Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at kontakte et firma via email?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 

Jeg er flere gange blevet kontaktet på min email ( uden at have snakket med folk ) af mennesker der tilbyder at udføre et stykke arbejde for mig (seo, webdesign ovs.) 

Men er det overhoved lovligt at kontakt mig på den måde?
Jeg mener at have hørt at det er ulovligt og strafbart at kontakt firmaer med tilbud via email uden at have snakke med dem først? Jeg har prøvet at google det lidt men jeg har ikke rigtig kunne finde frem til noget. 

Er der nogle har har et link til et sted hvor der står noget om det?

På forhånd tak :) 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej Du skal give folk lov at e-mail dig, eller have skrevet den på din hjemmmeside

Fra Helsingør
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du min email adresse står på min firma hjemmeside som en kontakt email? Så er det vel stadig ikke lovligt? 
Genneralt er det vel bare ikke lovligt at send tilbud ud på min email med mindre at jeg skriver på min hjemmeside "send os gerne et godt tilbud på ****@mail.dk" ? 

Fra Kolding
Tilmeldt 12. Mar 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener ikke det er lovligt!! - Synes personligt også at kutyme må være at ringe og bede om lov inden man sender et tilbud pr. mail ... der er forskel på at stille relevante spørgsmål fremfor at sende tilbud mails!

Ejer og driver: Triito.dk - Anmeldelser af danske webshops og produkter!

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er ulovligt at kontakte privat/firmaer pr mail uden forudgående samtykke. At oplyse sin mail på sin hjemmeside er IKKE samtykke - Markedsføringsloven §6 stk 1.

Bøde: 100 kroner pr mail minimum 10.000,-

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael S:
Er der nogle har har et link til et sted hvor der står noget om det?

Yep - her: http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2010/05/20/er-det-spam-hvis-jeg.aspx

Og i markedsføringslovens §6.

Venlig hilsen

Hans

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tillæg til ovenstående, kan jeg varmt anbefale at blive reklamebeskyttet hos CVR - man sender dem blot en mail. Så slipper man også for tlf. sælgere (dvs. de klapper hurtigt røret på, når man fortæller dem, at det ikke er OK, at de har fundet en på Krak eller De Gule Sider - de skal tjekke inden alle henvendelser, at firmaet ikke er reklamebeskyttet).

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Helsingør
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er også begyndt at overvejer en reklamebeskyttelse. Jeg er godt træt af teleselskabernes sælgere Big Smile

Jeg tror at jeg har fået svar på mit spørgsmål nu og jeg takke for jeres indlæg

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael S

Ja det er træls med folk der vil sælge, så en reklamebeskyttelse er en mulighed.

Hvordan sælger du dit eget produkt

Fra Helsingør
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Provins:

Hej Michael S

Ja det er træls med folk der vil sælge, så en reklamebeskyttelse er en mulighed.

Hvordan sælger du dit eget produkt


Hehe det er sjovt du spørg når vi snakker om reklamebeskyttelse. 
I øjeblikket har jeg ikke så meget vækst og aktivitet da meget af mit arbejde er freelance for andre firmaer og fremadrettet. Men jeg har tidligere solgt ved hjælp af mødebooking (en slagt telemarketing) og det er sjovt at man selv hader telefonsælgere når man på en måde selv har været en.

Online marketing bruger jeg også og jeg vil satse mere på det i fremtiden (seo, affiliates, facebook ads ovs.)  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)