Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du god til at installere internet (TDC Homebox)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i dag haft besøg af en TDC mand som kom med en 'Homebox' - det skulle give lidt mere liv til netforbindelsen. Tidl har det kørt på en ældre isdn forbindelse.

Det gik fint, men nu hvor jeg skal bruge trådløs forbindelse virker intet.

Når der fejlsøges kommer meddelelsen: 'Det er ikke muligt at kommunikere med primær DNS server (192.168.1.1). Netværksdiagnostiseringen pingede ekstern vært, men modtog ikke svar'.

Jeg mistænker det nok bare er mine manglende evner, og tillader derfor at spørge om nogen (i så fald) kan sige 'bare gør sådan og sådan' ... ?

Så vil det jo være dejlig nemt at få klaret.

Hvis det kræver mere - så bor jeg i Roskilde. Og jo-jo jeg skal nok betale for ydelsen. (Jeg har hverken fidus eller lyst til at venter på TDC igen).


Hilsen Gitte

vb

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Har han monteret den? Det lyder lidt underligt. Der kan være mange ting galt. Man kan prøve at pinge til routeren f.eks..

Start -> Kør -> Skriv CMD (Enter) -> skriv "ping 192.168.1.1" også enter, der må den ikke skrive timeout. den skal give en 4/4 (hvis det altså er dens adresse)

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

TDC homeboxen hedder 192.168.1.1

Er du sikker på du er forbundet til den? det trådløse netværk du skal være forbundet til skal hede TDC-xxxx mit hedder TDC-6750

Hvis du kigger under foden på homeboksen er der et lille klistermærke i bunden at det står der Netværksnavn og Netværksnøgle. dem skal du bruge hvis du ik er forbundet.

Er du forbundet skulle du uden problemer kunne pinge 192.168.1.1

Hvis det ik hjælper kan jeg godt kigge forbi Roskilde på mandag, det skulle ikke tage mange minutter at fikse. Har desværre ikke tid før.

Du kan smide en PM hvis det bliver aktuelt.

 

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften Angrybird - tak fordi du tager dig tid til mit spørgsmål.

Resultatet blev 'timeout'. Pakker sendt: 4 - modt retur 3, tabt 1.

Som jeg forstår meddelelserne jeg har fået i løbet af aftenen, er der 'forbindelse' - og det hele virker med kabel - men der mgl hul den ene vej når det kører trådløst ... (Gir det mening ?)

På et tidspkt kom en meddelelse om en mulig konflikt med Windows firewall kontra noget andetprogrammel (husker det som noget Symantec ...).

Det var deraf jeg udledte (håbede) det måske ikke var så skræmmende - blot man ved hvordan !

Hilsen
Gitte


 

vb

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være dit antivirus/firewall program spærrer for adgangen. Jeg oplevede det for et stykke tid siden, da en ven havde et lignende problem.

Prøv at uninstallere antivirus/firewall programmen, det løste i hvert fald problemet for min ven.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Også tak til dig Michael.
Det er helt som du beskriver. Jeg kan se det trådløse netværk, og connecte til det. Men der mangler lige som at 'blive slået hul'.
Meget venligt tilbud af dig. Det er lidt meget at skulle hertil - måske jeg lige bør høre om en nabo eller anden 'ved noget' ...
Ellers kan det være jeg tager dig på ordet. Jeg må hellere komme i seng - skal op kl. 6.30 - føj

vb

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være så velkommen.

Det kan også være din firewall som folk skriver, som har blokeret for det netværk (firewall'en kan ikke se at det kablede og trådløse er det samme net). Men jeg vil ikke råde dig til bare at afinstallere den uden videre. Er netværket blokeret i firewall'en så kan det også unblockes igen uden problemer.

 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)