Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet formidlingsvirksomhed søger gode råd!

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Fra  KHPL Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer!

Jeg har startet en formidlingsvirksomhed som formidler arbejde til udenlandske firmaer (kort sagt).

Jeg har alt på plads. Også nogle ordre. Nu er spørgsmålet bare hvordan jeg ordner det bedst mht. fakturaer, moms og skat.

Jeg har tænkt det sådan at midlerne skal gå gennem mit firma så jeg har kontrol med udbetalingen til det udenlandske firma. Eftersom jeg kontrollerer deres arbejde. Og hvis ikke det er godt nok så er der heller ingen udbetaling før det forbedret. Men aftalerne bliver indgået kunderne og de udenlandske firmaer i mellem med mit firma indeover.

Jeg har tænkt at der i aftalen med kunden og de udenlandske firmaer skal stå at midlerne går gennem mit firma som en del af servicen overfor kunden.

Men da jeg bare "holder" dem ved jeg ikke hvordan det skal klares med fakturaer og momsen osv? Egentlig skulle det udenlandske firma sende faktura til kunden direkte og mit firma burde sende faktura til det udenlandske firma. Men hvis midlerne går gennem mit firma skal jeg så have faktura fra det udenlandske firma eller hvordan?

Jeg er desværre heller ikke helt skarp på skat og moms området endnu og de forskellige virksomhedsformer. Firmaet er lige nu bare et i/s. Skal min indtjening registreres på min private SKAT side og dvs jeg skal betale næste 38% af min lille indtjening?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)