Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO. Ordvalg til Pagetitle og Description tag

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit Første indlæg og vil lige tak for at nogen har gjort det muligt, at man hjælpe hinanden på kryds og tværs, det er jo guld værd ;)

Er startet op på at studere SEO, til min hjemmeside. Er godt i gang men er lidt i tvivl omkring ??

1. Skal pagetitle når man optimere med ca 66 tegn, absolut indeholde samme tekst som fra den side man optimerer, eller kan man trylle med ord, som ikke indgår på den side man optimere. Jeg ville tro det første, men omvendt støder jeg tit på hjemmesider, som faktisk har en pagetitle som når man går ind på siden, viser nået andet ?

2. Samme med Description tag. Igen!  er det bedst at tage teksten fra siden man optimerer, eller går det galt hvis man bruger et par enkelte ord som ikke findes på siden.

3. Keywords tag. Som jeg har læst det, er det ikke så vigtigt mere,men igen hvis de nu er, kan man så tillade at bruge søgeord i den, som er relevante for hjemmesiden, men med ordvalg som ikke indgår på siden..

På forhånd tak..

Henrik Hessner Andersen
Sønderborgferiebolig.dk



Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp-til-Selvhjælp:

Mit Første indlæg og vil lige tak for at nogen har gjort det muligt, at man hjælpe hinanden på kryds og tværs, det er jo guld værd ;)

Er startet op på at studere SEO, til min hjemmeside. Er godt i gang men er lidt i tvivl omkring ??

1. Skal pagetitle når man optimere med ca 66 tegn, absolut indeholde samme tekst som fra den side man optimerer, eller kan man trylle med ord, som ikke indgår på den side man optimere. Jeg ville tro det første, men omvendt støder jeg tit på hjemmesider, som faktisk har en pagetitle som når man går ind på siden, viser nået andet ?

Hold dig til 60 tegn - og husk at korte titletags i nogle tilfælde er bedre end lange (kig på dine konkurrenter og skil dig ud)! Dit titletag skal afspejle indholdet på din side - det er formålet med det, men det skal helst ikke være en direkte kopi af tekst fra din side (f.eks. din h1). Sørg for at dine titletags er unikke, relevante og velskrevne - det virker både i forhold til brugere og søgemaskiner. Google er i øvrigt på det seneste begyndt rette titletags, der ikke afspejler sidens indhold, hvilket meget godt illustrerer min pointe...

Hjælp-til-Selvhjælp:

2. Samme med Description tag. Igen!  er det bedst at tage teksten fra siden man optimerer, eller går det galt hvis man bruger et par enkelte ord som ikke findes på siden.

Du skal for guds skyld ikke genbruge tekst fra siden i din meta-description - igen: unik, relevant og velskreven tekst, der afspejler sidens indhold. Og husk at danske specialtegn (æøå) kan fylde mere i meta-descr. (fordi de kan læses som å, ø og æ af søgemaskiner) og at de normale 160 anslag bør derfor reduceres til omkring 150, hvis du anvender specialtegn (hvilket du gør, hvis du skriver gode meta-descriptions på dansk!).

Hjælp-til-Selvhjælp:

3. Keywords tag. Som jeg har læst det, er det ikke så vigtigt mere,men igen hvis de nu er, kan man så tillade at bruge søgeord i den, som er relevante for hjemmesiden, men med ordvalg som ikke indgår på siden..

Brug ikke tid på dem. Hvis du absolut vil, så brug 3-5 (hverken flere eller færre) og sørg for at det er ord, der findes på din side.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper....

Tak for dit svar og tid.... :)

Glimrende...

Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 55
Fra  Sønderborgferiebolig.dk Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle tiders tak :)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:
Hold dig til 60 tegn

Hvorfor?

JesperG:
Du skal for guds skyld ikke genbruge tekst fra siden i din meta-description

Hvorfor ikke?

 

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Nicolaj Thomasen:

JesperG:
Hold dig til 60 tegn

Hvorfor?

JesperG:
Du skal for guds skyld ikke genbruge tekst fra siden i din meta-description

Hvorfor ikke?

 

Den er jeg også nysgerrig efter at høre mere om?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:

Nicolaj Thomasen:

JesperG:
Hold dig til 60 tegn

Hvorfor?

JesperG:
Du skal for guds skyld ikke genbruge tekst fra siden i din meta-description

Hvorfor ikke?

 

Den er jeg også nysgerrig efter at høre mere om?

Jeg tror måske det han mener er at man ikke bare skal kopiere de første xxx tegn fra sidens indhold. det er jo en nem løsning på at udfylde metadescription pr automatik. selvfølgelig skal man genbruge tekst fra indholdet, da man jo så ellers ikke rammer det siden handler om og som man i indholdet gerne vil have besøgende på.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Thomas Rosenstand:

Nicolaj Thomasen:

JesperG:
Du skal for guds skyld ikke genbruge tekst fra siden i din meta-description

Hvorfor ikke?

Den er jeg også nysgerrig efter at høre mere om?

Jeg tror måske det han mener er at man ikke bare skal kopiere de første xxx tegn fra sidens indhold. det er jo en nem løsning på at udfylde metadescription pr automatik. selvfølgelig skal man genbruge tekst fra indholdet, da man jo så ellers ikke rammer det siden handler om og som man i indholdet gerne vil have besøgende på.

MVH Kim

Ja, det var netop det jeg mente.

Nicolaj Thomasen:

JesperG:
Hold dig til 60 tegn

Hvorfor?

Fordi du så - næsten - er sikker på, at google viser alt hvad du har skrevet i dit titletag.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for opklaring. Men den med 60 tegn forstår jeg ikke. Google viser konsekvent sidetitler, der er på op til 70 anslag. Ikke at de så dermed skal være så lange - men de KAN være det ;-)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)