Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webmaster Tools og indgående links

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg arbejder i øjeblikket rigtig meget på et forholdsvist nyt projekt, Styr På Budget.

I den forbindelse kigger jeg bl.a. på Google Webmaster Tool hvor jeg kan se indgående links og trække en cvs fil med data over hvilke sites og undersider der linker til min side. Jeg undrer mig dog meget over flere af disse links, da jeg ikke kan finde et link til min Styr På Budget på dem. Er det mig der tolker dette data forkert?

Et eksempel på en underside der skulle linke til os er http://www.forbruger-artikler.dk/prov-en-blog-med-os. 

En anden ting er, at jeg har valgt at Google skal se mit website som www.styrpaabudget.dk (altså med www). Dog er alle indgående links registreret som uden www i webmaster tool. Dog skriver jeg altid www. i links rundt omkring (der kan være smuttere). Er der nogen der ved hvad det kan skyldes?

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1291
Fra  Conseo Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Med hensyn til indgående links i webmastertools, så er de rimelig korrekte, men der kan være links der efterfølgende er fjernet igen, så det kan forklarer hvorfor du ikke kan finde dem.

Du har dit site til at køre uden www, så dom du kan se så bliver du redirectet til http://styrpaabudget.dk/ når du besøger http://www.styrpaabudget.dk/

Så det forklarer hvorfor Google har ignoreret din indstilling om at vide domænet med www.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars.

Tak for din respons.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor mit site skulle køre uden www. Er det webmaster tool specifikt eller noget jeg skal ændre i mit CMS (wordpress)?

I Google Webmaster Tool er indstillingen sat til Display URLs as www.styrpaabudget.dk

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørk Hermansen:

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor mit site skulle køre uden www. Er det webmaster tool specifikt eller noget jeg skal ændre i mit CMS (wordpress)?

Det er fordi at du har en 301 redirect fra www.styrpaabudget.dk til styrpaabudget.dk på dit wordpress site.

Jeg vil anbefale at beholde det på den måde.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Mørk Hermansen:

Hej Lars.

Tak for din respons.

Jeg forstår dog ikke helt hvorfor mit site skulle køre uden www. Er det webmaster tool specifikt eller noget jeg skal ændre i mit CMS (wordpress)?

I Google Webmaster Tool er indstillingen sat til Display URLs as www.styrpaabudget.dk

Du skal ændre det under settings > general (WordPress Address (URL) / Site Address (URL))

Og husk at google kan være (læs: er) langsomme om at opdatere deres data i webmaster tools.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Filipp Ignatov:

Det er fordi at du har en 301 redirect fra www.styrpaabudget.dk til styrpaabudget.dk på dit wordpress site.

Jeg vil anbefale at beholde det på den måde.

Hvorfor?

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og hjælp.

Det giver mening. Så beholder jeg det således og ændrer foretrukken visning til uden www.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 96
Fra  TUPO Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Filipp Ignatov:

Det er fordi at du har en 301 redirect fra www.styrpaabudget.dk til styrpaabudget.dk på dit wordpress site.

Jeg vil anbefale at beholde det på den måde.

Hvorfor?

Hvis han har haft det sådan her ind til nu så er der ingen grund til at ændre det da han på den måde kan risikere at miste noget PageRank

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Filipp Ignatov:

JesperG:

Filipp Ignatov:

Det er fordi at du har en 301 redirect fra www.styrpaabudget.dk til styrpaabudget.dk på dit wordpress site.

Jeg vil anbefale at beholde det på den måde.

Hvorfor?

Hvis han har haft det sådan her ind til nu så er der ingen grund til at ændre det da han på den måde kan risikere at miste noget PageRank

Ja, det er rigtigt - man bør gøre sig sine overvejelser, inden man vælger at køre med eller uden www (selvom det er en helt anden snak).

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)