Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber jeg har sat det ind, under det rigtige emne. Jeg ville lige starte med at fortælle lidt om hvad min virksomhed laver osv. Jeg arbejder med nogle hjemmesider, den ene er en social hjemmeside som facebook, den anden er en nyhedsside, med en masse artikler og et slags leksikon.
Jeg arbejder fra min lejlighed.

1: Jeg snakkede med skat for et par år siden (da multimediaskatten var der), der forstod jeg at man kunne trække alt fra som internet, mobil plus abonnement, tv (da jeg kan bruge det til mine nyhedsartikler), pc, kan man stadig det, om hvordan er reglerne hvis man gerne ville benytte nogle af tingene også privat?

2: Jeg er amatør programmør, men ville gerne starte på datamatiker uddannelsen, kan jeg trække bøger, transport og andre udgifter der måtte være fra? Det er jo en relevant uddannelse for mig, da jeg blot er for at lære nogle nogle nye ting, og have papir på uddannelsen.

3: Hvis jeg får su på uddannelsen, kan jeg så gøre så overskuddet fra min virksomhed, der betaler jeg topskat, så jeg i sidste ende ikke får et skatte smæk?

4: Nu når jeg arbejder hjemmefra, ville jeg så kunne trække noget af huslejen fra, det mener jeg hørte hos skattecenteret at en mand spurgte om, men at man godt kunne dengang i 2010, men under særlige regler.

5: Hvis jeg nu tjener penge uden at skulle betale moms af dem, ville det så være nemmest at lave to forskellige kontonr. en til alm indtjening med moms, og en anden med indtjening uden moms?

6: Nu ved jeg godt det ikke er til at svare på, men hvis jeg ønsker en revisor, til hjælp med at tjekke mit regnskab igennem, og få ham/hende til at sende alle oplysningerne til skat, hvad ville i skyde på det ville koste mig om året?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen

Chris

Tilmeldt 1. Jul 08
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris

Du kommer nok ikke uden om at ringe til SKAT igen, så du kan få svar på dine spørgsmål.

Samtidig er det kun den enkelte revisor, der kan give dig svar på spørgsmål 6.

Det kan godt betale sig at gøre tingene efter reglerne. -Så fat i knoglen, så du kan bruge dine energier på din virksomhed med ro i sindet.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)