Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt og er det muligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Jeg har tænkt på at starte en meget lille webshop, som kun sælger ét enkelt produkt. Jeg ved godt hvad det skal være, men jeg ved ikke om det er helt lovligt. 

Jeg havde tænkt mig at det skulle foregå sådan, at når jeg fik en bestilling, så skulle jeg bare sende den hjemme fra mig selv og så kunne kunden modtage. Men skal man have nogen tilladelse først eller må man bare sælge på lige den måde? Og hvis jeg sender fra min egen adresse og til modtageren vil der så stå min adresse på pakken/brevet?

Håber det er blevet forklaret godt nok. :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 515
Fra  www.Andiie.dk Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er lovligt du skal bare ikke omsætte for mere end 50.000 årligt så skal du momsregistreres og betale skat af det. Men ja du må godt sælge det fra din webshop til kunden på den måde, det kræver ingen tilladelse at sende ting med Post Danmark eller andre. Du behøver ikke skrive din adresse på brevet/pakken men det er nok en god idé, hvorfor vil du ikke have din adresse på brevet/pakken?

Mvh.

Andreas

Andiie.dk - Billig professionel webshop opsætning, priser fra kun 1.995 DKK!

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i tvivl om du spørger, om det er lovligt at have en webshop med kun et produkt (ja, det er det) eller om du ikke ved, om det ene produkt, du vil sælge, er lovligt? Det er klart, at du allerførst må undersøge, om det produkt, du vil sælge, er lovligt at sælge eller bruge.

Ja, du beskriver en webshop meget godt: Du får en bestilling og sender varen til kunden. For at drive virksomhed fra sin privatadresse, bør man undersøge hvad lokalplanen for ens boligområde siger. Spørg evt. på kommunen. Jeg har nu ikke hørt om nogen, der får nej til at drive en webshop, hvis det ikke ligefrem indebærer at store lastbiler med varer triller op foran døren nærmest dagligt.

Der står den afsender på pakken/brevet, som du selv angiver. Og hvis du ikke skriver nogen afsender, får du ikke pakken retur, hvis adressen er forkert eller hvis modtageren nægter at modtage pakken.

Hvis du driver forretning, skal du selvfølgelig overholde loven og f.eks. betale skat af dit overskud.

- Luk lidt mere op for posen, hvis du ikke fik svar på dine spørgsmål med dette her :-)

Held og lykke med det
Birte

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte mere på om det var lovligt at sælge på den beskrevne måde.

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret! Og 50.000! Jeg tror lige vi tager det stille og roligt. Varen koster 8 kr. Plus fragt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det er ganske lovligt. Det er sådan mange andre webshops kører rundt Skype-Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Moos:
Tak for svaret! Og 50.000! Jeg tror lige vi tager det stille og roligt. Varen koster 8 kr. Plus fragt.

Så kan du da sælge en del inden - det er jo kun en fordel! :-)

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint! Men er det også lovligt at købe fra fx Fona, og så videresælge produktet?

Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal jo starte et eller andet sted, og siden jeg. Så ung har jeg masser af tid til at udvikle Webshoppen. :-)

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolai Moos:

Fint! Men er det også lovligt at købe fra fx Fona, og så videresælge produktet?

Ja Skype-Smile

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)