JULETILBUD! Amino Power Bank 5000 mAh m. solceller + 3 måneders Amino PLUS, kun 297,- ekskl. moms Læs mere
X
i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  E-handel, Internet & Online marketing

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Søgemaskineoptimering (SEO) hjælp & gode råd "

Webmaster Tools og indgående links

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
Amino-karma 1.480
Fra København Ø
Tilmeldt 6. maj 09
Indlæg ialt: 390
Amino Plus

Fra WebGain
Skrevet 24-04-2012 kl. 17:56

Hej.

Jeg arbejder i øjeblikket rigtig meget på et forholdsvist nyt projekt, Styr På Budget.

I den forbindelse kigger jeg bl.a. på Google Webmaster Tool hvor jeg kan se indgående links og trække en cvs fil med data over hvilke sites og undersider der linker til min side. Jeg undrer mig dog meget over flere af disse links, da jeg ikke kan finde et link til min Styr På Budget på dem. Er det mig der tolker dette data forkert?

Et eksempel på en underside der skulle linke til os er http://www.forbruger-artikler.dk/prov-en-blog-med-os. 

En anden ting er, at jeg har valgt at Google skal se mit website som www.styrpaabudget.dk (altså med www). Dog er alle indgående links registreret som uden www i webmaster tool. Dog skriver jeg altid www. i links rundt omkring (der kan være smuttere). Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Amino-karma 6.390
Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. sep 05
Indlæg ialt: 1.259
Amino Plus
Lars Bachmann
Fra Conseo
Skrevet 25-04-2012 kl. 12:13

Med hensyn til indgående links i webmastertools, så er de rimelig korrekte, men der kan være links der efterfølgende er fjernet igen, så det kan forklarer hvorfor du ikke kan finde dem.

Du har dit site til at køre uden www, så dom du kan se så bliver du redirectet til http://styrpaabudget.dk/ når du besøger http://www.styrpaabudget.dk/

Så det forklarer hvorfor Google har ignoreret din indstilling om at vide domænet med www.

Amino-karma 1.480
Fra København Ø
Tilmeldt 6. maj 09
Amino Plus
Simon C. Mørk Hermansen
Fra WebGain
Skrevet 25-04-2012 kl. 17:58

Hej Lars.

Tak for din respons.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor mit site skulle køre uden www. Er det webmaster tool specifikt eller noget jeg skal ændre i mit CMS (wordpress)?

I Google Webmaster Tool er indstillingen sat til Display URLs as www.styrpaabudget.dk

Amino-karma 362
Fra København
Tilmeldt 10. aug 10
Indlæg ialt: 87

Filipp Ignatov
Fra SimpleVision I/S
Skrevet 25-04-2012 kl. 19:41

Simon Mørk Hermansen:

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor mit site skulle køre uden www. Er det webmaster tool specifikt eller noget jeg skal ændre i mit CMS (wordpress)?

Det er fordi at du har en 301 redirect fra www.styrpaabudget.dk til styrpaabudget.dk på dit wordpress site.

Jeg vil anbefale at beholde det på den måde.

Amino-karma 2.623
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. jul 09
Indlæg ialt: 593
flag
JesperG
Fra Sundhedslex.dk
Skrevet 25-04-2012 kl. 21:52

Simon Mørk Hermansen:

Hej Lars.

Tak for din respons.

I Google Webmaster Tool er indstillingen sat til Display URLs as www.styrpaabudget.dk

Du skal ændre det under settings > general (WordPress Address (URL) / Site Address (URL))

Og husk at google kan være (læs: er) langsomme om at opdatere deres data i webmaster tools.

Amino-karma 2.623
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. jul 09
flag
JesperG
Fra Sundhedslex.dk
Skrevet 25-04-2012 kl. 21:53

Filipp Ignatov:

Det er fordi at du har en 301 redirect fra www.styrpaabudget.dk til styrpaabudget.dk på dit wordpress site.

Hvorfor?

Amino-karma 1.480
Fra København Ø
Tilmeldt 6. maj 09
Amino Plus
Simon C. Mørk Hermansen
Fra WebGain
Skrevet 25-04-2012 kl. 22:16

Tak for svar og hjælp.

Det giver mening. Så beholder jeg det således og ændrer foretrukken visning til uden www.

Amino-karma 362
Fra København
Tilmeldt 10. aug 10
Indlæg ialt: 87

Filipp Ignatov
Fra SimpleVision I/S
Skrevet 30-04-2012 kl. 18:00

JesperG:

Filipp Ignatov:

Hvorfor?

Hvis han har haft det sådan her ind til nu så er der ingen grund til at ændre det da han på den måde kan risikere at miste noget PageRank

Amino-karma 2.623
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. jul 09
flag
JesperG
Fra Sundhedslex.dk
Skrevet 02-05-2012 kl. 11:18

Filipp Ignatov:

JesperG:

Filipp Ignatov:

Hvorfor?

Hvis han har haft det sådan her ind til nu så er der ingen grund til at ændre det da han på den måde kan risikere at miste noget PageRank

Ja, det er rigtigt - man bør gøre sig sine overvejelser, inden man vælger at køre med eller uden www (selvom det er en helt anden snak).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)

RSS-feed