandt til kr. 349 i Biltema ... og så gad jeg ikke bruge tid på at søge det som hjælpemiddel.

 

mvh.

Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Pausgaard:

Godt selv at tjene pengene til det, men er det et en model der skal være ekstra dimisioneret, når du f.eks. bruge teleslyngen i høreapparatet til den funktion, kan du efter ansøgning til kommune faktisk få den bevilliget som hjælpemiddel. - De modeller koster fra 800 til 1800,-..  Du skal være meget opmærksom på at der ikke er støj ind i din FM/tele-funktion. Og det er ikke altid at de billige modeller kan klare det.

Jeg benytter selv en blue-tooth model høretlf. med mikrofon til som jeg fandt til kr. 349 i Biltema ... og så gad jeg ikke bruge tid på at søge det som hjælpemiddel.

mvh.

Michael

Hej Michael.

Jeg blev faktisk spurgt om jeg ønskede teleslynge, da jeg var inde på Gentofte Hospital forleden dag, men vi blev enige om derinde, at det ikke var nødvendigt for mig, idet at jeg hører næsten normalt med mine høreapparater, og kan sagtens bruge høretelefoner/hørebøffer. Det headset jeg vil købe koster dog ca. 1000 kr.

Og hele tråden handler egenlig om, hvor meget jeg kan trække fra, og hvor meget jeg skal betale selv :-)

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Nordahl:

Michael Pausgaard:

Godt selv at tjene pengene til det, men er det et en model der skal være ekstra dimisioneret, når du f.eks. bruge teleslyngen i høreapparatet til den funktion, kan du efter ansøgning til kommune faktisk få den bevilliget som hjælpemiddel. - De modeller koster fra 800 til 1800,-..  Du skal være meget opmærksom på at der ikke er støj ind i din FM/tele-funktion. Og det er ikke altid at de billige modeller kan klare det.

Jeg benytter selv en blue-tooth model høretlf. med mikrofon til som jeg fandt til kr. 349 i Biltema ... og så gad jeg ikke bruge tid på at søge det som hjælpemiddel.

mvh.

Michael

Hej Michael.

Jeg blev faktisk spurgt om jeg ønskede teleslynge, da jeg var inde på Gentofte Hospital forleden dag, men vi blev enige om derinde, at det ikke var nødvendigt for mig, idet at jeg hører næsten normalt med mine høreapparater, og kan sagtens bruge høretelefoner/hørebøffer. Det headset jeg vil købe koster dog ca. 1000 kr.

Og hele tråden handler egenlig om, hvor meget jeg kan trække fra, og hvor meget jeg skal betale selv :-)

Heaset:   kr. 800
Moms:    kr. 200

Du køber headset i butik til kr. 1000 inkl. moms.    Du trækker derefter de 200 kroner fra når du angiver moms.

Din virksomhed kommer dermed effektivt til at betale 800 kroner for headsettet.

- Hvis du selv skal købe det, privat og uden om din virksomhed (som skal være momsregistreret for ovenstående) så skal du betale fuld pris. Hvis du skal have midlerne ud af din virksomhed til at betale det med, så skal du beskattes af de penge du trækker ud af virksomheden.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror godt, at jeg forstår, hvad du siger.

Du betaler 1.000 kroner og får derpå 200 kroner tilbage i moms (der teknisk set modregnes i din salgsmoms).

Hvis du derimod skulle købe det som privatperson, så ville du først skulle betale personskat, før du ville kunne betale de 1.000 kroner, hvilket vil sige, at du skulle tjene en hel del over 1.000 kroner.

Men det er ikke det samme som at sige, at du nu kun skal betale 400 kroner, fordi du kan trække de 800 kroner fra. Man kan ikke tænke sådan i en virksomhed, selvom det er fristende, for pengene skal stadig betales, men ja, du sparer momsen, og det er jo også en slags penge.

Hilsen, Robert

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Så det eneste man sparer, det er momsen?

Så et headset til 1000 kr inkl. moms, så sparer jeg de 200 kr som momsen udgør?

Samme regler selvom det bruges 50/50 privat/erhverv eller 100% til erhverv eller 100% til privat?

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hov for Søren, der var jeg sku lige hurtig nok. :)

// Daniel Poulsen

 

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du sparer jo også ca det halve i skat på de 800 kr da du kan trække udgiften fra i dit overskud. Dvs du beskattes mindre i sidste ende. Så du får først noget ud af det på et senere tidspunkt.

Bruger du headsettet primært i virksomheden kan du roligt trække det hele fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hm, jamen når man trækker ting fra, trækker du det så ikke bare fra som en udgift, sammen med alle mine driftudgifter?

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo det gør man. De 200 får du tilbage i moms og de 800 postere du som en udgift. Dette gør så dit overskud bliver mindre og igen at du skal betale mindre i skat af dit overskud.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)