Køb et Amino Sponsorlink
Hej Martin
Hvis du starter et firma og kun har en enkelt kunde vil det af skat blive betragtet som et ansættelsesforhold og den går ikke.
Du kan ikke få et CVR nummer uden at blive moms-registreret. Hvis du har et firma skal du betale moms af dine indtægter (og trække momsen fra dine udgifter), samt betale skat af overskuddet. Starter du en enkeltmandsvirksomhed (frem for et selskab) bliver du personbeskattet af overskuddet der fungerer som b-indkomst.
Du skal momsregistreres når din forventede _omsætning_ overstiger kr. 50.000 over 12 måneder. Med 20-30 timers arbejde om ugen render du nok hurtigt derop, så jeg ville lade mig momsregistrere fra start.
Du må gerne fakturere et fast beløb for en fast periode, men det kan være svært at prissætte hvis du har et variabelt antal timer pr uge.
Hvorfor skal du passe på med at komme op i top skat?
Kasper GadensgaardinFront media - Hjemmeside- og CMS løsninger
hej Kasper. tak for hurtigt svar. - det er timer om måneden ikke om ugen , men kommer nok op rammer lige over eller lige under 50.000.
er der nogen alternativer til mine 3 forslag der ville være til alles fordel?
mht. topskat, ved jeg ikke lige hvad jeg tænkte. jeg kommer ikke i nærheden af det tror jeg :)
Kasper Gadensgaard: Hvis du starter et firma og kun har en enkelt kunde vil det af skat blive betragtet som et ansættelsesforhold og den går ikke.
Jeg vil ikke tro det er gældende i dette tilfælde, hvor spørgeren har fuldtidsarbejde.