Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vies Moms validering virker ikke på danske moms nummre.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk ikke alle virksomheder, der skal momsregistreres, selv om de har et CVR-nummer. Fx er forsikringsselskaber ikke momsregistrerede.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:
Fx er forsikringsselskaber ikke momsregistrerede.

Skal vi ikke bare formulere det således at mange virksomheds ikke har momspligtig aktivitet. Tro mig - alle de store forsikringsselskaber har momskonsulenter tilknyttet.

/Henrik

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvornår mon det LORT kommer op at køre igen?Angry.

Har oprettet en bruger på en online service og for at få lov at betale skal jeg indtaste momsinformationer. Denne tjeneste kobler så op imod VIES (http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do) som kommer med følgende svar "Medlemsstatens tjeneste ikke til rådighed. Gentag venligst anmodningen senere".

Det er sgu utroligt at vi virksomheder i den grad skal være hæmmet af at en database med momsnumrer ikke virker i flere måneder i træk.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt lige dette inde på SKATs side http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1897348

24-11-2011. EU-salg uden moms validering af momsnr. i EU også kaldet VIES on the web kører ustabilt i øjeblikket, hvor valideringen af danske momsnumre giver fejl. Brugerne bedes benytte Forespørg på momsnumre i Danmark på: https://www.skat.dk/front/appmanager/skat/ntse?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=Virk_Momsnumrei_DK&_nfls=false

Vi har haft problemer i flere måneder med VIES og nu kan jeg altså konstatere at der har været problemer siden november sidste år!!!!!! Det er ikke så tit jeg kommer op i det røde felt, men FUCK hvor er det bare amatøragtigt at man ikke kan slå momsnumrer op i 6 månederAngry

Man skal have så fucking meget styr på regnskaber, moms, SKAT etc etc, men på den anden side kører VIES ikke stabilt i mere end 6 måneder. Hvordan fanden skal man så egentlig lave sine momsregnskaber hvis ikke man kan slå sine udenlandske leverandører op på VIES som skat kræver for at det er momsfrit (indefor EU).

Og nej man kan jo ikke bare bruge SKATs egen side når udenlandske tjenester er koblet op på VIES. Fucking amatører, 6 måneder med fejl!Angry

Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Fra  Aupino Trading Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas du har fuldkommen ret, det er lidt af en skandale at sådan en service ikke fungere, og kan heller ikke se du skulle være så svært at få det til at virke.

Der er nogen i de foregående indlæg der skriver at man bare kan bruge den danske service.. på skat elller CVR registeret. Men hvis det er rigtig er der noget jeg fuldstændig har misforstået.. Når du moms registrerer dig sætter du netop kryds i en rubrik hvis du ønsker at registerer dig for EU Erhvervelses moms.. og det er altså kun dem der bliver valideret på VIES. Frisøren eller revisoren, eller andre som aldrig køber noget i andre eu lande behøver jo ikke at registrerer sig for dette.

Og da VIES virkede kunne jeg altså nemt finde firmaer som ikke var registreret på Vies men var ok på CVR.

Er der ikke en regnskabs kyndig der kan bekræfte at jeg har ret i dette.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Aupino:
Der er nogen i de foregående indlæg der skriver at man bare kan bruge den danske service.. på skat elller CVR registeret. Men hvis det er rigtig er der noget jeg fuldstændig har misforstået.. Når du moms registrerer dig sætter du netop kryds i en rubrik hvis du ønsker at registerer dig for EU Erhvervelses moms.. og det er altså kun dem der bliver valideret på VIES. Frisøren eller revisoren, eller andre som aldrig køber noget i andre eu lande behøver jo ikke at registrerer sig for dette.

Du har muligvis ret, og i mit tilfælde kan jeg ikke bruge den danske side til noget, da den internationale side hvor jeg ønsker at tilmelde mig og betale tjekker op imod VIES.

Gad vide hvor mange måneder der går før de får sig nosset sammen?

Fra Hasselager
Tilmeldt 23. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Dansk virksomhed, har du kun brug for VIES on the Web når du ønsker at slå udenlandske virksomheder op, som du har haft samhandel med. Opslag af virksomheder i andre lande end Danmark fungerer som det skal. Det er kun opslag af Danske virksomheder som giver problemer. I den forstand, er det faktisk "kun" udenlandske virksomheder som ønsker at slå danske virksomheder op, som er berørt af problemerne på VIES on the web.

Når du som dansk virksomhed har samhandel med andre danske virksomheder kan du, som det vist også tidligere er skrevet, bruge cvr.dk til at verificere CVR nummeret.

Tilmeldt 9. Jul 11
Indlæg ialt: 7
Fra  Aupino Trading Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja var jo også lige den problem stilling som tråden startede med.. altså at vi overfor leverandør skal have bøvl med at de ikke kan slå os op i VIES og derved opstår forsinkelser, når vi manuelt skal dokumentere at vi er EU import moms registreret. Men syntes VIES endelig har fungeret her de sidste 14 dage... så lidt håb er der da.. Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

raller:
Når du som dansk virksomhed har samhandel med andre danske virksomheder kan du, som det vist også tidligere er skrevet, bruge cvr.dk til at verificere CVR nummeret.

Med et 7-tommersøm - så lad os en gang for alle slå fast at CVR.dk intet siger om du er momsregistreret eller ej.

/Henrik

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)