Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedre konvertering på min shop! Kan du hjælpe? Vind Rødvin!

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino ven.

Jeg har en webshop med salg af maling, men jeg syntes bare konverteringsprocenten er alt for lille på den.

Jeg taber ca. 48% inde i kurven, efter de har lagt varer i kurven, forsvinder de igen....HVORFOR?

Er der noget galt med brugervenligheden på shoppen generelt?

Jeg ville blive rigtig glad, for en masse gode forslag og indput, både gode som dårlige kommentarer om min side. Alt har interesse, da jeg meget gerne vil gøre min side, mere brugervenlig og overskuelig for mine kunder.

Hvis du vil lave et købsforløb med betaling med dankort, kan jeg sagtens slette betalingen, hvis bare du lige skriver i kommentarfeltet, at det er en "Amino test"

På forhånd mange tak Yes

P.S. Jeg sender en flaske go Rødvin, til den som kommer med det bedste forslag, som kan løfte konverteringen markant, på min side!

Dbh

Michael Haahr

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Michael

Mange (inkl. mig selv) bruger indkøbskurven som "huskeseddel". Er det alle der forsvinder fra den samme side? Eller er de 48 % fordelt på ..../indkøbskurv, ..../adresse og betalingsvinduet?

Har lige lavet et testkøb på din side og alt virker ok. Jeg mødte ikke noget der specifikt afskrækkede mig fra at handle hos dig. Faktisk tværtimod - siden virker meget troværdig. Alligevel var der naturligvis et par småting jeg lagde mærke til...

.../indkøbskurv. Det tog forholdsvis længe fra jeg klikkede "Læg i kurv" til varen rent faktisk VAR i kurven. Grundet min utålmodige natur klikker jeg selvfølgelig igen og har nu 2 af det samme produkt i kurven. Det opdager jeg så først i skærmbilledet med indkøbskurven, men her er det desværre ikke muligt at redigere i antal - kun at slette. Det er lidt uheldigt.

.../adresse. Siden er lidt tom. Jeg kunne godt have brugt en ordreoversigt hvor fragten figurerer (i tilfælde af at jeg havde glemt eller overset fragtudgifterne i forrige skærmbillede. Derudover gerne et par kortlogoer - ellers sidder jeg og kommer i tvivl om jeg overhovedet kan betale med Dankort, når jeg kommer til næste step.

Den største hurdle jeg stødte på var denne:
"Varerne må stilles uden kvittering - læs mere". Jeg ville kalde det Flexlevering i stedet. Det lyder mere attraktivt:-) Jeg øjner som kunde straks en mulighed for billigere levering og klikker på linket. Der åbnes en KÆMPE side med handelsbetingelser som jeg tygger mig igennem, indtil jeg helt i bunden finder forklaringen på "Varerne må stilles uden kvittering". Til min skuffelse får jeg intet ud af det som kunde. Faktisk stiller jeg bare mig selv dårligere ved at sætte kryds her. Nu har jeg så brugt flere minutter på at læse i stedet for at indtaste mine kortoplysninger. Hov, nu kalder børnene, så jeg får ikke fuldført bestillingen. You get the point?

Nyhedsbrev var vinget af på forhånd... 

 

 

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Haahr:
Er der noget galt med brugervenligheden på shoppen generelt?

Det virker umiddelbart meget brugervenligt og ligefrem.

Mit bud er at mange 'privat' kunder blokerer når de læser at varen leveres med danske fragtmænd.

Som ny kunde vil jeg straks tænke 'det giver en masse bøvl hvis jeg ikke er hjemme'

giv evt. kunden andre leveringsmuligheder eller skriv hvordan man skal forholde sig hvis man ikke er hjemme til at modtagere varerne.

mvh

Lars Kristensen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 09
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

PS. Jeg kunne rent faktisk godt bruge  den dåse bordolie jeg bestilte, men 69,- i fragt er vist lige at presse citronen. Det kan helt sikkert også få folk til at springe fra!

Bobles tumledyr og meget andet lærende legetøj

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Vil foreslå dig at hoste op med kontanter fremfor rødvin, hvis du virkelig vil ha' gang i salget. Ingen dygtig specialist der kan superoptimere dit site vil lade sig nøjes med rødvin. Husker i tidernes morgen en fyr som ville være selvstændig konsulent, som ville have mine råd for rødvin, men vi blev enige om 3500 kr. i stedet - det var da jeg studerede. Det tager mange timer selv for en dygtig fyr at give dig et boost i salget langt mere værd end end flaske rødvin til 100 kr. og et tak for mersalget på 100k om året. Den klassiske iværksætter tror andre er lykkelige for at få lov til at nikke den en skalle og det at få lov til at arbejde for ham er ligeså godt som løn - sådan forholder det sig ikke set fra de dygtiges vinkel - måske for studerende og meget unge mennesker der gerne vil øve sig. Den billigste løsning kan være den dyreste i længden. Og omvendt - hvis man fx ser på makeup-branchens kgpriser og løfter, men uden garanti for resultater ;)

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er det inde i kurven (eventuelt på et af trinene) eller når de har lagt noget i kurven?

Hvis det er efter de har lagt i kurven, så prøv at få mere fokus på "Til kassen" 

Eventuelt kan du prøve at splittest og sende dem direkte til kurven efter de har tilføjet.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe:

Hej Michael

Mange (inkl. mig selv) bruger indkøbskurven som "huskeseddel". Er det alle der forsvinder fra den samme side? Eller er de 48 % fordelt på ..../indkøbskurv, ..../adresse og betalingsvinduet?

Har lige lavet et testkøb på din side og alt virker ok. Jeg mødte ikke noget der specifikt afskrækkede mig fra at handle hos dig. Faktisk tværtimod - siden virker meget troværdig. Alligevel var der naturligvis et par småting jeg lagde mærke til...

.../indkøbskurv. Det tog forholdsvis længe fra jeg klikkede "Læg i kurv" til varen rent faktisk VAR i kurven. Grundet min utålmodige natur klikker jeg selvfølgelig igen og har nu 2 af det samme produkt i kurven. Det opdager jeg så først i skærmbilledet med indkøbskurven, men her er det desværre ikke muligt at redigere i antal - kun at slette. Det er lidt uheldigt.

.../adresse. Siden er lidt tom. Jeg kunne godt have brugt en ordreoversigt hvor fragten figurerer (i tilfælde af at jeg havde glemt eller overset fragtudgifterne i forrige skærmbillede. Derudover gerne et par kortlogoer - ellers sidder jeg og kommer i tvivl om jeg overhovedet kan betale med Dankort, når jeg kommer til næste step.

Den største hurdle jeg stødte på var denne:
"Varerne må stilles uden kvittering - læs mere". Jeg ville kalde det Flexlevering i stedet. Det lyder mere attraktivt:-) Jeg øjner som kunde straks en mulighed for billigere levering og klikker på linket. Der åbnes en KÆMPE side med handelsbetingelser som jeg tygger mig igennem, indtil jeg helt i bunden finder forklaringen på "Varerne må stilles uden kvittering". Til min skuffelse får jeg intet ud af det som kunde. Faktisk stiller jeg bare mig selv dårligere ved at sætte kryds her. Nu har jeg så brugt flere minutter på at læse i stedet for at indtaste mine kortoplysninger. Hov, nu kalder børnene, så jeg får ikke fuldført bestillingen. You get the point?

Nyhedsbrev var vinget af på forhånd... 

 

Hej Dorthe.

Tusind tak for din tid og dit gode svar og forslag Yes

Jeg kan desværre ikke tracke hele min kurv, men kun de to første trin Sad så jeg ved ikke præcist, hvilket trin, folk hopper af på, men jeg tror du har en go pointe mht. "Må stilles uden kvittering" som lander i handelsbetingelserne. Det kan jeg godt se er ret dumt! Yes

Det med at man ikke kan rette varerne op og ned, er faktisk noget Hr. Vadskær (optimerings guru) har sagt jeg skulle gøre. Men jeg var også lidt skeptisk ved det, men det skulle jo prøves. Det retter jeg tilbage igen, og ser resultatet! Yes

Jeg vil overveje at ændre navnet på "Må stilles uden kvittering" til "Flexlevering"

Igen... Tusind tak for din tid! Jeg har slettet din ordre og betaling på min shop! Wink

Dbh

Michael Haahr

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Kristensen:

Det virker umiddelbart meget brugervenligt og ligefrem.

Mit bud er at mange 'privat' kunder blokerer når de læser at varen leveres med danske fragtmænd.

Som ny kunde vil jeg straks tænke 'det giver en masse bøvl hvis jeg ikke er hjemme'

giv evt. kunden andre leveringsmuligheder eller skriv hvordan man skal forholde sig hvis man ikke er hjemme til at modtagere varerne.

mvh

Lars Kristensen

Hej Lars.

Mange tak for din tid og forslag.

Mine varer bliver leveret direkte ud fra min leverandør, Beck & Jørgensen, og der er ikke mulighed for andre leveringsmuligheder hos dem, desværre. Så jeg "hænger" på Danske Fragtmænd.

Hvor har du læst at varerne bliver leveret med DF, og hvor syntes du, jeg skal oplyse kunderne om hvad de kan gøre, hvis de ikke er hjemme, når han kommer?

Dbh

Michael Haahr

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

kaffedrikker:
Vil foreslå dig at hoste op med kontanter fremfor rødvin, hvis du virkelig vil ha' gang i salget. Ingen dygtig specialist der kan superoptimere dit site vil lade sig nøjes med rødvin. Husker i tidernes morgen en fyr som ville være selvstændig konsulent, som ville have mine råd for rødvin, men vi blev enige om 3500 kr. i stedet - det var da jeg studerede. Det tager mange timer selv for en dygtig fyr at give dig et boost i salget langt mere værd end end flaske rødvin til 100 kr. og et tak for mersalget på 100k om året. Den klassiske iværksætter tror andre er lykkelige for at få lov til at nikke den en skalle og det at få lov til at arbejde for ham er ligeså godt som løn - sådan forholder det sig ikke set fra de dygtiges vinkel - måske for studerende og meget unge mennesker der gerne vil øve sig. Den billigste løsning kan være den dyreste i længden. Og omvendt - hvis man fx ser på makeup-branchens kgpriser og løfter, men uden garanti for resultater ;)

Hej Kaffedrikker.

Tak for dit indput.

Jeg er ikke helt enig med dig, og det er de helt store optimerings guruer samt Martin Thorborg heller ikke!

De nævner faktisk, at det kan være en rigtig god idé, at tilbyde en kop gratis kaffe på en café, for 5min. af folks tid, til at kigge din hjemmeside igennem, og se efter hvor de snubler over fejl og mangler, lige som jeg prøver at opnå herinde, for en flaske god rødvin.

Jeg vil hellere have 4 svar fra folk som gør det for interessens skyld, end én enkelt, som gør det for pengenes skyld!

8 øjne på shoppen er bedre end kun 2 Wink

Dbh

Michael Haahr

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1017
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Dorthe:
PS. Jeg kunne rent faktisk godt bruge  den dåse bordolie jeg bestilte, men 69,- i fragt er vist lige at presse citronen. Det kan helt sikkert også få folk til at springe fra!

Hej Dorthe.

Tak for indputtet.

Jeg sender faktisk tit de små bøtter maling, som denne bordpladeolie, med postvæsnet. Det koster så 82kr. hvor kunden giver 69kr. Jeg betaler resten.

Sender jeg den med Danske Fragtmænd, koster det ca. 180kr. + 50kr. i gebyr, fordi det er til en privat adresse = 230kr. i fragt.

GLS koster også ca. 81kr.

Hvordan kan jeg sende mine varer billigere end 69kr.? Har du forslag tager jeg gerne imod!

Måske derfor jeg har så mange kunder på sjælland og Kbh, fordi de ved, hvad det koster at transportere sig frem og tilbage.

Hvis jeg skulle levere alle mine varer gratis, skulle jeg jo ligge de 69kr. oveni varens pris, og så bliver pensler og små bøtter maling, alt for dyre.

Dbh

Michael Haahr

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)