Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af webshop - Dropshipping Koncept

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er hørt før. Man tror man kan nå det hele, men nogen gange må man være realistisk. Nu kommer jeg med den typiske kliché sætning. ”Sælger min webshop da mit nye projekt suger alt mit tid. ”

Webshoppen er født midt i november måned 2011 og er 100 % baseret på dropshipping konceptet. Kender man ikke til konceptet, synes jeg man skulle forsøge og google det, eller læse mere her ” http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-dropshipping.aspx

Produktet hedder sportsprodukter & fodbold souvenirs. Der sælges alt lige fra Fodbold klub Chelsea tandbørster til Barcelona sportstasker.

Målgruppen er primært børn. Den typiske besøgende hedder Forældre som køber ind til deres lille Chelsea fan. Ellers har vi haft besøg af unge som søger en ny sportstaske, fodbold, håndklæde eller et trendy ur.

Økonomisk er webshoppen i vækst. Det var ikke meningen der skulle ske meget før hjemmesiden var helt færdig, men pga SEO+Google er en omsætning begyndt at accelerere siden februar. Webshoppen laver nye omsætningsrekorder hver måned.

Avancen er rimelig taget i betragtning af at konceptet er dropshipping og omkostningerne er minimale. Vi forsøger at holde en standard som hedder >45% avance pr. produkt inklusiv moms.< Men det svinger naturligvis. Nogen produkter er der en lav avance på. Andre produkter er avancen over 100%. Men prisfastlæggelsen styrer man selv.

Markedsføring er kun baseret på SEO og 80% af alt trafik kommer  fra Google. Ellers sponsorer vi en hjemmeside som blogger omkring det nyeste indenfor Champions League fodbold. Alt salg genereret fra bloggen ydes 10 % af omsætning til ejeren som gevinst. Samt laver vi konkurrencer indgang imellem, hvor bloggens besøgende deltager i konkurrencer, hvor man kan vinde produkter vi fører med. Efter en vinder er fundet, sender vi produkter til de heldige vindere.

SEO er det eneste som henter trafikken i dag. Seo udarbejdelsen er udmærket på de fleste produkter. Primært er der lagt vægt på specifikke søgninger. Fx vil vi helst ikke komme på forsiden når folk søger ”sportstaske” men vi vil tekniskvis erobre Google når der bliver søgt mere specifikt som ”Chelsea Sportstaske” ”Chelsea Skoletaske” bare ”Chelsea Taske” er vi på Googles Topliste. På den måde er sandsynligheden for at modtageren finder det nøjagtige eftertragte produkt højere. Anderledes, hvis man erobrere google på mindre relevante ord, er chancen for at modtageren hopper fra 2 sekunder efter modtageren har klikket sig ind på siden langt højere. Det registrerer Google. Og er der mange besøgende som kommer ind på siden og går kort tid efter, vil Google finde siden mindre relevant. Og derfor vil man falde i rank.  
Som tidligere nævnt er vores primære målgruppe Børn. Derfor er der meget vægt på ordet ”børn” eller ”børne” i sammensætning med 3. ord. Fx (Chelsea Børne Ur). 3 ord fordi at (Børne ur) er simpelthen for bredt.
Har man søgt lidt på ordene, kan man sagtens regne ud hvad shoppen hedder, hvis jeg siger det starter med Fan ;) Men nok om det.

Leverandøren yder en super god service med dagligt kontakt. Leverandøren befinder sig i England. Derfor sender man produkter direkte fra England til sine danske kunder. Leveringstiden er naturligvis ikke 1-2 hverdage, men mellem 4-6 hverdage. De tilbyder over 3000 produkter man kan inkludere i sit katalog. Så der er masser og vælge imellem. Leverandør tilbyder også Wholesale. Har man et varelager eller ønsker at starte et, er der perfekte muligheder med leverandøren. Priserne er gode.  Min plan var at importere de mest solgte produkter og dropshippe de andre produkter for at bevare et meget bredt sortiment og på den måde langsomt importere yderligere produkter, end til størstedelen er på fysisk lager. Men denne del er meget mere tidskrævende men avancen er meget bedre og så kan man tilbyde hurtigere levering.

Dropshipping forhandlingsprocessen er meget simpelt. Hver gang du sælger et produkt, skal du informere leverandøren med kundens oplysninger og de tager sig af resten. Man skal ikke betale leverandør hver gang man har et salg. Man betaler et samlet beløb hver uge. Derfor sparer man også tid.

Muligheder for produkt import via CSV eksisterer hos leverandøren. Deres CSV katalog er konstant opdateret. Derudover har leverandøren en XML med lagerstatus som konstant bliver opdateret. Derfor kan man lave en automatisk lager opdateringssystem med udgangspunkt i identiske referencenumre.

Statistikken er udmærket forhold til webshoppen stadig er meget ung. Webshoppen har haft 9240 unikke besøg og har 78 registreret kunder.

Alt i alt er det en webshop med godt potentiale. Har et lækkert catchy Design og navn. Udmærket SEO. Mange investeringsmuligheder og en omsætning i vækst. Minusserne er, at webshoppen ikke er færdigdesignet. Der mangler bl.a. en footer som skal designes.

Min mindstepris er 25.000 kr. Det synes jeg er mere end fair for alt det arbejde der lagt i. Med i prisen inkludere domain, webhotel med alt indhold + et klippekort med 5 klip tilbage, hvor man gratis kan få udarbejdet designes til webshoppens banner eller slider i samarbejde med grafisk designer.

Skiv til mig hvis der er interesse og jeg kan komme med yderligere information. Og jeg modtager gerne kritik : )

Beklager for eventuelle skrivefejl og vil sige at jeg ikke er nødvendigvis Chelsea fan, vi har bare generelt taget meget udgangspunkt i Chelsea fordi vores webshopdesign har en god grafisk balance med Chelseas blå thema. : ) 

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Interessant. ( måske ) Big Smile

Kunne meget godt tænke mig at se hjemmesiden, hvis muligt :)

Mvh
Martin

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Google: "Chelsea børneur" og tryk på første link :) 

Hvis du allerede driver et varelager og kan overskue drive flere webshops over samme lager, har du allerede gode mulighed for køre wholesale på bestemte produkter ved siden af dropshipping : )

 

 

 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Fra  Ayrot Designs Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dolce

Jeg er interesseret i, at købe webshoppen. Jeg har den fornødne kapital, men inden jeg afgiver et bud kan du så ikke sende mig de seneste regnskaber for virksomheden?

- Abdalla

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Abdalla

Send lige en PM med din mail, så får du lige shoppens statistik :)

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 72
Fra  Ayrot Designs Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dolce

Den siger, at du ikke tillader, at jeg sender dig private beskeder.

Min mail er a.ayrot@gmail.com

- Abdalla

Fra Danmark
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også interesseret. Kan du sende lidt stats på omæstning m.v. til kschroder(at)gmail.com?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Det må jeg lige undersøge. 

Har sendt e-mail med vedhæftet info.  

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skulle PM gerne virke.

Og bemærk at de stats er eksklusivt moms

 

Fra Suldrup
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er siden solgt, hvis ikke er du velkommen til at sende mig link til sitet samt statistik og omsætning;)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)