Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Excel: cut/paste del af en celle

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden jeg manuelt begynder at flytte tekst fra en celle til en anden, vil jeg hører om det mon er muligt at lave en formel for jobbet.

Jeg har en kolonne E, hvori der ligger en masse tekst. Fra denne kolonne vil jeg gerne have flyttet en del af teksten, nemlig fra toppen og indtil denne tekst starter: <strong>Beskrivelse:</strong><br />

denne tekst skal jeg så have flyttet over i kolonne M

Spørgsmålet er om det er muligt at lave en formel i kolonne M, der flytter teksten over. Jeg har omkring 700 rækker, så det ville sparer mig en del tid.

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prøv at gå ind under data: Tekst til kolonner - der kan du opdele cellerne. husk, at du skal have ledige celler ved siden af - indsæt en tom kolonne efter E (ny kolonne F), få opdelt din kolonne E, og flyt derefter den nye kolonne F, derhen, hvor du gerne vil have den. Håber det giver mening? Smile

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen,

Jeg mener du kan benytte formlen =VENSTRE eller =HØJRE for at afgrænse det du ønsker at afgrænse og kopiere til en anden celle.

Mvh.

E

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for Jeres ideer!.

@Kirsten, problemet er lidt at det er en langt html kode der er i kolonnen, og det er desværre ikke lykkes mig at bruge den funktion.

@Ejvind jeg har lige kikket nærmere, men det ud til, at man skal have en fast værdi (antal tegn), til enten højre eller venstre. Det har jeg desværre ikke, og jeg bliver nød til at "skærer" et specifik sted i indholdet.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen

Du kan evt. erstatte hele din 'delestreng' (dvs <..>...<....>) med fx semikolon (;) eller en anden karakter, der slet ikke bruges i kolonnen, så kan du bruge 'tekst til kolonner'-funktionen efterfølgende.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt supplerende: Brug søg-og-erstat-funktionen og sæt din html-kode ind som det der skal erstattes. Det skal kunne lade sig gøre Smile

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Det vil jeg prøve at teste af, tak for det!

Fra Hillerød
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 149
Fra  Heldigselv - Lifewave Latterkursus Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen,

Kirsten har ret.

Det nemmeste er at erstatte Beskrivelse med ;Beskrivelse,

og så eksportere det hele som .csv fil.

Når du så henter den ind i excel igen, så er linierne skilt.

Ring hvis du skal have hjælp til det - det tager kun et par minutter 22798090

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ejvind

Tak for de pæne ordSmile. Men det er ikke nødvendigt at gå omvejen over en .csv-fil, funktionen Tekst til kolonner klarer det fint. At gemme det som en .csv fil kan ødelægge de øvrige kolonner, som ikke har ; som adskillelse. Så jeg ville stadig erstatte hele html-strengen.

@boysen: Lad os høre om det virker.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen.

Nu ved jeg ikke om du har fået løst dit problem? Men så vidt jeg forstår udfordringen, så kan det løses, hvis du indsætter følgende formelsammensætning i din kolonne M: =VENSTRE(E2;SØG("<strong>Beskrivelse:</strong>";E2;1)-1)  - testet i Excel 2010.

Download demo-regneark og beskrivelse: http://logistikforum.org/excelvba/kopier-noget-af-indholdet-i-en-regnearkscelle/

VH. GrN.dk, økonom med speciale i logistik.

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)