Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Shit - mistet alle gode placeringer på google overnight -

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Sørensen:
Du kan vel ikke benægte, at google med denne opdatering har prøvet at fokusere endnu mere på at kvalitetssider skal have bedre ranking? 

Nu ved jeg ikke hvordan man objektivt skal måle om Google fokuserer mere på kvalitet end tidligere.

Google har fra starten haft et mål med sine søgninger og det er at præsentere de bedste resultater. Så jeg er ikke sikker på Google fokuserer mere på kvalitet end tidligere, de har altid fokuseret 100 % på kvalitet. Der er forskel på hvor godt det er lykkes, men fokus er det samme som hidtil.

Hvis du læser tidligere udtalelser fra Google er det ca det samme som den udtalelse du linker til, nemlig at der fokuseres på kvalitet. Så nej jeg mener faktisk ikke Google fokuserer endnu mere på kvalitet, jeg mener de fokuserer 100 % på kvalitet og har gjort det i mange år, som sagt er forskellen bare hvor godt det lykkes.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christopher Roelann:

Jesper Sølund:

Google er nu meget sjove til tider. 

Min mobilt bredbånd side som satser på forholdsvis kvalitetsindhold, og har mange stærke links (også fra teleselskaber), den er fuldstændig rundbarberet af Google. Imens en random side jeg har liggende: billig bredbånd, som ingen backlinks har, ingen værdi giver, og som aldrig er blevet opdateret. Den er stormet frem og ranker nu super på nogle vigtige søgeord. 

Jeg håber da begge vores sider komme op på vores placeringer igen... Men det tror jeg nu også de gør. Har svinget op og ned på SERP i den branche i lang tid.

Hehe, tja det er sjældent jeg hepper på en konkurrent, men ja, håber begge sider normaliserer sig igen :-) Jeg har bare svært ved at se en rød tråd i hvad som er positivt ramt, og hvad som er negativt ramt. Har nogle ideer, og har tygget på nogle ændringer, men giver det lige en uge før jeg går amok :-)

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Thomas Sørensen:
Du kan vel ikke benægte, at google med denne opdatering har prøvet at fokusere endnu mere på at kvalitetssider skal have bedre ranking? 

Nu ved jeg ikke hvordan man objektivt skal måle om Google fokuserer mere på kvalitet end tidligere.

Google har fra starten haft et mål med sine søgninger og det er at præsentere de bedste resultater. Så jeg er ikke sikker på Google fokuserer mere på kvalitet end tidligere, de har altid fokuseret 100 % på kvalitet. Der er forskel på hvor godt det er lykkes, men fokus er det samme som hidtil.

Hvis du læser tidligere udtalelser fra Google er det ca det samme som den udtalelse du linker til, nemlig at der fokuseres på kvalitet. Så nej jeg mener faktisk ikke Google fokuserer endnu mere på kvalitet, jeg mener de fokuserer 100 % på kvalitet og har gjort det i mange år, som sagt er forskellen bare hvor godt det lykkes.

Det er altid svært at måle kvalitet. Det er endnu sværere at måle intentioner :)

Så lad os holde os til om det er blevet bedre eller værre. At blive af med keywordstuffing og linkexchange synes jeg entydigt er godt. Jeg synes, at der er mange flere ting de bør vægte højere, men jeg synes, at google er på rette vej.

Fra Aalborg Sø.
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 97
Fra  JS Udlejning Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har ikke oplevet en negativ effekt på opdatering, men dog en mystisk en af slagsen...

Har en side som normalt har omkring 350 hits om dagen, i mandags havde den over 5k, tirsdag 2400 hits, onsdag knap 600.
Men ingen ændringer på placeringer på søgesord, så tror ikke helt Google har styr på det hele... ;-)

Men håber de for rettet det hele til så man kan få en normal hverdag igen, det andet er ikke godt for blodtrykket.!! :-D

Bmi beregner
Webiq.dk - Pagerank Checker

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Så fik opdateringen et navn - "Penguin". Yderligere information kan findes i webmaster Tools. Her kan man også udfylde en form, hvis man mener, at man er blevet ramt uberettiget.

Spændende...

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lyhne:

Så fik opdateringen et navn - "Penguin". Yderligere information kan findes i webmaster Tools. Her kan man også udfylde en form, hvis man mener, at man er blevet ramt uberettiget.

Spændende...

Du kan skrive til Google hvad du mener om Penguin, men du får ikke noget ud af at udfylde en reconsideration request da Penguin er en generel algoritmisk ændring. Google har ikke planer om at lave manuelle undtagelser.

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige finde hoved og hale i hvad der er rigtig og forkert at gøre i fremtiden nu, hvilken måde er nu bedst at lave links til ens sider på efter det her, eller skal vi over hovet selv lave ret mange links selv i fremtiden, er der nogle bud på det ?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 07:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Bruno Høiberg:

Jeg kan ikke lige finde hoved og hale i hvad der er rigtig og forkert at gøre i fremtiden nu, hvilken måde er nu bedst at lave links til ens sider på efter det her, eller skal vi over hovet selv lave ret mange links selv i fremtiden, er der nogle bud på det ?

Et overordnet råd herfra er VARIATION!.Hvis ikke du helt kan overskue alle de informationer der fyger rundt, så bare husk en ting, nemlig variation.

Du kan sagtens selv lave links til din side, men husk for guds skyld at variere dine anchortekster, variere dine tekster og variere dine typer af links.

Og husk også at fordi Google har lavet en algoritmisk ændring der betyder store ændringer i SERPS, så betyder det altså ikke de er blevet bedre til at skelne skidt fra kanel. Indtil der er lavet grundige undersøgelser kan vi blot konstatere der er sket ændringer, men vi kan ikke sige noget om hvorvidt Google leverer bedre søgeresultater.

Husk at Google spiller på mange strenge. En af dem er scare tactics. Der er helt sikkert nogle af de sites der er ramt som har gjort noget uhensigtsmæssigt, men der er også en masse der er ramt som måske ikke har gjort noget forkert, men bare ikke ranker på samme måde som tidligere. Det gør at der kommer en masse spekulationer, og webmastere overalt går i gang med at prøve at gøre skaden god igen og fjerne deres dårlige links og skære deres dårlige indhold fra.

Alt dette gøres fordi folk spekulerer i hvad Google har gang i, men ikke nødvendigvis på baggrund af andet end spekulationer. Google får dog det ud af det at de får fjernet en masse spam og tyndt indhold og det er sådan set fint nok. Men arbejder man med SEO til daglig eller lever man af sine placeringer skal man altså lige slå koldt vand i blodet, og huske på at Google har lavet disse små lege mange gange før, og at ændringer i SERPS ikke nødvendigvis betyder man har gjort noget forkert, bare at noget vægtes lidt anderledes. Derefter må man jo findes ud af hvad der vægtes anderledes og rette lidt til.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Lyhne:

Så fik opdateringen et navn - "Penguin". Yderligere information kan findes i webmaster Tools. Her kan man også udfylde en form, hvis man mener, at man er blevet ramt uberettiget.

Spændende...

Jeg tror nu hellere ikke det ændrer noget, men hvor kan man læse om det i webmasters tools?

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den eneste side, som jeg bruger tid på lige nu, er gået kraftigt frem. Luksusopdatering!

Side 6 ud af 8 (72 indlæg)