Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hva' gør jeg med DJs?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

God midnat ;) 

Jeg går snart med planerne om at oprette et I/S som Mobildiskotek og i den sammenhæng har jeg jo altså fire DJs som jeg ikke lige er helt klar over hvad jeg skal gøre med... De er jo sådan set ansatte men arbejder så lidt at jeg nødig vil skulle i gennem alt papirarbejdet! Her er lidt info: 

  • Arbejder normalt 12-20 timer om måneden i perioder af 5-7 timer
  • Arbejder sammen
  • Relativt risikofyldt (Opsætning af udstyr, høje lydniveauer m.m.) 
  • Bliver normalt betalt timeløn på 200-300 kroner
  • Har mange forskellige udgifter i form af leje og kørsel (De faste udgifter står jeg for, hvor de normalt betaler mig 10%) 
  • Spiller ofte for sig selv, altså for anden kunde uden mig indblandet
Så ville det være muligt at ansætte dem freelance og så selv tage mig af alle udgifterne som jo så nemt kan afregnes og betale dem resten af pengene, eller er fast-ansættelse et krav med disse informationer? At vi skal have tegnet forsikring er selvfølgelig noget der vil ske ligemeget hvad løsningen bliver, men jeg vil meget gerne slippe for så meget papirarbejde som muligt. 
På forhånd mange tak! 
Mvh. 
Kristian Ullum Vind
Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis de arbejder flere forskellige steder, som de også fakturerer, så vil du godt kunne holde den kørende længe, med at de fakturerer dig. Men i samme øjeblik at arbejdet kan tolkes som rent lønmodtagerarbejde, så går den ikke længere.

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Så jeg er med andre ord afhængige af at de altid har en tredje-part som også betaler dem? Hm, det virker jo lidt risikabelt...

Ville jeg kunne gøre det sådan at firmaet tager sig af alle udgifter i form af alle faste udgifter og lige så vel betaling af leje af udstyr og så videre for de enkelte aftnener og som DJs så betaler til mig ud fra del af deres indkomst som de så får direkte fra kunden og dermed kan indmelde det som B-indkomst? (Så vidt jeg har forstået det)

Mange tak, mvh

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan se at jeg får en masse visninger men ikke mange kommentarer; AL hjælp er værdsat da min viden er meget begrænset. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 34
Fra  BalderClothes.com HeimdallNordic.com Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Honorarlønninger :-))

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bruger selv ordet ansatte, og så ville jeg køre danløn og normal a indkomst, så er du uden risiko, og dine dj's kan bruge lønnen uden at tænke på skat, og med de få timer får du ikke atp

Du kan også satse på honorar, men også der skal du indberette til skat som b indkomst, og igen vil jeg mene danløn er den lette løsning. Risiko der er, hvis de ikke betaler b skatten og skat mener de var ansatte/lønmodtagere, så kan du hænge på de manglende skat.

Lønmodtager eller honorar, begge dele har du pligt til at skatteindberette. Du tager alle omkostninger, så det er omk hos dig, og de får bare løn eller honorar.

Selvstændige der sender regning synes jeg ikke de lyder som
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine DJs afleverer en "dags dato" med det beløb de skal have i løn for den pågældende aften. Du betaler dem beløbet, og sÅ skal de selv sørge for at indberette til skat. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er som arbejdsgiver ansvarlig for skatteindberetning af alle ansatte og honorarlønsmodtagere. Den anden version er død og borte lovmæssigt, du vil kunne hænge på skatten plus bod
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 34
Fra  BalderClothes.com HeimdallNordic.com Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er oplyst skal de selv indberette honorar - det er ikke pålagt arbejdsgiveren? Og mht. til en "dagens dato" hvilket jeg vil tolke som en regning fra dem til dig være ok, da de så selv skal sørge for, at smide det på selvangivelsen? Har jeg ret eller er jeg helt forkert på den?

Vh

Fra Yorkville, IL
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 86
Fra  Mobildiskotek Elektro Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har snakket med en skatterådgiver og han mener at jeg godt kan bruge DJs som selvstændige eftersom at de på ingen måde kun arbejder for mig, og der så vidt jeg husker også var et par af faktorerne der talte for at dette kunne lade sig gøre. De vil også snarest muligt blive opfordret til at oprette egne firmaer, så det bliver så fordelagtigt for dem som muligt. 

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)