Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pølsevogn - Hvordan kommer jeg igang?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Amino!

Jeg har en idé - en god én af slagsen syntes jeg selv, og jeg vil meget gerne have jeres feedback på både den og svar på hvordan jeg går til det.

Jeg drømmer om at lave sandwiches =D Ikke noget stort a la Macdonalds eller sådan, men en ganske almindelig lille stadehandel på gaden ( gerne i en pølsevogn indrettet til produktet ) og så ellers bare give den gas med at lange god smag over disken.

Men, what to do?

Først og fremmest, jeg er pensioneret ( førtids ) og jeg har ikke en rød reje - financiering med det udgangspunkt?

Næst, regler, tilladelser, forbehold og to do's - Alt hvad du ved og vil dele vil være fedt at høre - Skal have fat i kommunen omkring info, men.. vil gerne have en bare nogenlunde idé om hvorvidt det her projekt er realistisk inden.

Care to share? =)

Simon

[Edit] Har nu fundet dette link ( i forbindelse med kontakt med kommunen )

 http://www.kk.dk/Erhverv/TilladelserOgBevillinger/VejeOgPladser/gadesalg/Fortrinsberettigelse.aspx 

Men jeg mangler stadig alt det grundlæggende: Hvilke kurser, hvilke regler, hvilken økonomi.

Where do I start?

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Fra Valby
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bor du i København skal du have en tilladelse af kommunen. Man tilgodeser ofte førtidspensionister men der er så vidt jeg ved en lang venteliste. Hvis du vil give køb på at være selvstændig kan du evt. kontakte døp den økologiske pølsevogn ved rundetårn, han har af og til brug for nogle ekstra hænder. www.døp.dk (hvis altså du bor i Kbh).

Derudover skal du have et hygiejne kursus. Og så er der lige det med financieringen der kan jeg ikke give andet råd end at ringe til banken med en plan.

God fornøjelse, håber det bliver til virkelighed

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

LeChatNoir:
Først og fremmest, jeg er pensioneret ( førtids )

Hvis du har fået førtidspension er det vel fordi du ikke er arbejdsdygtig, hvordan kan det så være du mener du kan drive en pølsevogn ??

 

 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

når du har fundet et sted skal du jo bruge en vogn, skal den være transportabel eller stå fast.

du kan jo spørge ved pavellion fabrikken i Egtved, de leje en del ud, og har bygget en del til Danish Crown

Du skal også bruge en leverandør, Danish Crown er måske ikke de billigste, men de kan hjælpe dig med maskiner(leje) 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:
Hvis du har fået førtidspension er det vel fordi du ikke er arbejdsdygtig, hvordan kan det så være du mener du kan drive en pølsevogn ??

Hvorfor stille spørgsmålstegn ved det? Hvis han mener at have overskud til at komme ud af førtidspensionen eller lave en kombination, bør du så ikke bakke op om dette?

Min bedste ven er i dag selvstændig og driver en succesfuld virksomhed. Engang var han også på førtidspension, men valgte at springe ud i livet som selvstændig.

Det er for sejt, så trådstarter.... så længe du gør det kontrolleret evt. ved at sætte din pension på "passiv", så skal du bare kaste du ud i det.

Fra Kbh, Amager.
Tilmeldt 17. Dec 11
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle!

Tak for svar først og fremmest, og til boysen, tusind tak for backup =)

Ravn - Jeg blev pensioneret i 2000 grundet en sindslidelse, men både tiden og bedre medicin har givet mere overskud - Jeg er klar, ihvertfald i mindre udstrækning, så.. der har du svaret på dét =)

Mht. selve projektet - hygiene kursus, tak, det er på "to do listen" men.. hvad med alt det andet? jeg har aldrig så meget som SET et regnskab, og SKAT er sgu nok ikke videre begejstrede for dét som undskyldning lol - så.. hvad vil I foreslå? Iværksætter kurser? eller er der bøger der forklarer det samme?

Er rimeligt meget på, og.. har reelt ikke bedre at lave, så.. kan det lade sig gøre, så er jeg på det her projekt, men, hvad med herfra -> hvor det er klart? Findes der lister i en slags "A-Z Sådan gør du" lister eller andet i samme dur? 

Al hjælp er kærkommen :)

Simon

Before enlightenment, chop wood, carry water - After enlightenment, chop wood, carry water.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:
Min bedste ven er i dag selvstændig og driver en succesfuld virksomhed. Engang var han også på førtidspension, men valgte at springe ud i livet som selvstændig.

Det er for sejt, så trådstarter.... så længe du gør det kontrolleret evt. ved at sætte din pension på "passiv", så skal du bare kaste du ud i det

 

Hvis man bare fra den ene dag til den anden kan springe ud som selvstænding - så må der sgu være noget galt med det grundlag pensionen er givet på!

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

Boysen:
Min bedste ven er i dag selvstændig og driver en succesfuld virksomhed. Engang var han også på førtidspension, men valgte at springe ud i livet som selvstændig.

Det er for sejt, så trådstarter.... så længe du gør det kontrolleret evt. ved at sætte din pension på "passiv", så skal du bare kaste du ud i det

 

Hvis man bare fra den ene dag til den anden kan springe ud som selvstænding - så må der sgu være noget galt med det grundlag pensionen er givet på!

 

Tag det roligt Mengele, vi kan ikke alle være ens.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Tag det roligt Mengele, vi kan ikke alle være ens.

Hvor er du da barnlig at høre på !

 

 

 

 

Tilmeldt 18. Dec 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon

Hermed lidt hjælp til dig.

Jeg har en ejendom i Valby hvor vi lejer ud til en isbutik. Her har vi gjort klar til en stadsplads til en pølsevogn/sandwichbar hvor der vil være 12 udendørsplader.

Ligeledes kan vi hjælp med kontakt til firma som udlejer pølsevoge.

Jeg har lige lavet et egenkontrolprogram til en anden pølsevogn, så det kan vi også hjælpe dig med.

Hvis du ønsker en offenligt stadeplads skal du kontakte kommunen. De private er andeledes.

Du skal have et hygiejnebevis. dette kan tages over nette på få dage. Det koster ca. 600 kr.

Man har 2 måneder til st tage beviset når man starter, men jeg råder dig til at tage det før.

Jeg kender en som lejer en pølsevogn, det koster ca. 5000 kr om månedet, hertil kommer stadeplads

 Man skal købe råvarenre hos dem, men det er ikke dyrer end andre steder.

De kommer og ordner alle maskiner hvis de går i stykker.

 

Du er velkommen til at kontakte mig på mail vigerselvvej67@yahoo.dk

hvis du har brug for yderligere hjælp.

Hilsen

john

 

 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)