Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af virksomhed vs ejendom

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Har brug for lidt hjælp til at forstå forskellen mellem at værdiansætte en virksomhed og en ejendom vhj. DCF-metoden.

Mit spørgsmål går på, om jeg kan gribe en værdiansættelse af en ejendom and på samme måde som værdiansættelse af en virksomhed, hvis jeg bruger DCF-metoden? Eller er der forskelle? Her tænker jeg på, om man fx både bruger resultatopgørelse, balance og pengestrømsopgørelse ved værdiansættelse af ejendom, eller er det kun ved virksomhed?

kan kun finde detaljeret litteratur på værdiansættelse af virksomhed, og meget generelt forklaring på værdiansættelse af ejenodm. Så links eller henvisninger, modtages også gerne :-)

Tusind tak hvig jeg får svar! 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

skal du fastsætte værdien af en ejendom, ja så kommer det jo an på hvilken slags ejendom der er tale om.

Er det et privat hus er det på en måde, er det erhverv ,så skal du vide ,hvad en lejer vil give i leje for bygningen.

Lejen skal der fratrækkes omkostninger ved ejendommen(vedligehold, ejendomsskat, admin m.m)

Der efter kan du ha en ide om værdien, er det en nyere bygning dr kan bruges til mange formål, vil det nok ligge omkring 12-15 års husleje

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Erhvervsejendomme har someregl ikke nogen særlig værdi , da de er lavet til et specielt formål, og det er billigere for en ejer/leje at få noget der passer nøjagtigt til deres behov

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var desværre ikke liige det svar jeg kunne bruge.

Det er investeringsejendomme. 

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

- Og det er værdiansættelse efter DCF-modellen.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.sadolin-albaek.dk/dk/download/91.6324/vaerdiansaettelse_af_fast_ejendom.pdf

her kan du se hvad den skal kunne koste, eller hvad du vil give

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, men den artikel er ikke detaljere nok i forhold til opgørelsen af beregningsgrundlaget.

Mit problem er, at jeg ikke ved om VÆRDIANSÆTTELSE ved DCF-METODEN af en INVESTERIGNSEJENDOM er præcis den samme som ved VÆRDIANSÆTTELSE af en VIRKSOMHED. 

Altså er der forskel i DCF-metoden alt efter om det er værdiansættelse af en investeringsejendom eller en virksomhed? 

Jeg tænker bl.a. at når der refereres til en VIRKSOMHEDS egenkapital, er det så også værdien af investeringsejendommen?

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

En investerings ejendom er normal aldrig mere værd end huslejen plus foretning. Der kan være tilfælde hvor der er en attraktiv grund, hvor efter man vælter ejendommen og opføre en anden.

 

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ninanina. 

Metoden er den samme. Opstil alle (forventede) cashflows og tilbagediskonter. 

Hvis det skal väre mere avanceret risikojustere du for tomgang osv. samt inkludere evt renteskatteskjold. Efterfölgende opstiller du fölsomhedsanalyser for renteudviklingen (NPV af gälden)

dbh,

Krestian

Tilmeldt 17. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian

Det teoretiske fundament er altså det samme uanset om det er værdiansættelse af en virksomhed eller en investeringsejendom?

Når der refereres til egenkapital i teorien (værdiansættelse af virksomhed), er det så det samme som den estimerede værdi af en investeringsejendom?

Der står også der skal opstilles resultatopgørelse, balance og pengestrømsopgørelse. Kan man også det for en investeringsejendom? Altså de får jo lejeindtægter, og må derfor også have en bankkonto osv. Så en investeringsejendom kan altså opfattes som en lille virksomhed for sig selv, inde i et ejendomsselskab (virksomhed)?

Ved opstilling af resultatopgørelse for en virksomhed i henhold til DCF-metoden, så er der jo både afdrag af gæld og udbytter. Det kan jo ikke medtages ved værdiansættelse af en ejendom..?

Hilsen

Ninanina

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)