Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Politianmeld brugere fra hjemmeside

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino

Jeg ejer en hjemmeside for børn og jeg har nogle brugere som har "generet" os en del tid nu.

Det er nogle brugere som vi har banned fra hjemmeside da de har brudt nogle regler, men de bliver ved med at oprette nye brugere og genere os og andre brugere på siden. De har senest udsendt en besked gennem hjemmesiden til 103 af vores brugere, med en laaaang tæsk om at hjemmesiden er dårligt styret og at der ikke er ytringsfrihed og at vi bryder en masse love og menneskerettigheder(Vi bryder self. ingen love eller rettigheder). Problemet er at det er børn vi har som brugere og disse godt kunne gå hen og blive bange for de ting som stod i beskeden, og evt. vil stoppe på siden.

De har desuden også skrevet en såkaldt "sang" med nogle trusler i til en af mine administratorer, den lyder som følge:

"

xxx skulle optræde for hele skolen. Han var spændt. ”Den første sang er xxx sangen. Melodien er i en kælder sort
som kul.” Og han begyndte at synge:

xxx vi hader dig
Du er så’n en kælling
Fuck dig du er pissegrim
Lugter klamt af vælling
Gid du dør af kølleslag
I din store fede bag
Hæng dig i et hegn
Leg på motorvej’n

Ved du hvem der hader dig?
Prøv nu på at gætte
Hov det’ vist os alle samm’n
Må vi dig bisætte?
Sjovt og nice, let som en leg
Vi vil slippe af med dig
Du er mega grum
Dumdidumdidum

Du er førtidspensionist
Det er lige meget
Alle hader stadig dig
Det ikke skylden blege
Nej hvor er du pisseklam
Slagter hest og gris og lam
Din sjæl er værd ti knut
Nu er sangen slut.

Og alle klappede, fordi teksten var 100% sand"
Sangen er sat ind på brugerens profil og sat ind i et af de mest aktive forum emner vi har på siden. Mit spørgsmål er om vi kan politianmelde brugerne? Vi har som sagt banned dem rigtig mange gange i løbet af det sidste 3/4 år, men de får nye IP'er eller bruger andre metoder til at komme ind igen. I sidste ende vil det jo også betyde tab for mig, da brugere kan finde på at forlade siden.
På forhånd tak,
Daniel 
Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vel sikkert godt politianmeldes hvis i har styr på personerne bag vandaliseringerne af jeres site, og ellers skader det jo ikke at spørge myndighederne - det er vel internetmobning overfor børn og bør tages seriøst. Det er bare utroligt hvilken passion der ligger bag hvis det har stået på i 3-4 år synes jeg. 

Men jeg er ikke ekspert på området, men jeg er spændt på at se hvad andre har af bud her :)

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Aldrig ALDRIG lav Ip bans. Du smider dine fremtidige brugere ud på den måde. 

udeluk hostnamet i stedet (hvis det ikke tilhører et stort netværk (som fx en skole))

Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 06:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan gør man så lige det ?

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er der nu galt med IP ban, du udelukker jo bare én ip, altså en bruger/netværk/adresse. Der er ingen forskel på om du banner IP eller hostname. Og ikke alle har et hostname :)

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil - problemet er dynamiske ip-adresser. Den adresse jeg har i dag, kan du have i morgen... og så lider du under det jeg har lavet. :)

/Kim

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

På samme måde som du laver ip ban, kan du også lave sætnings-ban.

Der findes standard-funktioner, som kan teste en tekst-streng for bestemt indhold. Derved kan du standse indlæg, der fx indeholder ordene "Alle hader stadig dig".

Det er typisk, hvis man vil hindre spam-links, fx http://www.elendigtdomaene.cn

Du er nødt til lige at surfe for at finde de standard-funktioner, du skal bruge.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror desværre også du er nød til at gøre noget ved demme persone via Politiet.
Tror ikke bare at han giver op...

 

Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Pihl:

Jeg tror desværre også du er nød til at gøre noget ved demme persone via Politiet.

Helt enig! Politiet... NU!

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er der jo også en del der har fast ip, alle ved Telenor og Fullrate har i hvert fald. Latterligt TDC tager penge for det :)

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)