Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i gang med at sælge til kommunale institutioner?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lækkert produkt som jeg efter afprøvning i både vuggestue og børnehave kan se har et stort potentiale indenfor institutionsverdenen, men nu er mit spørgsmål - hvordan kommer jeg ind på dette marked?

Jeg ved at kommunerne har nogle indkøbsaftaler - er der nogen der ved hvor svært det er at få en sådan? Kræver det noget specielt? Skal man have en aftale eller er det tilladt at jeg som sælger bare dukker op i institutionerne og forsøger at sælge direkte?

Er der nogen med erfaring indenfor dette område som kan guide mig lidt?

Jeg synes jo det er vældig besværligt hvis jeg skal have indkøbsaftaler med alle kommuner... men hvis det er vejen frem er det selvfølgelig det jeg gør!

Ulempen ved mig er et jeg pt. kun tilbyder eet produkt (i 4 forskellige udgaver, men alligevel ikke nok til et katalog!), så jeg er i tvivl om hvad kommunen vil sige til det.

Håber meget der er nogen der kan hjælpe!

Pft

Jeannette 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeannette

reglerne er forskellige fra kommune til kommune. Men som regel må en institution godt købe et produkt hvis det er et produkt som de ikke kan købe igennem deres indkøbs aftaler.

Hvad har de sagt de steder hvor du har testet produktet. Må de købe produktet for deres kommune. Det kunne give et fingerpeg på reglerne for dette produkt.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ud og ligge brochure hos institutionerne og så tage det den vej. At få indkøbsaftale med dem, er ikke ret let eller snarest umuligt.

Så ind i bilen, tage dine produkter med og vis dem på stederne og så lige en brochure ;-) Måske du lige skulle ringe først, da lederne har ekstrem travlt og du ikke skal køre forgæves for mange gange ;-) 

Held og lykke 

Vh Jimmi

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg, lederen i institutionen sagde bare at så måtte jeg jo se på om jeg kunne få en indkøbsaftale... Vi snakkede ikke nærmere om det, for jeg mente også at det er sådan det foregår. Jeg spurgte faktisk ikke om jeg kunne sælge direkte til dem. 

Det må jeg hellere lige prøve at spørge dem om så. 

Jimmi - det lyder som en rigtig god idé at tage ud og vise mit produkt frem - efter forudgående aftale, ja. Jeg er selv ansat i institutionsverdenen, så jeg ved hvor travlt de har! :) 

Er der slet ingen der har erfaring med området???

Fra Los Angeles
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 67
Fra  METAmeta v/ Asger Folmann Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, den er svær.

Efter selv at have arbejdet kommunalt (i KBH) i mange år, står det efterhånden meget klart for mig at dette er en ret absurd verden, - jeg vil næsten driste mig til at sige at det lugter af korruption. KK har - som du selv nævner - faste leverandører på næsten alt, og jeg ved 100% sikkert at selvom du henvender dig med et tilbud der ville spare kommunen millioner/år, vil du aldrig få en afklaring, slet og ret fordi der ikke er noget organ der varetager dette område. Aftalen tilfalder ganske enkelt en udbyder der er begunstiget via lobbyarbejde.

Eks: Min arbejdsplads skulle indkøbe 10 nye kaffekander. Ledelsen foretrak et bestemt mærke. Føtex solgte dem til 99,-/stk. Jeg måtte imidlertid ikke købe dem der, da pengene i så fald ville blive opbrugt på et andet budget (end driftsbudgettet) og således tappe penge som også går til dækning af lønudgifter m.m. Det ender med at en kollega bestiller dem fra den faste leverandør til en stykpris på 299,-... Det er administrativt umuligt at gøre andet. 2.000,- af vores skattekroner ødslet bort på intet... Og det er blot et meget lille eksempel på tendensen.

Jeg tror derfor at der i dit tilfælde kun er en realistisk mulighed: Find ud af hvem kommunens faste leverandør. Henvend dig her med dit nye produkt og prøv at lokke dem til at sælge dit nye produkt. De kan tillade sig at prissætte helt hæmningsløst og jeg kunne forestille mig at du måske derfor stadig kunne afhænde dit produkt med en pæn profit/stk...

Håber du kan bruge alt dette til noget!

Min nye bog: https://www.amazon.com/Spiritual-Capitalism-three-doctrines-money-ebook/dp/B07LB76DPD/ref=sr_1_4?ie=UTF8&qid=1544845832&sr=8-4&keywords=spiritual+capitalism

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for din historie, Asger, det lyder jo ikke så godt for mig :) 

Jeg har overvejet  at sælge mit produkt til for eksempel Tress eller en af de andre leverandører, men jeg var i tvivl om jeg så kunne tjene penge på det og så tror jeg at de i stor grad selv importerer de varer de har. Men det skal da undersøges. 

Tak igen :) 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt off topic.. Der er en bog som hedder "det sikre vækstmarked" af Claus Nordahl. Måske den er relavant for dig.

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger Folmann:
Jeg tror derfor at der i dit tilfælde kun er en realistisk mulighed: Find ud af hvem kommunens faste leverandør. Henvend dig her med dit nye produkt og prøv at lokke dem til at sælge dit nye produkt

Hej Jeanette

Asger har fat i tråden for dig lige i disse 2 linjer her. Nu kender jeg ikke dit produkt endsige, hvilken fortjeneste du forventer at have på dit produkt, men det er vigtigt at lade dem, der er gode til deres, gør det de kan ... og har gjort (nemlig komme ind i varmen hos kommunerne), og så koncentrerer du dig om at sikre en evt. fremtidig leverance og bliver som støtte i baglandet.

Det er mit bedste råd, at du opsøger de leverandører der a) er inde i varmen og b) finder det naturligt at komplementere deres sortiment med dine produkter. Det er ofte set, at sekundære produktserier ikke får fokus i salgssituationen, men måske du kan have den fordel, at dit produkt kan blive en mersalgsydelse for en given leverandør, således at du fremadrettet sikres fokus i salgssituationer - så vær nøje og præcis i udvælgelsen af de leverandører du ønsker skal repræsentere dig og ...

sørg så samtidig for, at det er volumen, der taler dit sprog. Mål styrer adfærd og hvis du sætter nogle mål op i fællesskab med leverandøren og honorerer efter disse mål, bygger en stabilitetsbonus ind hvert kvartal + en halv- eller helårsbonus for opnåelse af målene og ekstra, hvis de kommer hjem med index 110 og 120 ... så vil du få succes.

Ovenstående naturligvis i afvejningen af, hvorvidt egne besøg hos de 14000 institutioner bedre kan betale sig .... inkl. en vurdering af, hvor lang tid det vil tage dig, brændstofudgifter o.s.v.

2 timer hos mig i Oxe & Co er ganske gratis, hvir du vil have yderligere hjælp til at komme igang ....

Mange salgshilsener - Henrik Oxe - 2218 1220 / www.oxeogco.dk

 

Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger Folman:

 

Ja, hvis man i DK sidestillede nepotisme med korruption, så ville vi ligge på niveau med Congo på korruptionsindekset:)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)